Sony lansează prima sa dronă, Airpeak S1 – una dintre cele mai scumpe de pe piață. Va costa peste 9.000 de dolari

14 Iun. 2021, 16:02
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
14 Iun. 2021, 16:02 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Sony a dezvăluit oficial prima sa dronă profesională, Airpeak S1. Drona va fi folosită alături de o cameră mirrorless Sony Alpha și obiective Sony, pentru a putea controla de la distanță fiecare aspect al camerei, obiectivului și dronei într-o manieră cât mai simplă. Aceasta va fi una dintre cele scumpe drone de filmare de pe piață.

AirPeak S1 este o dronă dedicată profesioniștilor

Prețul pentru o dronă AirPeak S1, în funcție de camera aleasă, poate ajunge undeva peste 9.000 de dolari și este dedicată profesioniștilor.

Pentru 9.000 de dolari americani, Sony livrează o dronă, dar fără cameră dedicată (în afara uneia pentru navigație) și fără sistemul gimbal de stabilizare. Acestea sunt opționale care se cumpără separat. Dacă cineva este în general interesat de Airpeak S1, probabil că are deja o cameră Sony Alpha. Drona este compatibilă cu modele precum cele din seriile A7S, A7R și FX3.

Sony promite un timp de 22 minute la o singură încărcare, fără cameră. Cu o cameră și obiectiv profesional pe gimbal, acest timp scade la jumătate, compania promițând doar 12 minute.

Drona poate atinge o viteză de 90 km/h, iar cele mai importante funcții ale sale stau în software. Drona va putea zbura independent, pe baza unei rute și a unui program prestabilit, cu posibilitatea de a seta rute care pot fi repetate de multe ori fără diferențe. De altfel, având motoare mari și puternice, drona nu va fi afectată de vânt în utilizare, scrie go4it.

Sony se laudă cu faptul că AirPeak S1 este singura dronă realizată pentru camerele mirrorless Alpha și ar putea fi o dronă capabilă să înregistreze unele dintre cele mai calitative cadre de pe piață. Totuși, prețul său ar putea să țină departe chiar și o parte din publicul țintă din domenii profesionale.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII