Idei de afaceri! Și din artă se fac bani: Care sunt condițiile pentru un business de milioane

26 Sept. 2021, 10:16
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
26 Sept. 2021, 10:16 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Piața artei nu înseamnă doar a vizita câteva expoziții, de a vedea câteva tablouri sau sculpturi, ci este și un sector economic plin de oportunități de business.

WallStreet.ro a vorbit cu Ioana Ciocan, directoarea și inițiatoarea Art Safari, care organizează unele dintre cele mai importante expoziții și evenimente de artă de la noi. Astfel, s-a aflat că această industrie poate genera bani frumoși, dacă ești atent la unele aspecte, mai ales că în ultimii ani au apărut unele schimbări.

Potrivit directoarei Art Safari, în prezent, oamenii sunt mai conectați decât oricând la lumea artei, grație expansiunii social media și a mijloacelor de comunicare online.

Cumpărarea de artă online, din oricare colț al lumii, a devenit posibilă. Motivațiile cumpărării de artă pe timp de pandemie sunt de la pasiune până la investiții pe termen lung. Arta poate reprezenta o afacere de succes. O afacere foarte bine structurată, care depinde de experiența, preferințele, gusturile celor implicați. Piața de artă e la fel ca oricare alta, dar are o particularitate – mizează pe opere, pe lucrări de artă. Finalitatea este aceeași: profitul”, a explicat Ioana Ciocan pentru WallStreet.ro.

Directoarea Art Safari a mai spus că arta poate fi profitabilă chiar și într-o țară precum România, dar trebuie să fii atent.

Arta poate fi un business foarte bun, dacă îți alegi un consilier bun, spune Ioana Ciocan.

„Arta se cumpără în primul rând cu inima. Colecționarii creează legături imediate cu o operă. Investiția în artă poate fi extrem de profitabilă în România, mai ales dacă știi ce și cum să alegi de aceea este bine să fii informat, să apelezi la un consultat de artă. Să vizitezi cât mai multe expoziții, muzee.

Așadar, dacă ai bani să investești în artă trebuie să:

  • cunoști preferințele, gusturile celor implicați într-o tranzacție;
  • să fii informat în legătură cu operele de artă, cu numele artiștilor vandabili și populari;
  • să vizitezi cât mai multe expoziții și muzee;
  • nu în ultimul rând, să-ți găsești și un consultat de artă.

Orice este de vânzare, iar cumpărătorii se găsesc în toate categoriile

Ioana Ciocan spune că în artă orice este de vânzare, operele de artă putând lua multe forme, iar prețurile variază în funcție de renumele artistului.

E vandabil orice își dorește clientul. Poate fi grafică, sculptură, tablouri. Cel mai scump tablou vândut vreodată în România la o licitație este tabloul «Țărăncuță cu basma albă» al lui Nicolae Grigorescu. Suma? 340.000 de euro.

Opera a fost expusă și la Aeroportul Internațional Henri Coandă în cadrul Art Safari Aeroport Museum. O lucrare record ca aceasta reprezintă o investiție sigură, ea se vinde oricând la licitație în România sau în străinătate”, ne-a mai spus Ioana Ciocan.

Potrivit Ioanei Ciocan, clienții sunt din diferite domenii.

„Clienții de artă și investitorii provin din toate categoriile: de la studenți care sunt îndrăgostiți de artă până la bănci, iar sumele investite variază de la 100 euro până la 1 milion de euro sau recordul mondial Salvator Mundi DaVinci 450 milioane de euro”, a mai spus inițiatoarea Art Safari.

 

Realitatea Live

21 Aug. 2025, 16:04
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
21 Aug. 2025, 16:04 // Actual //  bani.md

În ajunul campaniei electorale, Comisia Electorală Centrală (CEC) reamintește autorităților administrației publice locale din țară despre faptul că au obligația de a stabili și a asigura un minim de locuri speciale de afișaj electoral. De asemenea, primăriile sunt obligate, conform legislației, să asigure și un minim de locații pentru desfășurarea întâlnirilor electorale de către candidații la funcția de deputat. Termenul-limită expiră cu trei zile înainte de data începerii campaniei electorale. 

„Deciziile/dispozițiile respective sunt afișate imediat la sediul acestor autorități și sunt aduse la cunoștința subiecților interesați prin intermediul mass-mediei, al altor mijloace de comunicare disponibile”, comunică autoritatea electorală.

Potrivit Regulamentului privind modul de furnizare, distribuire și difuzare a publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public, aprobat prin hotărârea CEC nr. 1155/2023, panourile fixe vor avea suprafața minimă de doi metri pătrați și vor fi amplasate cel puțin două la fiecare șase mii de alegători.

În cazul municipiilor, orașelor, comunelor, autoritățile vor asigura un minim de un loc special amenajat cu panouri fixe de afișaj electoral cu suprafața de cel puțin doi metri pătrați pentru fiecare localitate din componența acestora.

„Panourile vor fi curățate săptămânal prin grija subdiviziunilor specializate din cadrul administrației publice locale. Autoritățile vor stabili ziua din cursul săptămânii în care panourile cu anunțuri de mică publicitate și publicitatea electorală vor fi curățate”, se arată în comunicatul instituției.

Campania electorală pentru alegerile din 28 septembrie va începe vineri, 29 august curent.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII