Umilință cruntă pentru moldovenii veniți din Yerevan la Chișinău: Autoritatea Aeronautică nu a permis aterizarea

14 Iun. 2024, 18:10
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Iun. 2024, 18:10 // Actual //  bani.md

Serviciul Român de Informații (SRI) a intervenit asăzi, 14 iunie, de urgență pe Aeroportul Otopeni după ce un avion care urma să ajungă la Chișinău a solicitat o escală neprogramată la București. Pilotul zborului FLYONE 5F535 Erevan (Armenia) – Chișinău (Republica Moldova), operat de Mongolian Airways cu un Airbus A320, a decis să aterizeze de urgență din cauza unui scandal la bord și a unor amenințări din partea unor pasageri, potrivit BoardingPass.

Un apel la numărul unic de urgență 112 din Republica Moldova a anunțat prezența unei bombe la bordul aeronavei. Avionul a aterizat de urgență pe aeroportul Otopeni, unde SRI a început verificarea aeronavei și a bagajelor pasagerilor, majoritatea cetățeni ai Republicii Moldova. La bord se aflau aproximativ 170 de pasageri. Pirotehniștii și mai multe echipaje de poliție se aflau la fața locului.

În ciuda aterizării la București, autoritățile nu au permis debarcarea pasagerilor. După deservirea la sol a navei, potrivit surselor, avionul a fost întors spre Yerevan. În timpul pregătirilor pentru decolare, aeronava a fost oprită din nou. Conform surselor de la aeroportul din București, a fost activată celula anticriză și a fost declarat un incident de securitate aeronautică, solicitându-se intervenția autorităților competente. Pasagerii au provocat un scandal, solicitând să fie lăsați să iasă din avion.

Într-un comunicat de presă, Autoritatea Aeronautică Civilă de la Chișinău a declarat: „În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 870, operatorii aerieni au obligația de a notifica Autoritatea Aeronautică Civilă (AAC) cu privire la orice modificare a orarului de zbor și la zborurile adiționale, pentru a obține aprobarea prealabilă necesară. În cazul zborului RMO-EVN-RMO, aceste cerințe nu au fost respectate. Operatorul nu a notificat AAC despre modificările de orar cu 3 zile în prealabil, după cum prevede legislația. Ca urmare, acest zbor nu a primit aprobarea necesară. Autoritatea Aeronautică Civilă reiterează necesitatea respectării reglementărilor naționale de către operatorii aerieni.”

Fostul viceministru al justiției. Nicolae Eșanu a criticat dur situația într-o postare pe Facebook: „Putem desigur blama compania aeriană că nu a respectat termenul de notificare și desigur că poate chiar și fi sancționată, dar tare tâmpit trebuie să fii ca să-ți permiți să te joci cu soarta oamenilor și să redirecționezi nava care este deja în zbor pe un aeroport, unde evident tot nu depusese notificare!”

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII