Republica Moldova participă la Expoziția Mondială de la Dubai! O prezentarea inedită și interactivă

07 Oct. 2021, 11:25
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
07 Oct. 2021, 11:25 // Actual //  MD Bani

În perioada 1 octombrie 2021 – 31 martie 2022, Republica Moldova participă la Expoziția Mondială din Dubai. Pavilionul Republicii Moldova este dedicat brandului de țară – Pomul Vieții. În cadrul expoziției se vor prezenta oportunitățile de investiții și se va discuta despre exporturi și promovarea acestora. Potrivit informațiilor, fiecare zonă amenajată cu elemente specifice și interactive, reprezentative pentru țara noastră.

Agenția de Investiții „Invest Moldova” – care este Ambasador al Brandului de Țară, a fost responsabilă de zonele „Invest”și „Discover”, prin intermediul elementelor structurale ale Pomului Vieții, despre sectoarele strategice ale economiei naționale și oportunitățile oferite de Republica Moldova dar și să prezinte oferta turistică pentru publicul internațional.

Vizitatorii pavilionului Republicii Moldova vor primi informații complete despre climatul investițional general, dar și despre facilitățile și oportunitățile oferite de țara noastră. În cadrul pavilionului sunt prezentate 9 sectoare strategice în termeni de promovare a exporturilor, precum și de atragere a investitorilor. De menționat este și faptul că, prin intermediul unui device interactiv instalat în cadrul zonei „Invest”, vizitatorii au oportunitatea de a seta o întâlnire virtuală cu reprezentanții Agenției de Investții „Invest Moldova”.

Zonele „Craft & Wine” reflectă, prin intermediul elementelor tezaurului național, autenticitatea culturii noastre. Astfel, drumul vinului este prezentat în Pavilionul Moldovei nu doar cu informații și standuri tradiționale, dar și cu o proiecție inedită, pe podea, care reprezintă procesul de stoarcere a strugurilor cu un efect fascinant de prezență.

Organizatorii au pus la dispoziția vizitatorilor colecții inedite de broderii și mărțișoare, covoare și scoarțe tradiționale cu elementele pomului vieții reprezentat cu multă măiestrie, o expoziție extraordinară care prezintă evoluția iei, de la ia tradițională și până la creațiile designerilor contemporani. De asemenea, vizitatorii își pot face selfie în haine tradiționale și pot încerca să toarcă lâna, având la dispoziție o furcă de tors autentică.  Și-au găsit loc de cinste în Pavilionul Moldovei de la Expo Dubai și cobza, naiul, țimbalul, toba și fluierul. În zona de cultură și muzică este și o proiecție fascinantă a operei marelui Mihai Eminescu, Luceafărul, proiectată în nisip.

În zona „Discover” – vizitatorii sunt invitați să descopere Republica Moldova. Aceasta este zona unde vizitatorii pot afla unde este Moldova, cine sunt locuitorii țării dar și care sunt principalele obiective din țară. Tot aici – vizitatorii pot vedea filmul „Aripi” – primul film VR (realitate virtuală) creat de o companie din Republica Moldova.

Pavilionul Republicii Moldova, aflat în zona Mobilitate, are o formă dreptunghiulară, cu 2 niveluri, la parter fiind organizat spațiul expozițional, iar la etaj sunt amenajate săli pentru negocieri și întâlniri cu oaspeții.

Obiectivul urmărit de organizatorii din Republica Moldova este să maximizeze vizibilitatea Republicii Moldova prin repoziționarea pe radarul internațional dar și să creeze oportunități de comunicare și dezvoltare. Expoziția constituie o platformă unică de prezentare a celor 192 de țări participante într-un singur spațiu cu implicarea sectoarelor guvernamentale și de afaceri.

Pavilionul național al Republicii Moldova va fi deschis la Expoziția Mondială de la Dubai în perioada 1 octombrie 2021 – 31 martie 2022. Țara noastră participă pentru a patra oară la un asemenea eveniment, prima dată prezentându-se la World Expo–2000 Hanover, Germania, apoi în Expo 2010 Shanghai, Republica Populară Chineză și în 2015 la Milano, Italia. În cadrul ediției din acest an, organizată în Dubai, sunt așteptați peste 25 milioane de vizitatori.

Agenția de Investiții este unica instituție mandatată să promoveze imaginea Republicii Moldova pe dimensiunea economică, investițională și turistică, fiind administrator al Brandului de Țară.
Agenția elaborează platforme și instrumente de promovare în susținerea mediului de afaceri din Republica Moldova și facilitează dialogul interinstituțional pentru investitorii străini, prin stabilirea de parteneriate de colaborare cu toate grupurile de interes.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:42
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
22 Nov. 2024, 12:42 // Actual //  bani.md

Pentru al patrulea an consecutiv, în luna noiembrie, Platforma pentru Promovarea și Dezvoltarea Filantropiei a desfăşurat campania „Săptămâna Naţională a Bunătăţii”. Ghidaţi de sloganul „Bunătatea începe cu tine”, în perioada 11-17 noiembrie, ONG-urile membre ale Platformei au lansat apeluri către autorităţile locale, instituțiile publice, ONG-uri, agenţi economici și cetățeni pentru a se implica activ în acţiuni filantropice și comunitare.

Astfel, timp de 7 zile, faptele bune au cutreierat Moldova în lung şi în lat. Peste 3000 de persoane de toate vârstele au promovat filantropia şi au îndemnat oamenii să facă parte din această campanie naţională, care răspândeşte bunătate.

Au fost desfăşurate acţiuni menite să îmbunătăţească viaţa oamenilor, a mediului, a animalelor şi a comunităţilor în care locuiesc. Bătrânii au fost ajutaţi cu munca prin gospodărie, au primit prânzuri calde sau coşuri cu fructe, împărţite de elevi. Unii participanţi şi-au suflecat mânecile şi au salubrizat locurile publice împânzite de gunoaie, alţii au platat copaci și flori.

Activiştii bunătăţii au demarat multiple colectări de fonduri, haine, rechizite şi obiecte uzate, pentru ajutorarea familiilor aflate în dificultate şi a persoanelor social-vulnerabile din comunitate. O altă campanie de colectare de fonduri a fost organizată pentru copiii infectaţi cu tuberculoză, internaţi la Spitalul Clinic de Ftiziopneumologie.

În cadrul Săptămânii Naţionale a Bunătăţii au fost colectaţi nu doar bani şi haine, dar şi cărţi, pentru a promova cititul în familie şi a creşte generaţii de copii educate şi sănătoase, indiferent de statutul social al familiilor din care provin aceştia.

Faptele bune nu au ocolit nici animalele. Au fost colectate fonduri pentru hrana şi adăpostul acestora, iar câţiva voluntari au construit cuşti şi au hrănit patrupezii fără stăpân, aflaţi pe teritoriul unei Universităţi din Chişinău.

Pentru a promova cultura filantropică şi voluntariatul au fost desfăşurate o serie de lecții publice și concursuri, au fost organizate sesiuni de discuţii pentru a formula recomandări de îmbunătățire a cadrui legal pentru stimularea implicării filantropice, la care au participat deputați, reprezentanți ai instituțiilor publice relevante, ONG-uri și agenți economici.

Campania „Săptămâna națională a bunătății” a fost desfășurată de Platforma pentru Promovarea şi Dezvoltarea Filantropiei cu sprijinul poporului american prin intermediul Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID).

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală