Agenția de turism Karpaten, unul dintre cei mai mari turoperatori din România, face un pas important spre internaționalizare, deschizând birouri în Republica Moldova și Elveția. Noua extindere include atât agenții fizice, cât și o platformă online și o rețea de distribuție B2B, model deja consacrat în România.
„Ne extindem în Republica Moldova și Elveția după același model din România, iar birourile sunt deja deschise. Urmează să începem operarea în a doua parte a anului”, a declarat Alexandru Mărginean, acționar al grupului și fiul fondatorului Gheorghe Mărginean.
Decizia de a intra pe piața elvețiană a fost influențată de stabilitatea politică și economică a țării și de concurența mai redusă pe piața de outgoing, comparativ cu alte state vest-europene precum Germania sau Franța. În Republica Moldova, agenția își propune să valorifice oportunitățile pieței locale emergente, notează profit.ro.
Divizia Karpaten Outgoing, specializată în vânzarea de pachete turistice pentru destinații externe, a raportat vânzări de 890 de milioane de lei și un profit net de 16 milioane de lei în 2024. De asemenea, Karpaten Turism, axată pe incoming, a generat vânzări totale de 42 de milioane de RON și un profit net de 2,5 milioane de RON.
Grupul Karpaten include și alte divizii, cum ar fi Karpaten Hotels, care operează două hoteluri și are planuri pentru un al treilea, programat să fie inaugurat în următorii doi ani, și Karpaten Logistics & Tours, axată pe servicii logistice.
Fondată în 1996, Karpaten operează în prezent printr-o rețea de 17 agenții fizice în România și o platformă online, consolidându-și poziția de lider pe piața turistică. Cu extinderea în Moldova și Elveția, compania își propune să devină un jucător important și pe piața internațională.