Carmen Hijosa, în vârstă de 69 de ani, deține marca textilă Piñatex – dar compania nu este o companie obișnuită. Aceasta produce haine din frunze de ananas, o alternativă la piele în industria modei.
Piñatex crește gradul de conștientizare a sustenabilității în industria modei și creează locuri de muncă pentru femei. În timp Carmen Hijosa a reușit să facă o țesătură asemănătoare pielii din fibre de frunze de ananas în sine este suficient de impresionant, ea a reușit să o facă într-un moment din viață, când majoritatea își profită la maximum de pensionare.
La 69 de ani, Hijosa nu se teme de nimic.
Deși Hijosa și-a petrecut toată viața în lumea modei.
Compania sa, Piñatex, a lucrat cu peste 3.000 de mărci la nivel mondial, inclusiv Hugo Boss, Chanel, Mango și Ecoalf. În 2016, când Piñatex a lansat primul său prototip, a realizat un profit de 363.000 de dolari.
De atunci, compania și-a dublat profiturile an de an. Chiar și în 2020, în ciuda unui an foarte dificil din cauza pandemiei, Piñatex a crescut cu 40% față de 2019. În timp ce se află în prezent într-o fază de tranziție, compania ia măsuri pentru a se extinde de la compania mijlocie pe care o are în prezent.
„Fibrele lor sunt foarte fine”, spune ea, „dar sunt și puternice și flexibile. Și așa am crezut că aș putea face plasă cu ele.”
Doar prin propria poveste de succes, Piñatex contribuie la creșterea gradului de conștientizare cu privire la abordarea pe care lumea modei ar putea să o adopte spre sustenabilitate.