Câți călători plătesc electronic în troleibuzele din Chișinău? De ce mulți încă achită tradițional

23 Oct. 2021, 12:14
 // Categoria: Slider // Autor:  MD Bani
23 Oct. 2021, 12:14 // Slider //  MD Bani

Circa 219 mii de pasageri au preferat să plătească cu cardul bancar sau cu telefonul mobil în troleibuzele din capitală de la lansarea proiectului-pilot, în martie anul curent, și până pe 14 octombrie, transmite IPN. Potrivit informațiilor, acest număr reprezintă aproape 2% din totalul călătorilor cu troleibuzul.

Felicia Rusu, purtătorul de cuvânt al RTEC, a precizat într-un răspuns pentru IPN că este vorba de 1,88% din numărul total al călătorilor.

„Menționăm că implementarea proiectului-pilot reprezintă o etapă importantă în procesul de implementare a plăților electronice în sistemul de transport public din municipiul Chișinău. Printre avantajele de bază a proiectului evidențiem următoarele: modernizarea imaginii transportului public municipal; posibilitatea implementării unui sistem complex de biletare; colectarea datelor privind structura călătoriilor; posibilitatea implementării biletului unic și în primul rând modernizarea imaginii transportului public municipal”, se menționează în răspunsul RTEC.

Intervievați de IPN, mai mulți călători au spus că ar prefera să plătească electronic pentru serviciile de transport public, dar obișnuiesc să o facă în modul tradițional pentru că sistemul nu este disponibil în toate troleibuzele, nici chiar pe rutele implicate în proiect, și niciodată nu știi cum vei putea plăti. Iar dacă îți pregătești banii pentru bilet din stație, nu mai schimbi modalitatea de plată în ultimul moment. Alți călători au spus că nu vor să folosească cardul bancar în troleibuz din motive de siguranță, dar ar opta pentru tichete sau abonamente electronice, dacă ar exista o asemenea posibilitate.

La lansarea proiectului-pilot, autoritățile municipale anunțau că, după o perioadă de șase luni, vor prezenta rezultatele acestuia și vor lua o decizie legată de plățile în continuare pentru  serviciile de transport public. Deocamdată acest lucru nu a fost făcut.

Proiectul-pilot de aplicare a sistemului de taxare electronică în transportul public municipal a  fost lansat pe șase linii de troleibuz. Pe rutele 22, 23, 24 și 30 a operat compania Mastercard/Maib, iar pe rutele 10 și 32 – compania Visa/VictoriaBank.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII