22 de motive pentru a deveni antreprenor social

15 Nov. 2021, 09:01
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
15 Nov. 2021, 09:01 // Bani și Afaceri //  MD Bani

În cadrul unei ample companii de promovare a antreprenoriatului social, Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) din Republica Moldova a desfășurat un nou Webinar și Atelier de Lucru. De această dată, participanții au aflat 22 de motive pentru a deveni antreprenor social.

Evenimentul a fost susținut de Lucia Gavriliță, antreprenoare socială. Ea a creat fundația „Sănătate`n Verde Viu”, prin care oferă informații despre diverse posibilități de vindecare, de prevenire a bolilor și de atingere a unei stări de bine. De asemenea, este președinta Alianței
Organizațiilor pentru Persoane cu Dizabilități din Republica Moldova, director executiv AO „Speranța”. Din experiența Luciei Gavrilița, „Antreprenoriatul Social poate fi o activitate desfășurată cu pasiune și, totodată, să genereze impact, iar energia noastră, care nu este veșnică, este absolut important să o investim în a genera schimbări pozitive și a soluționa anumite probleme pentru comunitate, societate și lume, în general.”


În cadrul evenimentului, Lucia Gavriliță a citat ziarul The Guardian care scrie că „nici măcar criza nu i-a împiedicat pe oameni să-și micșoreze impactul asupra mediului, fapt care demonstrează că cererea pieței pentru întreprinderile cu misiunea socială” este una stabilă.
Antreprenoriatul Social, după Lucia Gavriliță, trebuie să găsească echilibrul între angajați și clienți.

„Relațiile dincolo de scopul economic sunt un alt atu al antreprenoriatului social. Relațiile sociale sunt cele care facilitează, de fapt, activitatea întreprinderilor sociale. Atunci când interacționez cu o persoană cu probleme de sănătate, învăț foarte mult. Aceste persoane vin cu o experiență deosebită.”, explică Lucia Gavriliță.

În cadrul evenimentului, antreprenoarea a propus participanților și mai multe exerciții care vor ajuta potențialii antreprenori sociali să identifice nișa în care să activeze, astfel încât aceasta să fie unică și cu impact.

Înregistrarea evenimentului poate fi accesată:

Seria de evenimente de instruire dedicate promovării și dezvoltării Antreprenoriatului Social continuă. Agenda evenimentelor poate fi consultată AICI.
Anterior, au fost desfășurate evenimentele:
● Webinar + Atelier de lucru: „Noțiuni generale privind antreprenoriatul social. Beneficii și
oportunități”

 

● Webinar + Atelier de lucru: „Aspecte legale și practice în obținerea statutului de întreprindere
socială”

● Webinar + Atelier de lucru: Procedura de obținere a subvenției pentru locurile de muncă
pentru persoanele defavorizate

● Webinar + Atelier de lucru: Aspecte contabile și raportarea financiară în cadrul întreprinderilor
sociale

● Webinar + Atelier de lucru: „Aspecte fiscale și facilități în cadrul întreprinderilor sociale”

● Webinar + Atelier de lucru: „„Particularitățile de creare și gestionare a afacerii sociale”

● Webinar + Atelier de lucru: „Modele de afaceri în antreprenoriat social. Idei de afaceri
fezabile, care pot fi dezvoltate în întreprinderi sociale”

● Webinar + Atelier de lucru: „Posibilități de promovare a serviciilor antreprenoriatului social.
Oportunități gratuite”

● Webinar și Atelier de lucru: „Cadrul normativ și politici în domeniul serviciilor sociale”

Pentru înregistrarea prealabilă la evenimentele desfășurate de Organizația pentru Dezvoltarea Întreprinderilor Mici și Mijlocii, persoanele interesate sunt invitate să completeze formularul: https://forms.gle/s8xG2quRTw4zZFPC8
Persoanele înregistrate vor primi link-ul de acces la evenimentele desfășurate. Campanie inițiată și susținută de Proiectul transnațional Finance4SocialChange, cofinanțat din fondurile Uniunii Europene (FEDER, IPA, ENI). Scopul proiectului este promovarea impactului social și stimularea dezvoltării companiilor interesate de soluționarea problemelor comunitare. ODIMM este partener, alături de alte 19 instituții din 15 țări din regiunea Dunării.

 

Realitatea Live

01 Iul. 2025, 16:44
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
01 Iul. 2025, 16:44 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Republica Moldova a importat, în 2024, 32.015 anvelope pentru utilaje agricole şi forestiere, iar în primele cinci luni din 2025 alte 15.676 bucăţi, arată un studiu semnat de economistul Iurie Rija. Extrapolat pe întregul an, ritmul actual ar putea egala sau chiar depăşi nivelul din 2024, confirmând cererea constant ridicată din sectorul agricol şi silvic.

Dacă în ianuarie 2024 o anvelopă costa, în medie, 2.980 lei, în ianuarie 2025 preţul a scăzut la 1.581 lei. Tendinţa s-a repetat în aprilie (1.112 lei vs. 2.836 lei). În ansamblu, valoarea importurilor pe ianuarie-mai 2025 (29,3 mil. lei) reprezintă doar 36,5 % din totalul de 80,1 mil. lei din 2024, deşi cantitatea este comparabilă. Rija explică scăderea prin trecerea la modele mai ieftine, presiunea concurenţei şi reconfigurarea logisticii.

Din punct de vedere al țării de proveniență a importurilor Turcia  domină cu 44 % din volum (21.021 buc.) şi 53 % din valoare (58,2 mil. lei); preţ mediu stabil, ~2.770 lei/buc, China – 25 % din importuri, dar doar 12 % din valoare; preţ mediu prăbuşit în 2025 la 654 lei/buc și India, Ucraina şi România completează Top 5; împreună, cele cinci ţări acoperă 90 % din cantitate şi 88 % din valoare.

Totodată, Cehia livrează anvelope premium (preţ mediu peste 6.900 lei), iar în 2024 din Spania au fost importate seturi ultra-scumpe (24.900 lei/buc.), sumă care a revenit la normal în 2025.

Din cele 74 de companii importatoare, AGROPIESE TGR GRUP SRL asigură 38 % din volum şi 30 % din valoare. INTRP IND CHIVIRIGA VITALIE aduce doar 14 % din anvelope, dar aproape 29 % din valoare, semn că mizează pe produse premium. Primele şapte firme reprezintă peste 80 % din importuri, configurând o oligopolizare a pieţei.

În concluzie, Rija spune că: „Cererea rămâne elevată şi sezonieră, cu vârfuri înainte de lucrările de primăvară şi toamnă, iar scăderea preţurilor reflectă migrarea spre modele mai accesibile şi ofensiva furnizorilor asiatici. În același timp, importatorii moldoveni sunt dependenţi de un grup restrâns de ţări şi de câţiva importatori mari expune sectorul la riscuri logistice şi de preţ”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO