VIBE Academy s-a deschis și la Cahul. Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană

15 Iun. 2022, 13:27
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
15 Iun. 2022, 13:27 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Cu suportul Uniunii Europene, VIBE Academy s-a deschis și la Cahul. VIBE Academy este o întreprindere socială ce va oferi mai multe posibilități copiilor din familiile social-vulnerabile, în special celor din zonele rurale. Pentru deschiderea filialei, antreprenoarea socială Maria Pasat a beneficiat de un grant de 35.000 de mii de euro.

VIBE Academy reprezintă o Academie IT ce vine să vă propună cursuri actuale pentru a dezvolta generație a viitorului și competentă pe piața muncii. Astfel, copii vor avea acces la diverse cursuri de robotică, design 3D, imprimare 3D, Photoshop, Adobe Illustarator, Adobe Premier.

„Copiii din familii social-vulnerabile din raionul Cahul și anume din zonele rurale vor avea acces gratuit la studii în domeniul IT la toate cursurile pe care noi le oferim. De asemenea, vor fi create abonamente pentru a se deplasa și com încerca să le oferim posibilitatea de a beneficia de hrană.” a declarat Maria Pasat, antreprenoare socială.

Proiectul este finanțat de Uniunea Europeană și cofinanțat de Suedia, fiind implementat de către Fundația Est-Europeană în parteneriat cu Asociația Businessului European și Centrul Contact.

„În cadrul proiectului „Societatea Civilă contribuie la economică, incluzivă și durabilă a țării” am finanțat crearea a 15 întreprinderi sociale” a declarat Ana Ciurac, coordonatoarea proiectului, FEE.

Primii vizitatori VIBE Academy au rămas încântați de noul Centru și subliniază importanța lui pentru dezvoltarea digitală a copiilor.

De asemenea, odată cu deschiderea filialei VIBE Academy de la Cahul au fost create noi locuri de muncă pentru locuitorii din orașul Cahul, printre ei fiind și tineri specialiști.

Realitatea Live

11 Dec. 2025, 12:03
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
11 Dec. 2025, 12:03 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare a lansat la începutul lunii noiembrie o nouă campanie de promovare a produselor moldovenești „Cumpăr BUN de-acasă” , pentru care a scos la licitație servicii în valoare totală de 315.000 de lei. Inițiativa vine în contextul în care, după abrogarea cotei minime obligatorii de 50% pentru produsele autohtone, statul mizează mai mult pe mobilizarea consumatorilor decât pe instrumente legislative.

Documentele de licitație arată că banii vor fi direcționați astfel:

145.000 lei pentru elaborarea unui spot video în versiuni TV și online;
25.000 lei pentru crearea a 14 vizualuri (cartoline), câte unul pentru fiecare categorie de produse;
75.000 lei pentru o campanie de distribuție plătită pe Facebook, Instagram și YouTube, cu obiective clare de impact (reach și frecvență);
70.000 lei pentru o campanie de influencer marketing, cu 10 creatori de conținut locali, fiecare având minimum 60% audiență din Republica Moldova.

Licitația urmărește realizarea unei campanii integrate de comunicare, menite să stimuleze consumul de produse agroalimentare autohtone și să consolideze brandul local.

Legea privind cota minimă de 50% pentru produsele fabricate în Republica Moldova a fost adoptată în decembrie 2020 și a intrat în vigoare în iulie 2021. În iulie 2022, Parlamentul dominat de PAS a abrogat legea și a invocat incompatibilitatea cu normele pieței libere și cu angajamentele comerciale internaționale ale țării.

Ministrul Economiei, Eugen Osmochescu, a reiterat recent această poziție, declarând la Radio Moldova că o astfel de limitare „nu este corectă, nu este compatibilă cu economia de piață și contravine reglementărilor internaționale și celor mai bune practici europene”. Totodată, oficialul susține că impunerea unei cote minime pentru produsele autohtone nu este posibilă din punct de vedere juridic.

În lipsa unor măsuri legislative, campania „Cumpăr BUN de-acasă” rămâne în principal un apel voluntar către consumatori. Producătorii, însă, avertizează că fără politici coerente, vizibile, agricultura și industria alimentară locală vor continua să fie vulnerabile în fața importurilor și a puterii de negociere a marilor retaileri.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII