45% din drumurile Moldovei – praf și pulbere! Autoritățile pregătesc majorarea taxelor rutiere

14 Mai 2025, 15:42
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
14 Mai 2025, 15:42 // Actual //  Ursu Victor

Echivalentul a 45% din rețeaua rutieră aflată în gestiunea Administrației de Stat a Drumurilor, se află în stare rea sau foarte rea, din totalul de 6000 de km de drum, a declarat Sergiu Bejan, șeful instituției, în cadrul emisiunii de la TVR Moldova.

Potrivit lui Bejan, starea precară a drumurilor este consecința subfinanțării cronice a lucrărilor de întreținere.

„Neavând partea de întreţinere corespunzătoare, am ajuns să acumulăm un volum foarte mare de drumuri în stare proastă. În ultimii trei ani, procentul drumurilor bune a crescut cu doar 11%, ceea ce este insuficient pentru a stopa degradarea infrastructurii”, a menționat oficialul.

La rândul său, Nicolai Mîndra, secretar de stat în domeniul infrastructurii drumurilor, a subliniat că întreținerea minimă a rețelei rutiere din Republica Moldova necesită între 4 și 6 miliarde de lei anual.

„Acești bani trebuie să vină de undeva, iar în mod firesc, colectarea surselor va cădea pe cetățeni. Vom fi rugați ca taxele rutiere actuale să fie treptat majorate până la un nivel care să permită întreținerea decentă a sectorului rutier”, a explicat Mîndra.

În prezent, nivelul alocărilor bugetare pentru drumuri este mult sub necesar, ceea ce face imposibilă atât întreținerea constantă, cât și realizarea unor investiții majore. Oficialii din domeniu avertizează că fără intervenții urgente și resurse financiare suplimentare, degradarea infrastructurii va continua, cu impact direct asupra siguranței traficului, economiei și conectivității regionale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

28 Iun. 2025, 17:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
28 Iun. 2025, 17:48 // Actual //  Ursu Victor

Epava iahtului Bayesian a fost scoasă de pe fundul mării, iar anchetatorii urmează să o investigheze. Foto: Profimedia Images

După ce şi epava și catargul înalt de 75 de metri al navei Bayesian au fost readuse la suprafață, în sfârşit pot începe cercetările cu privire la cauzele care au dus la scufundarea ambarcaţiunii, dar mai ales operaţiunea de a recupera obiectele și bunurile de valoare care au rămas sub apă timp de aproximativ 10 luni şi printre care se numără nu doar bani sau bijuterii.

Este logic că miliardarul Mike Lynch avea la bord mobilier valoros (de la tablouri la bijuterii) și că soția sa și alți oaspeți aduseseră și ceasuri foarte scumpe. Dar mai ales în hard disk-uri portabile, tablete și telefoane mobile puteau fi ascunse informații foarte valoroase care pot fi legate de scufundarea velierului, relatează Il Giornale. Cele șapte victime aveau obiecte personale care vor fi recuperate în timpul operațiunilor de curățare, așa cum a declarat pentru La Repubblica Giovanni Rizzuti, avocatul comandantului James Cutfield. „Fiecare obiect personal al victimelor și supraviețuitorilor va fi recuperat imediat ce operațiunile de curățare se vor încheia”.

Cum se vor deschide seifurile
La scurt timp după scufundarea velierului de anul trecut, presa internațională a făcut furori în privința documentelor sensibile aflate în seifuri, despre care se spune că sunt trei: unul deținut de căpitan, altul în apartamentul proprietarilor și un al treilea disponibil pentru oaspeți. În ultimele luni au existat multe dezbateri cu privire la faptul dacă cineva le-a furat între timp, dar autorităţile asigură că nimeni nu a „pus piciorul” în epavă din 19 august până când a fost scoasă la iveală și este sub supraveghere 24 de ore din 24 de către poliție.

Este clar că cel mai aşteptat moment este deschiderea seifului lui Lynch, în interiorul căruia s-ar putea găsi date sensibile de interes pentru guvernele străine. Experții vor începe să încerce să le deschidă cu metoda clasică de combinare: dacă nu funcționează, există deja un plan de rezervă pentru a le deschide cu unelte mecanice.

Din motive tehnice, va fi posibilă intrarea și inspectarea epavei iahtului Bayesian doar peste aproximativ zece zile pentru a evita prezența gazelor toxice produse în timpul scufundării un timp îndelungat. Între timp, pentru o siguranță sporită a corpului navei, rezervorul care conține încă 18.000 de litri de combustibil va fi golit.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO