Falimentul bate la ușă: Dealerii auto din Rusia, loviți de criza vânzărilor și dobânzilor mari

19 Nov. 2024, 14:34
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
19 Nov. 2024, 14:34 // Actual //  Ursu Victor

Dealerii auto din Rusia se confruntă cu un risc major de faliment, pe fondul unei rate cheie ridicate stabilite de Banca Centrală și al scăderii vânzărilor, avertizează reprezentanții industriei auto, citați de publicația *Izvestia*.

„În primul rând, în zona de risc se află centrele de dimensiuni mici, care nu au în portofoliu un număr mare de mărci. Acestea nu pot compensa pierderile prin vânzarea unor branduri mai profitabile”, a explicat Renat Tiucteev, director adjunct pentru vânzările de automobile noi al grupului auto Avilon.

Situația este agravată de nivelul ridicat al împrumuturilor contractate de dealeri. Potrivit lui Tiucteev, falimentul devine o chestiune de luni în cazul în care dealerii nu pot genera venituri suficiente pentru a acoperi dobânzile și plățile interne.

Igor Cikin, director executiv al Asociației Dealerilor Auto din Rusia (ROAD), a subliniat că rata cheie ridicată reduce rentabilitatea afacerilor auto până la zero. „Chiar și fără o rată mare a dobânzii, profitabilitatea vânzărilor de mașini din China este extrem de scăzută. Dacă situația persistă, ne putem aștepta la falimente în rândul companiilor cu datorii mari în următoarele luni”, a declarat acesta.

În paralel, ratele mari ale dobânzilor pentru creditele auto au dus la o scădere semnificativă a vânzărilor. Datele Biroului Unificat de Credit arată că în octombrie, comparativ cu septembrie, numărul împrumuturilor pentru achiziția de automobile a scăzut cu 37%.

Conform *Avtostat*, la sfârșitul lunii octombrie în Rusia existau 4.040 de dealeri auto. În ultimii trei ani, numărul acestora a crescut cu aproximativ 900, iar ponderea showroom-urilor care vând mărci chinezești a crescut de peste trei ori, de la 21% la 65,1%. Totuși, în cel mai pesimist scenariu, numărul dealerilor ar putea scădea în 2024 la nivelul din 2021, adică la 3.000-3.200.

Reducerea numărului de dealeri ar putea duce la scăderea accesibilității automobilelor noi, în special în regiunile mai îndepărtate, a declarat Irina Frank, director general al companiei Frank Auto. „În acest context, prețurile mașinilor ar putea crește, deoarece concurența între jucătorii rămași pe piață se va diminua”, a adăugat ea.

De asemenea, Igor Morjaretto, partener la *Avtostat*, a subliniat că, deși reducerea numărului de showroom-uri din orașele mari ar putea trece relativ neobservată, locuitorii din regiunile rurale ar putea rămâne fără acces la reparații și servicii de întreținere accesibile.

Astfel, dealerii auto din Rusia se confruntă cu o criză profundă, alimentată de condițiile economice dificile și de scăderea cererii, ceea ce ar putea avea efecte de lungă durată asupra pieței auto locale.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 19:12
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 19:12 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Traficul suspendat pe la Văleni a provocat pierderi de 480 de milioane de lei în trei ani.

Suspendarea traficului feroviar pe tronsonul Cahul–Giurgiulești, din cauza surpării căii ferate în zona Văleni, a generat pierderi pentru Întreprinderea de Stat „Calea Ferată din Moldova” – peste 480 de milioane de lei în ultimii trei ani. Segmentul de cale ferată, afectat grav în 2022 de alunecările  de teren cauzate de ploile de la acea vreme, a blocat circulația trenurilor spre portul Giurgiulești.

După mai bine de doi ani de stagnare, autoritățile anunță în sfârșit un progres: documentația de proiectare pentru reabilitarea sectorului feroviar din satul Văleni, raionul Cahul, a fost finalizată. Potrivit CFM, este vorba despre un segment de aproximativ 360 de metri, unde vor fi efectuate ample lucrări de stabilizare a terenului, consolidare a malurilor râului Prut și instalare a unei construcții de susținere pe zona deformată.

Lucrările urmează să fie executate în baza unui proiect elaborat de compania „Intexnauca”, care a propus soluții inginerești moderne pentru prevenirea alunecărilor de teren și eroziunii. În paralel, CFM lansează licitația pentru atribuirea lucrărilor de reabilitare propriu-zisă.

Reconstrucția acestui tronson este esențială pentru redeschiderea unei rute logistice strategice – linia directă spre portul Giurgiulești, fără a tranzita teritoriul statului vecin. Finanțarea lucrărilor va fi asigurată din cele 85 de milioane de lei alocate de Guvern pentru reabilitarea căii ferate în zonele Văleni și Fălciu.

Pierderile suferite de CFM – circa 10 milioane de lei pe lună din lipsa circulației pe acest segment – subliniază urgența și importanța redeschiderii rutei cât mai curând posibil.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO