GALERIE FOTO// Adevărul din spatele burgherilor de la McDonald’s! Cum arată o fabrică de producere

06 Oct. 2021, 05:20
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
06 Oct. 2021, 05:20 // Bani și Afaceri //  MD Bani

În zilele noastre, ingredientele sunt foarte importante. De la ingrediente organice și zahăr în exces până la „E-uri” (sau aditivi alimentari) și sare, lista conținutului de care să vă faceți griji pare să crească exponențial.

McDonald’s atrage o mulțime de clienți – în manualul său de operare, cu ani în urmă, a spus că a vândut 75 de hamburgeri pe secundă – dar gigantul fast-food-ului nu este în niciun caz scos din punct de vedere al acestui tip de control.

În 1999, un bărbat pe nume David Whipple a început un experiment pentru a vedea câți conservanți erau într-un burgher McDonald’s. În 2013, el a arătat lumii burgherul său la 14 ani după ce l-a pus într-un dulap de bucătărie – și încă arăta aproape la fel.

Dar Keith Warriner, directorul programului la Departamentul de Științe Alimentare al Universității din Guelph, a spus că hamburgerii McDonald’s nu putrezesc au prea puțin de-a face cu conservanții.

Totuși, mulți sunt încă fixați pe ideea că un burgher McDonald’s este plin de conservanți.

Pentru a vedea cum sunt fabricați burgherii, Insider a vizitat o fabrică McDonald’s din Günzburg, Germania, unde se produc în fiecare zi o medie de cinci milioane de burgheri, de la Big Mac până la Quarter Pounder.

Fabrica de la Günzburg este una dintre cele mai mari și unul dintre cei mai importanți furnizori de hamburgeri pentru McDonald’s. Fabrica nu face parte oficial din McDonald’s, dar există acorduri importante între cele două companii.

“Aproximativ 90% din producția acestei fabrici este destinată McDonald’s”, a declarat Eunice Koekkoek, reprezentant al McDonald’s.

După miros, când intrați în fabrică, se vede imediat că produce mase de hamburgeri – chiar și zona de recepție miroase a carne de vită.

Igiena este extrem de importantă în fabrică. Înainte de a intra, trebuie să îmbrăcați haine de protecție și să vă spălați bine mâinile. Angajaților care au avut o afecțiune de stomac nu li se permite să lucreze până nu au investigat cauza împreună cu medicul lor, pentru a preveni contactul bacteriilor și virusurilor cu carnea.

Nu există conservanți în carne, deci cerințele de calitate care se aplică în fabrică sunt foarte stricte. Pentru a preveni ca obiectele să ajungă în carne, nimic nu este lăsat să se desprindă în fabrică – asta înseamnă că bijuteriile trebuie îndepărtate, iar stilourile de plastic sunt, de asemenea, excluse.

Înainte de a intra, trebuie să îmbrăcați haine de protecție și să vă spălați bine mâinile.

Pentru că am vrut să notez, mi s-a dat un clipboard și un pix. Ambele erau din metal, deoarece în faza finală a procesului de producție hamburgerii trec printr-un detector de metale – așa că dacă acel stilou ar ajunge în carne, nu ar trece neobservat, spune unul dintre angajații Business Insider.

Carnea este verificată pentru a se asigura că nu există oase

La fabrică, în principal sunt bucăți mari de carne care intră. McDonald’s solicită acest lucru de la abatoare, deoarece bucățile mai mari de carne reduc riscul de contaminare deoarece au o suprafață mai mică care ar putea fi contaminată de bacterii.


După verificare, carnea este pusă în recipiente de aproximativ 500 de kilograme

O vacă poate produce aproximativ 100 de kilograme de carne, astfel încât să puteți găsi carne de la cinci sau șase vaci într-un singur recipient.

Acest spațiu este umplut până la refuz cu aceste tipuri de recipiente, totuși toată acea carne este procesată într-o zi.

Stivuitoarele se deplasează în permanență pentru a colecta noi containere de carne.

Sunt necesare aproape 500 de containere pe zi pentru a face suficienți burgheri, așa că este nevoie de multă muncă pentru a le duce la locul potrivit la timp.

Apoi carnea este tocată

În timp ce blenderele macină carnea, aparatul asigură eliminarea bucăților mici de os. Un total de opt recipiente de carne cu o greutate de 500 de kilograme fiecare (adică de la 40 la 50 de vaci) pot fi prelucrate în același timp – deci, dacă mâncați un hamburger McDonald’s, nu este de fapt de la o vacă, ci de la zeci de vaci. Carnea tocată ajunge într-un recipient separat pentru a fi folosit pentru burgeri. Doar atunci când carnea tocată arată ca spaghetele este perfectă.


O altă mașină modelează carnea tocată în hamburgeri

Un amestec de carne proaspătă și congelată înseamnă că hamburgerii pot fi aduși la temperatura corectă mai repede. În acest fel, își păstrează și forma mai ușor – nu există agent de legare în carne.

Aceste mașini pot produce și burgheri vegetarieni.

Aceste mașini sunt incredibil de reci

Deși camera are aproximativ 12 grade Celsius, mașinile sunt mult mai reci. Se formează gheață pe mașini, iar vaporii de apă din aer se condensează.


În medie, aproximativ 5 milioane de hamburgeri se rostogolesc în fiecare zi

Realizarea hamburgerilor este un proces incredibil de rapid. Pentru a menține procesul de producție este nevoie de mai puțini oameni decât v-ați putea imagina.

Fabrica poate produce aproximativ 30 de milioane de hamburgeri pe săptămână – producția sa reală este puțin mai mică decât în ​​prezent

Câțiva burgheri sunt întotdeauna testați

Motivul pentru care burgherii sunt testați este să se asigure că conținutul de grăsime este corect, din motive de siguranță. Pentru hamburgerii McDonald’s, conținutul de grăsime trebuie să fie de 20%. Pentru comparație, carnea de vită tocată disponibilă în supermarketuri poate conține maximum 25% grăsime.

Hamburgerii din fabrică sunt la grătar și degustați pentru a vedea dacă gustul, structura și textura sunt la nivelul standardelor McDonald’s.

Pentru a face hamburgeri la grătar, fabrica are o replică exactă a bucătăriei pe care o veți găsi într-un magazin McDonald’s. Este esențial pentru siguranța alimentelor ca burgherii să atingă o temperatură de cel puțin 69 grade Celsius (156 grade Fahrenheit). De aceea, un burgher de la McDonald’s nu poate fi gătit niciodată „mediu”.

Odată înghețați, hamburgerii dispar în pungi de plastic albastre și apoi în cutii

McDonald’s poate spune cu o certitudine rezonabilă că nimic nu va fi în interiorul burgerilor care nu ar trebui să fie, deoarece hamburgerii trec printr-un detector de metale odată ambalat
Unul dintre cele 40 de controale de calitate este un detector de metale. Nu sunt permise obiecte din plastic în fabrică – deci dacă un angajat are nevoie de un stilou, de exemplu, acesta trebuie să fie din metal. Asta pentru ca orice obiect liber din fabrică care ajunge accidental în hamburgeri să fie imediat sesizat înainte de a pleca.

Dacă un client se plânge că a găsit ceva în burgherul său, prima întrebare a McDonald’s este unde și când a fost cumpărat burgherul.

“Mai întâi verificăm dacă am primit plângeri similare în același interval de timp în aceeași locație și investigăm ce s-ar fi putut întâmpla în timpul procesului de producție”, a spus Koekkoek.

“După această investigație, reclamația este adesea soluționată. Datorită numeroaselor verificări de calitate la OSI, este aproape imposibil să apară ceva în carne. În cazul unei reclamații serioase privind siguranța alimentelor, examinăm imediat întregul lanț – dar asta se întâmplă rar. “

Cutiile arată exact când a fost produs un burgher, de unde provenea carnea și unde se îndreaptă burgherii

Deci, dacă este ceva în neregulă cu carnea, este ușor pentru McDonald să știe în câteva ore din care abator și fermă provine carnea.

Carnea folosită pentru hamburgeri respectă standardele europene și naționale, a spus McDonald’s.

Odată ambalate, hamburgerii sunt stivuite de o altă mașină și învelite în plastic

Centrul de distribuție este chiar lângă ușa fabricii

Burgherii sunt transportați de la centrul de distribuție la restaurantele McDonald’s

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală