Aeroportul Internațional Chișinău – cel mai solicitat punct de trecere a frontierei în primele 10 zile ale 2022

11 Ian. 2022, 11:28
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
11 Ian. 2022, 11:28 // Au Bani //  MD Bani

Poliția de Frontieră anunță că, în primele 10 zile ale anului 2022, cel mai solicitat punct de trecere a frontierei a fost Aeroportul Internațional Chișinău. Acesta a fost urmat de punctul de trecere Leușeni.

Potrivit informațiilor, în primele zece zile ale anului 2022, în punctele de trecere a frontierei au fost înregistrate 279 705 traversări persoane, un număr mai mare de treceri fiind la ieșirea din Republica Moldova  – 157 749 traversări. Comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, numărul de traversări este în creștere cu peste 125% (122 560 treceri), însă rămâne în descreștere față de anul 2020, dinainte de pandemie, cu aproximativ  50 % (544 200 treceri).

Prin punctele de trecere situate la frontieră cu România au fost înscrise 138 384 treceri, la hotarul moldo-ucrainean – 71 675 treceri și 69 646 treceri ale frontierei aeriene.
Cel mai solicitat punct de trecere a frontierei este Aeroportul Internațional Chișinău, la doar două mii de traversări diferență este Leușeni, fiind urmat de Sculeni și Criva.
În zilele de sărbătoare,  cum ar fi Revelionul au fost înregistrate 18 175 treceri persoane, iar de Crăciun pe stil vechi – 26 953 treceri persoane. Și în aceste zile poate fi observată o majorare de două ori a traficului transfrontalier față de anul precedent, însă în descreștere în comparație cu anii de până la pandemie.
Până în prezent, cea mai traversată zi a fost data de 9 ianuarie 2022, consemnând un număr de 37 579 treceri persoane, totodată fiind semnalat și un flux sporit de călători în mai multe pucte de trecere a frontierei – Sculeni, Criva, Leușeni, Chișinău Aeroport.
Poliția de Frontieră a instituit regim intensiv de lucru din seara zilei 22 decembrie 2021 și care va încheia în data de 16 ianuarie 2022. Acest fapt presupune implementarea unor măsuri concrete pe linia fluidizării traficului transfrontalier, menținerea ordinii și liniștii în zona de frontieră, dar și monitorizarea permanentă a situației operative.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău