Cel mai aglomerat tronson de cale ferată din țară va fi reabilitat. Vor fi folosite resursele oferite BERD, BEI și UE

03 Dec. 2021, 13:57
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
03 Dec. 2021, 13:57 // Actual //  MD Bani

Tronsonul de cale ferată Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești, cel mai aglomerat tronson de cale ferată din țară, care asigură tranzitul de mărfuri din România, Ucraina și Federația Rusă urmează să fie reabilitat. Parlamentul a dat undă verde asupra unui proiect de modernizare a acestuia va fi realizat din resursele oferite de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), Banca Europeană de Investiții (BEI) și Uniunea Europeană, scrie Realitatea.md.

Documentul prevede majorarea componentei pentru reabilitarea infrastructurii feroviare de la 27,5 milioane de euro până la 51 milioane de euro. Investițiile respective sunt importante pentru perspectivele de redresare a situației la Întreprinderea de Stat Calea Ferată a Moldovei (CFM) și în domeniul transportului feroviar în ansamblu, se notează în argumentarea proiectului.

Tot astăzi, 3 decembrie, în cadrul ședinței plenare, deputații au aprobat, în prima lectură, proiectul de ratificare a  unui alt amendament la Acordul de împrumut cu BERD, care prevede dotarea CFM cu noi locomotive pentru transport marfă. În conformitate cu acest amendament de ordin tehnic, în textul acordului sunt substituite locomotivele multifuncționale destinate tracțiunii vagoanelor de pasageri și a vagoanelor marfare cu cele pentru tracțiunea vagoanelor marfare.

„Locomotivele pentru transport marfă sunt mai puternice și oferă posibilitatea de a trage garnituri mai lungi și mai grele decât cele multifuncționale. De asemenea, termenul de exploatare a acestora este mai mare de două ori”, a menționat Andrei Spînu, viceprim-ministru, ministru al Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.

Acordul de împrumut dintre Moldova și BERD în vederea realizării proiectului de achiziție a locomotivelor și de restructurare a infrastructurii feroviare a fost semnat la 14 noiembrie 2014. Valoarea acestuia constituie 52,5 milioane de euro, inclusiv tranșa I (25 milioane de euro pentru achiziția locomotivelor) și tranșa II (27,5 milioane de euro destinate reabilitării infrastructurii feroviare). Împrumutul a fost acordat pe un termen de 15 ani.

Realitatea Live

26 Dec. 2024, 13:05
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
26 Dec. 2024, 13:05 // Actual //  Ursu Victor

Companiile SRL „HATI SHIPMANAGEMENT”, SRL „MRK SHIPMANAGEMENT” și SRL „ADEL SHIPMANAGEMENT”, implicate în transportul petrolului rusesc, au fost respinse de Consiliul pentru Promovarea Investițiilor de Importanță pentru Securitatea Statului, după ce nu au prezentat documentele și informațiile solicitate, inclusiv date referitoare la conturile bancare ale fondatorilor. În urma acestui refuz, autoritățile au decis retragerea actelor permisive pentru activitățile acestor companii în domenii sensibile precum energie, transporturi, apă și canalizare, aerospațial, apărare și electoral.

Consiliul a propus refuzul aprobării prealabile pentru investițiile de importanță strategică, iar în lipsa completărilor cerute, s-a luat decizia de retragere a licențelor și de înstrăinare a acțiunilor deținute în aceste companii într-un termen de 60 de zile de la notificare. Aceasta include și aplicarea clauzei de schimbare a controlului asupra acestora.

De asemenea, SRL „BPC SHIPMANAGEMENT” și SRL „SAL SHIPMANAGEMENT” nu au reușit să furnizeze documentele solicitate în mod repetat de Consiliu, iar în urma acestui fapt s-a decis același refuz de aprobare a investițiilor și retragerea actelor permisive pentru activitățile în domeniile menționate mai sus.

Peste 20 de petroliere gestionate de companii moldovenești au transportat milioane de tone de țiței rusesc. Aceste companii sunt controlate de persoane interpuse, unele dintre ele au lucrat la compniile lui Dorin Damir, finul oligarhului Vladimir Plahotniuc, potrivit investigației RISE Moldova .

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală