Vinării, cetăți și biserici! Patru rute turistice noi ar putea conecta ambele maluri ale râului Nistru, cu suportul UE

05 Oct. 2021, 10:21
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
05 Oct. 2021, 10:21 // Actual //  MD Bani

Patru rute turistice ar putea conecta Republica Moldova și Ucraina, promovând turismul din bazinul râului Nistru la nivel european, și nu numai. Pe aceste trasee se vor regăsi vinării, cetăți, dar și biserici cunoscute atât în țară cât și peste hotare.

Aceasta este principala concluzie a unei mese rotunde desfășurate pe 1 octombrie 2021, care a întrunit la Orhei, în format hibrid, peste 20 de reprezentanți ai asociațiilor de profil și operatorilor de turism din Republica Moldova și Ucraina.

Evenimentul, cu genericul „Turismul durabil ca forță motrice pentru dezvoltarea regională: experiența Republicii Moldova și a Ucrainei”, a fost organizat cu suportul Programului Uniunii Europene „Măsuri de promovare a încrederii”, implementat de PNUD, care contribuie la consolidarea încrederii între locuitorii de pe ambele maluri ale râului Nistru, prin implicarea lor în proiecte comune de dezvoltare.

Fiecare din cele patru trasee noi are o tematică distinctă și va conecta Republica Moldova, inclusiv regiunea din stânga Nistrului și Ucraina.

  1. Cetățile medievale: Soroca, Tighina și Hotin;
  2. Vinăriile „Buchetul Moldovei” din localitățile Grădinița, Leuntea și Dubăsari – Muzeul Sticlei din Tîrnăuca –  vinăria „Kvint” din Tiraspol – cramele din regiunea Odessa, Ucraina;
  3. Turismul rural-ecologic: Orheiul Vechi, stațiunile din Criuleni de pe malul stâng al Nistrului și pensiunile din regiunea Odessa, Ucraina.
  4. Locurile spirituale, cum ar fi mănăstirea de la Chițcani, mănăstirea „Marta și Maria” din Hagimus, catedrala Nașterii Domnului din Tiraspol și mănăstirea-cetate din Ismail, Ucraina.

„Ne bucurăm că prin intermediul Programului UE Măsuri de promovare a încrederii, implementat de PNUD, partenerii noștri locali, care se alătură mesei rotunde, atât offline, cât și online, au pavat calea unei platforme de colaborare, nu numai între cele două maluri ale râului Nistru, dar și în context regional mai larg. Va fi creat un spațiu turistic comun, care va genera mai multe oportunități în bazinul râului Nistru, prin managementul acestei destinații turistice”, a afirmat Giuseppe Paglione, manager de programe la Delegația Uniunii Europene în Republica Moldova.

Urmează să fie creată o platformă pentru dialog continuu între reprezentanții industriei și autoritățile de reglementare din ambele țări, pentru a asigura condiții reciproc avantajoase pentru dezvoltarea sectorului turistic din bazinul râului Nistru, inclusiv pentru a îmbunătăți cadrul de reglementare necesar pentru fluidizarea mișcării și atragerea turiștilor.

„Generarea competitivității și durabilitatea destinațiilor turistice, aceasta ar trebui să fie abordarea corectă. De asemenea, e bine să se implice rezidenții și comunitatea locală în managementul turismului și procesul de luare a deciziilor, ulterior implementarea acesteia într-o abordare cu adevărat publică – privată – comunitară”, a menționat Ivan Liptuga, președintele Organizației Naționale a Turismului din Ucraina.

Participanții la masa rotundă au semnat o rezoluție, care prevede angajamentul de a promova rutele comune, crearea unor centre de informare turistică, extinderea surselor de finanțare la nivel internațional, condiții reciproc clare și transparente pentru circulația și găsirea turiștilor străini – elemente necesare pentru dezvoltarea unui turism durabil în bazinul râului Nistru.

Masa rotundă a fost organizată în parteneriat cu Centrul de Informare și Promovare în Domeniul Turismului din Republica Moldova, Agenția de Investiții și Dezvoltare, Organizația Națională a Turismului din Ucraina.

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău