Un job care îți aduce bani sau unul care te face fericit? TU ce alegi? Sfaturi de la Stela Toderașcu

06 Dec. 2021, 16:57
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
06 Dec. 2021, 16:57 // Oameni şi Idei //  MD Bani

De mici ne dorim să devenim cineva. Doctor, cântăreț, pompier, dansator sau astronaut sunt doar câteva exemple. Când suntem mici, dorințele noastre sunt pure, autentice, neinfluențate de pragmatism sau de grija zilei de mâine. De aceea, Stela Toderașcu adresează clienților, care au ca obiectiv identificarea unei meserii sau a unui job potrivit după ce au încercat mai multe și li se pare că nimic nu este potrivit pentru ei, întrebarea: Când erai mic, ce îți doreai să devii când vei crește mare?

Nu înseamnă neapărat că răspunsul la această întrebare va fi soluția pentru a identifica cel mai potrivit job, însă este un început cu un adevăr fără limitări de la care putem porni discuția, spune Stela Toderașcu într-un articol unica.ro.

De unde apare blocajul de identificare a jobului potrivit?

Blocajul de identificare a jobului apar din barierele pe care ni le punem prin prisma diferitelor nevoi, cum ar fi siguranță financiară, stabilitate, confort, sau din anumite frici, cum ar fi frica de schimbare, frica de ridicol, frica de a ieși din zona de confort. Există exemple de persoane care au nimerit din prima alegerea jobul potrivit. Pentru că au ales un job care-i face fericiți. Mie mi-a ieșit din a doua alegere și chiar consider că sunt norocoasă să fi lucrat întotdeauna în locul în care m-am simțit fericită. Și consider că un job care te face fericit aduce și siguranță financiară. Pentru că doar când iubești cu adevărat ceea ce faci te poți bucura și de venitul din urma acelui job. Iar dacă alegi un job doar pentru bani, consider că staționarea în acel loc va fi una de scurtă durată. Cei care aleg să stea mai mult timp într-un job bine plătit, dar care nu-i face fericiți, riscă să ajungă într-un punct în care să nu să se mai regăsească în profesia pentru care au învățat și muncit, nu doar în jobul ales. Da, este importantă siguranța financiară și ea vine odată cu starea de bine la locul de muncă. Dacă ești fericit/ă la job, vei avea o productivitate mai bună, vei găsi soluții creative, iar colaborarea cu ceilalți va fi mult mai ușoară. Și toate acestea duc la o performanță personală mai bună și la un rezultat financiar mai bun pentru compania pentru care lucrezi, ceea ce se va regăsi în bonusuri sau măriri salariale, a declarat Stela Toderașcu.

Analizează situațiile

Varianta A. Un salariu mai mic, dar o oportunitate de creștere a acestuia în viitor, alte beneficii care te fac fericit/ă, un mediu plăcut și cel mai important: te trezești dimineața cu dorința de a continua proiectul la care lucrai ieri.

Varianta B. Un salariu mai mare care îți satisface nevoia de siguranță financiară, dar nu te simți bine în preajma colegilor, nu te înțelegi bine cu șeful direct și nici nu îți prea plac activitățile zilnice de la job.

Care dintre variantele de mai sus crezi că ți se potrivește mai mult? În funcție de variantă, răspunde la următoarele întrebări.

Dacă răspunsul este varianta A

  1. Cât timp crezi că te va mulțumi rolul actual?
  2. În cât timp crezi că îți vei dori o mărire de salariu?
  3. Care sunt pașii importanți pe care trebuie să îi faci pentru a ajunge la salariul dorit?
  4. Cine te poate ajuta în acest demers?

Dacă răspunsul este varianta B

  1. Cât timp crezi că te va mulțumi rolul actual?
  2. Ce te-ar face fericit la un nou loc de muncă și de care nu ai avut parte la jobul actual?
  3. Ce alte roluri există pe piață, la fel de bine plătite, care te-ar face și fericit/ă?
  4. Ce schimbări ești dispus/ă să faci pentru a găsi un job care este și bine plătit, dar te face și fericit/ă?

Listele de întrebări pot continua pentru a ajunge la îndeplinirea obiectivului fiecăruia.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală