Întreprinderile trec la serviciile online ale Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova

28 Iun. 2021, 10:39
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
28 Iun. 2021, 10:39 // Slider //  MD Bani

Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI a RM) continuă să-și dezvolte platforma online www.client.chamber.mdcu scopul de a-și moderniza și simplifica serviciile în domeniul expertizei mărfurilor, evaluării bunurilor și emiterii de certificate de origine preferențiale. Din iunie 2021, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova a început să emită rapoarte electronice privind expertiza și evaluarea, ceea ce va permite întreprinderilor să utilizeze toate serviciile disponibile pe platformă exclusiv online.

Astfel, suplimentar la depunerea cererilor online pe platforma client.chamber.md, beneficiarul va putea primi documentul solicitat în format electronic (semnat cu semnătura electronică), prin email. Raportul semnat cu semnătură electronică, are aceeași valoare juridică ca și cel eliberat anterior pe suport de hârtie.

Peste 50 de întreprinderi moldovenești au apreciat deja avantajele client.chamber.md

Astăzi, când antreprenorii și-au stabilit obiective de optimizare a costurilor, iar numărul tranzacțiilor online este în continuă creștere, noua platformă online devine un instrument necesar și solicitat pentru afaceri. Peste 50 de agenți economici din domeniul industriei și produselor agricole s-au conectat deja la Platforma www.client.chamber.md, apreciind avantajele:

Onceanu Irina, director “ZAM ZAM ACTIV” SRL, Ialoveni

Compania noastră a încercat platform online a CCI pentru a obține rapoartele de origine la nucile care le exportăm. Apreciem implementarea platformei, deoarece este performantă, eficientă, si salutăm trecerea la eliberarea rapoartelor si certificatelor în format electronic. În cabinetului personal al companiei creat putem în orice moment să vedem toate cererile și actele solicitate și la ce etapă de examinare sunt. Sperăm că în viitor toate serviciile CCI vor fi digitalizate.

Rojnov Eugen, manager logistica “Euro Yarns” SRL, Ungheni

Comod și rapid – acestea sunt două avantaje cheie ale tranziției companiei noastre către platforma online CCI. Încercăm să fim cât mai informați cu privire la toate inovațiile și vedem acest lucru ca fiind avantajul nostru competitiv. Cred că toți antreprenorii simt acest lucru și vor depăși rezistența angajaților lor la tot ce este nou.

La întreprinderea noastră, automatizarea și digitalizarea sunt cheia noastră de succes. Toate procesele de producție sunt automatizate, echipamentele sunt deservite de specialiștii noștri cu conexiune la distanță a colegilor din străinătate. Deci, în această privință, am fost pregătiți pentru constrângerile asociate cu pandemia COVID 19.

 

Utilizarea platformei client.chamber.md este foarte simplă

Pentru primul pas, trimiteți o cere de înregistrare pe platforma online prin expedierea unui email la adresa electronică client@chamber.md și client.cciarm@gmail.com sau la nr. de telefon: (022) 23 87 81, 079 476 109, 069 448 826 cu oferirea informației: Denumirea companiei și IDNO-ul Companiei.

Pentru mai multe detalii despre utilizarea platformei online, accesați link-ul: https://expertiza.chamber.md/servicii-online/.

Transformarea digitală a serviciilor Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova

În ultimii ani, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova implementează activ strategia pentru transformarea digitală a serviciilor sale. În contextul restricțiilor impuse de pandemia COVID-19, în 2020, Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova a îndemnat mediul de afaceri să utilizeze serviciile digitale pentru a reduce impactul restricțiilor asupra activității comerciale. Antreprenorii pot participa deja la expoziții virtuale www.virtual-fairs.md seminare web, consultări pe diverse teme, forumuri de afaceri, dar și pot solicita expretiza, evaluarea mărfurilor și serviciilor online. Până la sfârșitul anului, este planificată adăugarea a încă trei servicii pe platforma online www.client.chamber.md: Carnet ATA pentru export temporar; Certificate electronice de origine; Avize de atestare a impedimentului justificator – forță majoră.

Lucrările continuă și la platforma de învățare la distanță Academy.chamber.md; precum și la Registrul membrilor Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova – https://chamber.md/membrii-cci.

 „Platforma www.client.chamber.md a fost lansată în luna septembrie 2020 cu suportul financiar al Agenției Elvețiene pentru Dezvoltare și Cooperare (SDC) în cadrul Proiectului “Optim – Oportunități prin Tehnologii și Inovație în Moldova”, realizat de Helvetas Swiss Intercooperation în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova.”

Pentru a fi la curent cu toate evenimentele organizate de Camera de Comerț și Industrie a RM, precum și cu serviciile oferite mediului de afaceri, urmăriți actualizările pe site-ul CCI și paginile de pe rețelele sociale:

CCI RM                     Facebook                Twitter                     LinkedIn

Realitatea Live

16 Oct. 2025, 08:12
 // Categoria: Slider // Autor:  bani.md
16 Oct. 2025, 08:12 // Slider //  bani.md

Philip Morris International (PMI) marchează un nou succes în eforturile sale de sustenabilitate: un milion de dispozitive încălzire a tutunului au primit deja o a doua viață prin programele de recondiționare derulate la nivel global. Deși compania și-a propus să atingă acest obiectiv până la sfârșitul anului 2025, realizarea a fost obținută mai devreme, confirmând angajamentul de a reduce impactul deșeurilor electronice asupra mediului și de a promova un model sustenabil de economie circulară.

Programul de recondiționare a dispozitivelor electronice de încălzire a tutunului a început în 2021, iar deja la finalul anului 2024, peste 860 de mii de produse au fost reparate și plasate pe piață, obiectivul fiind ca, până la sfârșitul anului 2025, să fie recondiționate un milion de dispozitive – un scop împlinit. Pentru a atinge acest obiectiv, PMI a trebuit să facă față unor provocări precum estimarea și raportarea volumelor de dispozitive recondiționate, adaptarea la reglementările din diverse piețe, integrarea programului de recondiționare într-un lanț global de aprovizionare complex și asigurarea sustenabilității pe termen lung.

Programul de recondiționare a dispozitivelor fără fum face parte din strategia companiei privind gestionarea deșeurilor de post-consum. Aceasta include programe de colectare a dispozitivelor în cadrul cărora consumatorii pot returna dispozitivele nefuncționale, iar ulterior acestea sunt reparate sau reciclate de către specialiștii de la centrele specializate ale PMI din Ungaria și Japonia.

Europa a contribuit cu cea mai mare parte a volumului de dispozitive recondiționate sau reparate, datorită hub-ului din Budapesta, care a permis extinderea rapidă în țări precum Germania, Grecia, Italia, Polonia, România, Elveția, Marea Britanie, Cehia și Portugalia. Japonia a avut, de asemenea, un rol major, contribuind cu aproximativ o treime din volumul total al dispozitivelor.

Și Republica Moldova s-a alăturat programului de recondiționare prin intermediul lansării Iluma Refreshed. Inițiativa oferă consumatorilor o opțiune sustenabilă, păstrând în același timp toate standardele de calitate și performanță ale produselor noi. Dispozitivele Iluma recondiționate provin din programele de colectare ale Philip Morris și parcurg un proces complex de reparare sau recondiționare în centrele specializate. Înainte de a ajunge din nou în mâinile consumatorilor, acestea trec prin teste stricte de calitate, care asigură că funcționează impecabil. Ulterior, fiecare produs este comercializat într-un ambalaj special, marcat ca recondiționat, dar cu garanția unei experiențe la același nivel cu un dispozitiv nou.

Inițiativa de recondiționare a dispozitivelor a început cu IQOS, dar PMI lucrează în prezent la extinderea conceptului de „a doua viață” pentru întreg portofoliul de produse. Echipele de design se asigură că toate produsele sunt gândite pentru a fi reparabile, prelungind durata lor de viață și reducând consumul de materii prime noi. Prin această abordare, Philip Morris International își reafirmă poziția de companie progresistă, care integrează inovația, responsabilitatea socială și sustenabilitatea.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII