Ukrainska Pravda: În timp ce Rusia ucide ucraineni, elita rusă huzurește la Viena, în ciuda sancțiunilor UE

10 Dec. 2022, 05:15
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
10 Dec. 2022, 05:15 // Actual //  Lupu Eduard

În ciuda sancțiunilor occidentale împotriva Rusiei pentru că a invadat Ucraina, mulți ruși bogați continuă să locuiască sau să își petreacă vacanța în Europa, în special în capitala Austriei, Viena, arată o anchetă a jurnalistului Mihailo Tkaci pentru Ukrainska Pravda.

„În timp ce Rusia comite crimă după crimă în Ucraina, cetățenii săi se bucură de viață în Europa, ocupând imperceptibil dar sistematic capitala Austriei cu banii regimului de la Kremlin. Dacă se ia doar exemplul Vienei, se poate realiza cât de importantă este Uniunea Europeană pentru elitele ruse. Asta în timp ce autoritățile ruse – de multe ori cu consimțământul tacit și chiar mai des cu sprijinul acelorași elite – au discreditat această Uniunea Europeană și țările civilizate în general de ani de zile”, se arată în anchetă.
În septembrie și octombrie, jurnalistul a filmat pe străzile Vienei mulți ruși, care s-au dovedit a nu fi săraci, ba chiar susținători deschiși ai războiului Rusiei împotriva Ucrainei.

De exemplu, unul dintre rușii cu care Mihailo Tkaci a reușit să vorbească a spus că nu sprijină războiul și că i-a creat multe probleme în mod direct, în special, rudele lui nu îl pot vizita la Viena. El i-a mai numit pe ruși, care trăiesc și muncesc de mult în Europa, „cei mai afectați oameni” în această situație.

Mai târziu, jurnalistul a aflat că numele acestui bărbat este Viaceslav Verhov, contabil șef și membru al consiliului de administrație al celei mai mari companii rusești producătoare de petrol „Lukoil”. În martie anul acesta, el a cumpărat acțiuni Lukoil în valoare de 50 de milioane de ruble.
Colegul lui Verhov la Lukoil, Oleg Pașaev, care este vicepreședintele companiei pentru vânzarea produselor petroliere, a fost fotografiat la Viena.

Jurnaliştii l-au filmat și pe fostul prim-ministru rus Viktor Zubkov, care a ocupat această funcţie până în 2012, părăsind un hotel vienez de 5 stele. Din 2012, el lucrează ca reprezentant special al președintelui rus Vladimir Putin la interacțiunea cu forumul țărilor exportatoare de gaze.

De asemenea, unul dintre cei mai bogați oameni de afaceri din Sankt Petersburg, un partener de afaceri al fostului ministru al Apărării al Rusiei Anatoli Serdiukov, proprietarul grupului industrial „Soyuz” Aleksnder Usov și mulți alți ruși au fost văzuți pe străzile Vienei.

Iar, cazurile de ruși care se sustrag sancținilor nu sunt doar în Austria. În Italia, un iaht de lux deţinut de oligarhul rus Dmitri Mazepin, care a fost confiscat în temeiul sancţiunilor UE, a dispărut în mod misterios dintr-un port de pe insula italiană Sardinia în această vară.

Aldabra, nava de 22 de metri deţinută de Dmitri Mazepin, a fost văzută ultima dată pe insula italiană în vară. Miliardarul rus este proprietar al unei companii de îngrăşăminte şi este tatăl fostului pilot de Formula 1 Nikita Mazepin.

Vasul, care ar valora între 700.000 de euro şi 1 milion de euro, era ancorat în portul Olbia şi fusese confiscat în martie, când Mazepin a fost inclus pe lista de sancţiuni, în săptămânile care au urmat invaziei Rusiei în Ucraina. Iahtul a rămas acolo până în iunie, când a dispărut cu câteva ore înainte de a se confirma oficial că aparţine lui Mazepin.

„Mazepin ştia că se află pe listă, dar a reuşit să profite la maximum de perioada în care noi lucram pentru a stabili că vasul îi aparţinea, deoarece trebuia să investigăm lanţul de proprietate”, a declarat o sursă din cadrul brigăzii de poliţie financiară din Sardinia. „Eram în curs de confirmare a proprietăţii, când a fost luată”, a mai spus sursa The Guardian.

Poliţia a declarat că Mazepin a angajat o companie străină, care, la rândul ei, a angajat un căpitan din Sardinia pentru a duce iahtul departe de Italia.

O investigaţie a poliţiei financiare din Olbia a descoperit că iahtul a făcut o escală în micul port Biserta din Tunisia, dar nu se ştie unde se află în prezent.

Poliţia a declarat că Mazepin, compania implicată în organizarea mutării vasului şi căpitanul, care susţine că nu ştia că nava aparţinea oligarhului, riscă amenzi de până la 500.000 de euro pentru scoaterea ilegală a navei din Italia.

Este primul caz cunoscut în Italia al unui rus cu active îngheţate în această ţară care reuşeşte să se sustragă sancţiunilor UE.

„Acest iaht nici măcar nu părăsise Sardinia înainte. Aşa că se poate observa o atitudine care, în mod evident, a avut ca scop evitarea regulilor”, a comentat sursa din poliţie.

O vilă din Sardinia deţinută de Mazepin se numără, de asemenea, printre bunurile deţinute de cetăţeni ruşi şi puse sub sechestru. Sardinia era o destinaţie preferată a oligarhilor ruşi înainte de războiul din Ucraina. Mazepin a cumpărat vila, numită Rocky Ram, de la Carlo De Benedetti, un om de afaceri italian şi fost proprietar al ziarului La Repubblica.

O maşină de lux de 600.000 de euro, construită pentru a rezista la gloanţe şi explozibili, aparţinând lui Alişer Usmanov, fost acţionar al clubului de fotbal Arsenal, se numără, de asemenea, printre bunurile confiscate în Sardinia.

Realitatea Live

14 Iul. 2024, 17:53
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
14 Iul. 2024, 17:53 // Actual //  Lupu Eduard

Turcia intenţionează să se bazeze pe poziţia sa geografică şi pe acordul de uniune vamală cu Uniunea Europeană (UE) pentru a atrage investitorii chinezi care vor să aibă acces fără taxe vamale la pieţele europene, aşa cum tocmai a făcut-o recent cu producătorul auto BYD, informează cotidianul Hurriyet Daily News.

Luni, gigantul chinez a semnat un acord cu Ministerul Industriei şi Tehnologiei din Turcia, pentru a face investiţii în această ţară, o decizie care va extinde prezenţa companiei chineze în Europa.

Producătorul auto chinez ar urma să construiască o fabrică în Turcia, cu o capacitate de producţie de 150.000 de vehicule electrice şi hibride pe an, un Centru de mobilitate, de cercetare şi dezvoltare (R&D), valoarea totală a investiţiei fiind de un miliard de dolari. Producţia ar urma să demareze la finalul lui 2026, iar în Turcia vor fi create 5.000 de locuri de muncă directe.

Noua uzină va da BYD un acces mai uşor pe piaţa din UE, cu care Turcia are un acord de uniune vamală. Acest fapt este cu atât mai important cu cât Uniunea Europeană a majorat tarifele vamale pentru importurile de automobile electrice chineze. Pe lângă tarifele vamale existente pentru vehiculele BYD, de 10%, UE a introdus săptămâna trecută tarifele vamale suplimentare de 17,4% pentru grupul chinez.

Turcia, aflată la răscrucea dintre Europe, Orientul Mijlociu şi Asia Centrală, este în negocieri şi cu alte firme din China, a anunţat săptămâna aceasta ministrul Industriei şi Tehnologiei, Mehmet Fatih Kacir.

„Vrem să transformăm Turcia într-un centru de producţie pentru viitoarea generaţie de vehicule”, a declarat Kacir pentru postul privat de televiziune Haberturk.

Ministrul a scos în evidenţă avantajele ţării, inclusiv calitatea de membru al uniunii vamale a UE şi acordurile comerciale cu 28 de ţări. „Producătorii chinezi vor acces rapid la pieţele internaţionale. Investiţiile în Turcia le ajută să-şi îndeplinească acest obiectiv”, a explicat oficialul de la Ankara.

Începând din anii ’70, Turcia a devenit unul dintre centrele de vârf ale industriei auto globale, marii producători auto, inclusiv Fiat şi Renault, deschizându-şi fabrici în această ţară, urmaţi de alţii ca Ford, Toyota şi Hyundai.

Uzina BYD din Turcia va permite producătorului chinez de vehicule electrice (EV) să eludeze tarifele vamale suplimentare introduse de UE şi să intre pe pieţele din Europa.

Conform noilor reglementări privind subvenţiile, BYD va fi scutit de noile tarife vamale suplimentare de 40% la importurile de autovehicule electrice impuse de Turcia, în încercarea de a încuraja investiţiile şi a proteja cota de piaţă a producătorilor interni. Companiile auto care investesc în ţară sunt exceptate de la aceste tarife.

Cel puţin alţi cinci producători auto din China iau în considerare deschiderea unor fabrici în Turcia, a anunţat agenţia de presă Anadolu.

De asemenea, compania turcă TOGG şi firma chineză Farasis au un parteneriat pentru a produce baterii EV în Turcia.

Ministrul Industriei anunţase că oficialii turci au avut, anul trecut, numeroase întâlniri cu şefi de firme importante din China.

În iunie, ministrul Afacerilor Externe, Hakan Fidan, a vizitat China, şi a încheiat un nou acord bilateral deal, şi a numit ţările „motoarele bogăţiei Asiei”.

Preşedintele Recep Tayyip Erdogan a confirmat dorinţa sa de a se alătura Organizaţiei de cooperare de la Shanghai (din care fac parte China, Rusia şi Iranul), unde Turcia este doar un partener.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău