Vrei să ştii care este cea mai bună perioadă ca să rezervi un zbor mai ieftin? Trebuie să ţii cont de anumite date

04 Dec. 2022, 12:23
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
04 Dec. 2022, 12:23 // Actual //  bani.md

În general, biletele de avion nu se ieftinesc odată cu data plecării, ci sunt mai ieftine cu între patru luni şi trei săptămâni înainte de programarea zborului, scrie platforma Investopedia.

Iar potrivit travelandleasure.com, cea mai bună perioadă de rezervare a unui bilet de avion este cu 64 de zile înaintea zborului – aceasta este însă doar o medie.  Există totuşi şi câţiva factori care pot influenţa şi preţul unui zbor rezervat din timp cum ar fi, de exemplu, schimbările sezoniere şi sărbătorile. Ziua săptămânii în care alegeţi să vă rezervaţi zborul nu ar influenţa preţul, acesta fiind un mit, potrivit aceleiaşi surse.

Într-o analiză mai extinsă, ravelandleasure.com a identificat şase  perioade diferite de booking, numărul de zile în avans, precum şi câteva aspecte de care să ţineţi cont.

Prima alegere – cu 203 până la 315 de zile în avans – aşteptaţi-vă să plătiţi cu circa 50 de dolari mai mult decât aţi aştepta cel mai bun tarif; probabil însă că veţi avea opţiuni mai bune pentru itinerar şi aşezare).

O opţiune liniştitoare – între 116 şi 202 de zile – biletele costă cu aproximativ 20 de dolari mai mult decât dacă aţi aştepta cel mai bun tarif.

Perioada ideală de booking – între 21 şi 115 de zile în avans – pare a fi perioada ideală pentru a căuta chilipiruri; este perioada în care găsiţi cele mai mici tarife.

Perioada de forţat norocul – între 14 şi 20 de zile în avans – tarifele cresc de obicei, pe măsură ce locurile cele mai bune  vândute sau căutate, dar s-ar putea să aveţi noroc şi să găsiţi câteva tarife bune.

Joaca cu focul – preţul biletelor este, în medie, cu 135 de dolari mai ieftin decât dacă aţi fi aşteptat până în ultimul moment să le cumpăraţi, dar totuşi, nu este o perioadă ideală. Zborurile şi locul sunt limitate în această perioadă.

Ultima încercare – între 0 şi 6 zile -încercaţi să evitaţi zborurile în această perioadă, dacă nu se iveşte vreo urgenţă. Va trebui să plătiţi, în medie, cu 220 de dolari mai mult decât dacă aţi fi rezervat în perioada ideală.

Aceste recomandări sunt date luând în calcul şi influenţele sezoniere:

Toamna: s-ar putea să aşteptaţi mai mult decât de obicei – cea mai bună perioadă de rezervare este cu 89 de zile înainte de zbor – excepţie face însă Ziua Recunoştinţei în SUA; pentru care ar trebui să faceţi rezervările mai devreme.

Iarna: Este scump să călătoreşti în general în perioada sărbătorilor, dar, altfel, iarna este o perioadă destul de bună pentru călătorii. Este ideal să vă rezervaţi însă biletele cu 94 de zile în avans.

Primăvara: Mai mulţi oameni călătoresc pentru diverse vacanţe în perioada primăverii, de aceea este recomandat să vă planificaţi această călătorie cu 84 de zile în avans.

Vara: este cel mai popular sezon pentru călătorii, iar CheapAir.recomandă, cel puţin pasagerilor din Statele Unite, să îşi cumpere aceste bilete de zbor cu 67 de zile în avans.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

16 Sept. 2025, 18:15
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
16 Sept. 2025, 18:15 // Actual //  Ursu Victor

Luni a avut loc deschiderea Moldova Business Week 2025 (MBW25), cea de-a zecea ediție a celui mai mare forum economic al țării, la care au fost prezenți fizic peste 700 de participanți. Agenda din această săptămână cuprinde peste 30 de evenimente (15–19 septembrie), reunind investitori, antreprenori, oficiali de rang înalt și experți din peste 40 de țări.

Evenimentul a fost deschis de Natalia Bejan, Director al Agenției de Investiții, care a subliniat rolul MBW25 de a evidenția oportunitățile investiționale și de business ale Republicii Moldova:

„Prezentăm exemplele de succes ale investitorilor care deja contribuie la dezvoltarea economiei naționale. Această ediție va pune accent pe networking calitativ pe întreg parcurs al acestei săptămâni”, a declarat Natalia Bejan, Director General al Agenției de Investiții.

