Uniunea Europeană a pierdut controlul asupra migranților: „Este o afacere uriașă”

14 Mart. 2023, 09:49
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
14 Mart. 2023, 09:49 // Actual //  bani.md

„Uniunea Europeană nu îndrăznește să își protejeze frontierele externe, a pierdut controlul asupra migrației, acest proces este acum dominat de traficanții de persoane, care decid cine va deveni cetățean european și cine nu”, a declarat, pentru televiziunea publică ungară M1, secretarul de stat parlamentar în cadrul Ministerului de Interne din Ungaria, Bence Rétvári.

„Migrația ilegală este în creștere, sute de mii de persoane apar în fiecare an la frontierele externe ale Uniunii Europene, iar anul trecut am întors 270.000 de persoane care au trecut ilegal frontiera doar la granița de sud a Ungariei”, a subliniat secretarul de stat.

Bence Rétvári a mai adăugat că Uniunea Europeană nu poate opri migranții ilegali la graniţele sale, „nu numai că nu există voință, dar nici dorință nu există în acest sens, astfel că acum factorii determinanți ai populației europene sunt, din păcate, traficanții de persoane”; lumea interlopă din Africa de Nord, Orientul Mijlociu și Balcani decide cine va deveni cetățean european.

Potrivit lui Bence Rétvári, nu există o voință centrală în UE pentru a împiedica acest lucru, „de fapt, se inițiază proceduri împotriva Ungariei pentru că își apără frontiera de sud”.

Cu toate acestea, recent, la Atena, cincisprezece state membre ale UE – inclusiv Ungaria – au adoptat o declarație comună, conform căreia protecția frontierelor externe ar trebui să fie un obiectiv comun al UE, iar Uniunea European ar trebui să contribuie la costurile de protecție a frontierelor, a amintit secretarul de stat, care a precizat că, în cazul Ungariei protecţia frontierelor înseamnă un miliard și jumătate de euro.

„Cele cincisprezece țări sunt majoritatea UE, dar în astfel de momente, ministrul luxemburghez de externe, de exemplu, spune că nu vor susține niciodată construirea de garduri și ziduri”, a continuat Bence Rétvári, adăugând că există întotdeauna cei care sunt pro-imigrație, care nu adoptă nicio măsură semnificativă pentru a se asigura că protecția frontierelor externe este finanțată din resurse comune ale UE.

„Acest gen de viziune asupra lumii predomină în UE, cea pro-migrație, care continuă să facă presiuni pentru distribuirea imigranţilor conform cotelor obligatorii, fără să-și dea seama că aceasta este o scrisoare de invitație și că nu funcționează”, a adăugat secretarul de stat. El a precizat că nici măcar o parte din deciziile de expulzare nu pot fi puse în aplicare, „în nouă cazuri din zece se poate expulza pe cineva, dar o bună parte dintre aceștia încearcă apoi să reintre în UE”.

„Este o afacere uriașă

Rețelele de trafic de persoane aduc sute de mii de imigranți ilegali în Europa, a declarat Bence Rétvári, care a amintit de împușcăturile de anul trecut de pe autostrada M5, și a spus că numai microbuzul încărcat de imigranți a plătit 41 de milioane de forinți traficanților de persoane. „Este o afacere uriașă, nu este de mirare că din două în două zile se aud focuri de armă din Serbia, războaie între bande”, a spus Bence Rétvári, adăugând că UE contribuie practic la „creșterea profiturilor traficanților de persoane”.

Răspunzând la o întrebare, secretarul de stat s-a referit şi la Legea privind protecția copilului. „Această lege este constant atacată la Bruxelles, iar acum și la Curtea Europeană de Justiție a UE, din cauza ideologiei de gen care domină Europa de Vest”, a declarat Bence Rétvári. El a subliniat, totodată, că legea are elemente precum registrul pedofililor, „care a furnizat deja informații în aproape opt mii de cazuri pentru cei care erau îngrijorați de copilul lor”.

Este ușor de căutat în registru dacă se înregistrează la biroul guvernamental: dacă are cineva un copil minor, îl poate accesa făcând clic pe fila „Protecția copilului” din meniul „Familia”. În cazul în care un părinte introduce numele unei persoane suspectate de comiterea unei infracțiuni de pedofilie, va găsi numele localităţii, iar la Budapesta chiar și sectorul, și fotografia persoanei respective, a explicat secretarul de stat, care a menţionat că în prima lună au fost aproape 5.000 de interogări, iar de atunci au fost între 100 și 500 pe lună.

Secretarul de stat a mai declarat: „Vom proteja familiile, nu există niciun compromis cu autorii unor astfel de crime odioase”.

Secretarul de stat a amintit, de asemenea, că la referendumul privind protecția copilului, mai mulți oameni ca niciodată, 3,6 milioane de persoane „au votat într-o singură direcție”, în ciuda campaniei opoziției de stânga. „Mult mai mulți decât numărul de oameni care ne-au votat, deși au fost trei milioane”, a precizat Bence Rétvári. 

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală