Un gigant turistic din România își extinde imperiul în Republica Moldova

13 Feb. 2025, 09:52
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
13 Feb. 2025, 09:52 // Actual //  Ursu Victor

Agenția de turism Karpaten, unul dintre cei mai mari turoperatori din România, face un pas important spre internaționalizare, deschizând birouri în Republica Moldova și Elveția. Noua extindere include atât agenții fizice, cât și o platformă online și o rețea de distribuție B2B, model deja consacrat în România.

„Ne extindem în Republica Moldova și Elveția după același model din România, iar birourile sunt deja deschise. Urmează să începem operarea în a doua parte a anului”, a declarat Alexandru Mărginean, acționar al grupului și fiul fondatorului Gheorghe Mărginean.

Decizia de a intra pe piața elvețiană a fost influențată de stabilitatea politică și economică a țării și de concurența mai redusă pe piața de outgoing, comparativ cu alte state vest-europene precum Germania sau Franța. În Republica Moldova, agenția își propune să valorifice oportunitățile pieței locale emergente, notează profit.ro.

Divizia Karpaten Outgoing, specializată în vânzarea de pachete turistice pentru destinații externe, a raportat vânzări de 890 de milioane de lei și un profit net de 16 milioane de lei în 2024. De asemenea, Karpaten Turism, axată pe incoming, a generat vânzări totale de 42 de milioane de RON și un profit net de 2,5 milioane de RON.

Grupul Karpaten include și alte divizii, cum ar fi Karpaten Hotels, care operează două hoteluri și are planuri pentru un al treilea, programat să fie inaugurat în următorii doi ani, și Karpaten Logistics & Tours, axată pe servicii logistice.

Fondată în 1996, Karpaten operează în prezent printr-o rețea de 17 agenții fizice în România și o platformă online, consolidându-și poziția de lider pe piața turistică. Cu extinderea în Moldova și Elveția, compania își propune să devină un jucător important și pe piața internațională.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Sept. 2025, 16:24
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
04 Sept. 2025, 16:24 // Actual //  Ursu Victor

Creatorul de modă italian Giorgio Armani a murit la vârsta de 91 de ani, anunță france24.

Armani, în vârstă de 91 de ani, era sinonim cu stilul și eleganța italiană modernă. El combina flerul designerului cu perspicacitatea unui om de afaceri, conducând o companie care genera aproximativ 2,3 miliarde de euro (2,7 miliarde de dolari) pe an. Se simțea rău de ceva vreme și a fost forțat să renunțe la prezentările grupului său de la Săptămâna Modei Masculine de la Milano din iunie, fiind prima dată în cariera sa când a ratat unul dintre evenimentele sale de pe podium. Cunoscut sub numele de „Re Giorgio” – Regele Giorgio – designerul era cunoscut pentru supravegherea fiecărui detaliu al colecției sale și a fiecărui aspect al afacerii sale, de la publicitate la aranjarea părului modelelor în timp ce acestea ies pe podium. O cameră funerară va fi amenajată sâmbătă și duminică la Milano, a anunțat compania, urmată de o înmormântare privată la o dată nespecificată.

În octombrie 2017, designerul italian anunţa că intenţionează să transfere o parte din participaţia pe care o deţine la grupul său de produse de lux Giorgio Armani SpA către o fundaţie caritabilă care îi poartă numele, în ideea de a împiedica o eventuală preluare sau divizare a grupului, transmitea Reuters.

În iunie 2024, Giorgio Armani a prezentat o colecţie masculină pentru vara anului 2025 de o eleganţă discretă, fără excentricităţi, marcată de materiale fluide şi croieli suple, informa AFP. Pe fundalul unor frunze de palmier proiectate pe un ecran şi al cântecelor de păsări, manechinele au defilat în decorul intim al Teatrului Armani de pe Via Bergognone, în cadrul Săptămânii Modei masculine de la Milano.

Vestele au fost omniprezente, purtate peste o tunică, un pulover sau chiar direct pe piele. Fularul înnodat în jurul gâtului şi pălăria cu panglică, purtată neglijent într-o mână, au completat look-ul estival imaginat de Giorgio Armani. Jacheta reinventată, fără umeri şi fără căptuşeală, emblema acestui brand încă de la înfiinţarea sa din 1975, a fost disponibilă într-un număr infinit de variante, cu sau fără revere, cu un singur sau cu un dublu şir de nasturi, uneori cu dungi fine şi întotdeauna aproape de corp.Pantalonii cu pense, susţinuţi sau nu de bretele, largi şi din ţesături uşoare, cum ar fi bumbac, in, catifea, satin şi chiar mătase. Într-un alt stil, mai degrabă oriental, frunzele de palmier au decorat cămăşi, veste şi pantaloni din mătase.

Deşi noua colecţie a fost fidelă stilului obişnuit “şic casual” al mărcii italiene, costumul strict cu cravată, în nuanţe de gri sau negru, croit pe măsură pentru oameni de afaceri, şi-a avut şi el locul său. Giorgio Armani a folosit o paletă diversă de culori, care a variat de la gri la grej, camel şi negru, trecând prin albastru închis, cu câteva tuşe de roz.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII