Într-un mediu de lucru din ce în ce mai digitalizat, abilitățile soft (cu referire la acele soft skills), sunt o contribuție umană de neînlocuit, îndiferent de vremurile pe care le traversăm sau de natura muncii. Acestea sunt și competențele pe care recrutorii și managerii le caută intens în rândul angajaților.
Un studiu realizat de The Wall Street Journal la care au răspuns peste 900 de directori, pe tema abilităților de tip soft arată că 99% dintre cei chestionați au spus că soft skills, cum ar fi comunicarea, inițiativa sau gestionarea conflictelor, sunt la fel de importante ca hard skills pentru de a îndeplini munca. Totodată, 89% din executivii chestionați au mai transmis că le este dificil să găsească oameni care să dețină aceste soft skills care sunt atât de necesare pentru business-urile lor.
Iată că am ajuns în 2021, iar soft skills sunt la fel de căutate la un angajat, iar pandemia a determinat o mai mare nevoie de a le deține. Prin urmare, iată abilitățile la care se uită un recrutor sau un manager atunci când intervievează un candidat, la un interviu de angajare.
1. Abilitățile de comunicare
Să știi să comunici bine, probabil că este o abilitate care nu se va demoda niciodată. Abilitățile de comunicare și de gestionare a relațiilor interumane sunt în topul listei de soft skills, atunci când un recrutor vrea să te angajeze. Un angajat care nu poate împărtăși și primi în mod eficient informații este abandonat de restul echipei, cu atât mai mult acum, când majoritatea angajaților lucrează de acasă sau în formă hibridă.
Simptomele comunicării slabe includ răspunsuri scurte, bruste, care nu recunosc și nu răspund preocupărilor celeilalte părți.
2. Puterea angajamentului
Forbes.com scrie că o metodă simplă de a-ți arăta angajamentul este „Metoda 5 minute”- apari cu cinci minute mai devreme, pleacă cu cinci minute mai târziu. Pe lângă aceste lucruri, angajatorii se uită de cât de multă grijă acorzi activităților tale profesionale, dacă îți pasă sau nu de rezultate și dacă dai tot ce-i mai bun din tine. Recrutorii vor pe cineva care au un angajament nu doar pentru salariu, ci și oameni care valorizează activitățile și obiectivele companiei.
3. Capacitatea de a lucra în echipă
Există mulți angajați sclipitori, dar care nu sunt capabili să lucreze în echipă și sunt aproape complet înclinați să lucreze singuri. Însă oamenii care lucrează pentru aceeași organizație trebuie să colaboreze pentru că schimbul de idei se poate dovedi mai util decât credeai. Munca în echipă nu se rezumă doar la a fi o persoană plăcută cu care să lucrezi. Aceasta presupune o participare activă în colaborările cu ceilalți, dar și o dorința de a lucra cu oricine din companie pentru a realiza proiecte și pentru a veni cu soluții la probleme.
4. Capacitatea de a rezolva probleme
Niciodată rezolvarea problemelor nu a fost la fel de necesară ca în 2020, când forța de muncă s-a confruntat cu provocări cu mult peste normă. De când munca s-a mutat acasă pentru companiile din întreaga lume, problemele nu au încetat să apară. Acesta este și motivul pentru care adaptabilitatea și capacitatea de a rezolva probleme sunt cele mai căutate abilități pe care un recrutor sau un manager le caută la candidații care vin la un interviu. Persoanele care excelează la acest capitol sunt cele care abordează problemele dintr-un unghi diferit. Ei elaborează strategii pentru a atenua problemele din companii care încă nu sunt atât de evidente. Și nu se mulțumesc niciodată cu o soluție care contravine bunului mers al afacerii.
5. Abilitățile de leadership
Leadershipul este mai mult decât abilitatea de a prelua controlul asupra a ceva. Un lider este suma totală a soft skills, pe care și le dezvoltă în mod constant. Cei care sunt dispuși să învețe constant și să dea feedback sunt adevărații lideri.