A urmat Prim-ministrul Republicii Moldova, Dorin Recean, care a accentuat direcțiile strategice ale Guvernului:

„Ne concentrăm pe educație și pe regimul fiscal atractiv pentru sectorul IT. Investim în infrastructură industrială astfel încât companiile să poată opera de oriunde în lume și să atragă talente din întreaga lume. Anul acesta, temele cheie de la MBW25 includ digitalizarea serviciilor publice, Moldova IT Park, ajutorul de stat pentru sectoarele industriale, reconstrucția Ucrainei și rolul Moldovei în regiune.”

Din partea Uniunii Europene, Excelența Sa Iwona Piorko, Ambasadoarea UE în Republica Moldova, a menționat progresul integrării economice:

„Pe plan economic, Moldova a făcut pași remarcabili spre integrarea în Piața Unică a UE. Doar acum câteva zile am marcat 11 ani de la intrarea în vigoare a Acordului de Liber Schimb Aprofundat și Cuprinzător UE–Moldova, un instrument puternic de modernizare a economiei”, a spus Iwona Piorko, Ambasadoarea UE în Republica Moldova.

 La rândul său, Viceprim-ministrul și ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Doina Nistor, a evidențiat obiectivele de digitalizare și competitivitate:

„Anul acesta ocupăm locul 7 în Global Gender Gap Index – un indicator esențial pentru o societate inovatoare. Digitalizarea este una dintre cele mai mari realizări ale Moldovei, iar obiectivul nostru este clar: 100% digital până în 2030. Republica Moldova își consolidează poziția economică prin integrarea în SEPA (martie 2025), extinderea accesului la piețele financiare europene și prin creșterea competitivității mediului de afaceri” a spus Doina Nistor.

Investitori & exportatori pe scena MBW

De la tehnologie și mobilitate, la producție, agro și asigurări, șapte companii au arătat, prin exemple concrete, potențialul investițional și de export al Moldovei:

  • Eduard Suchanek, Regional Director, Bolt — a anunțat oficial lansarea serviciului de taxi Bolt în Republica Moldova și integrarea acestuia în ecosistemul local de mobilitate.
  • Victor Nistorică, CEO, Brutăria Bardar — produse artizanale „made in Moldova”, standardizate pentru scalare pe piețe externe. Produsele Brutăriei sunt prezente în peste 700 de magazine în Uniunea Europeană, inclusiv Kaufland, Carrefour și Lidl în România
  • Vadim Vetrilă, Co-founder & CEO, Smile Dent Team — export de servicii medicale și standarde internaționale în stomatologie. Din 2009 până astăzi, peste 4000 de pacienți au fost tratați de către clinica Smile Dent, iar activitatea companiei generează aproximativ 15 milioane de euro anual
  • Nicolae Gudumac, CTO & Co-founder, Planable — platformă SaaS din Moldova folosită de branduri globale; dovadă că tehnologia locală concurează la nivel mondial.
  • Ion Tașca, Board Member, PorcoBello SRL — investiții în agricultura și eficiență operațională pe întreg lanțul valoric. Producția anuală a companiei ajunge la 12.000 porci, iar în întreaga țară dețin cel mai modern abator din regiune
  • Peter Höfinger, Deputy CEO, Vienna Insurance Group — capital strategic și consolidarea pieței de asigurări, cu efect de încredere pentru investitori. Pe 1 septembrie 2025, Vienna Insurance Group (VIG) a câștigat licitația publică și a achiziționat o participație de 80% în Moldasig S.A., una dintre cele mai importante companii de asigurări generale din Moldova, cu o cotă de piață de aproximativ 30% după tranzacție.
  • Călin Botean, Regional Director Eastern Europe, Gebauer & Griller — soluții industriale integrate și conectare la lanțurile de producție europene. Investițiile companiei în expansiune și inovație în Moldova se ridică la 60 milioane euro.

Piața de capital: Memorandum pentru noua bursă de valori

Tot ieri, parteneriatul pentru lansarea noii Burse de Valori a Republicii Moldova a fost oficializat prin semnarea unui Memorandum de înțelegere, consolidând colaborarea strategică dintre autoritățile de la Chișinău și București. România, principal partener comercial și poartă de acces către Uniunea Europeană, oferă expertiza Bursei de Valori București (BVB) pentru implementarea unui model modern de piață de capital. Noua bursă va sprijini atragerea companiilor internaționale, dezvoltarea infrastructurii financiare și diversificarea surselor de finanțare pentru mediul de afaceri local.

Mesajul comun al scenei MBW: Moldova is Open for Business! Moldova este o piață care crește prin tehnologie, calitate și parteneriate – cu accent real atât pe investiții, cât și pe exporturi.

Agenția de Investiții este instituția publică, fondată de Guvernul Republicii Moldova, aflată în subordinea cabinetului Primului Ministru, creată și mandatată să atragă investiții strategice în Republica Moldova, să acorde suport post-investițional investitorilor, să contribuie la creșterea exporturilor, să promoveze imaginea de țară și să dezvolte dimensiunea de diplomație economică.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII