(VIDEO) A început să vândă imobile la 19 ani. „Oamenii au început foarte mult să investească în imobile”

19 Ian. 2022, 11:41
 // Categoria: Interviu // Autor:  MD Bani
19 Ian. 2022, 11:41 // Interviu //  MD Bani

Gheorghe Dragomir și-a început cariera de agent imobiliar la vârsta de doar 19 ani. Acum, la vârsta de 24 de ani, cu o experiență de 5 ani în spate se poate mândri cu rezultate deosebite. De exemplu, cel mai scump apartament vândut a fost de 220.000 de euro (echivalentul a 4,5 mil. de lei), a declarat Gheorghe în cadrul emisiunii „10 lei” de la RLIVE TV.

Chiar dacă pe parcursul activității sale în domeniul imobiliar s-a confruntat cu multe provocări, nu a renunțat, deoarece spune că e domeniul în care se regăsește și are posibilitatea să se dezvolte mereu. Scopul lui este să devină UN AGENT IMOBILIAR BUN, iar concurența este binevenită.

Gheorghe spune că un agent imobiliar este persoana care vinde apartamente, proprietăți, case. De asemenea, el are grijă ca tranzacțiile să fie efectuate cu succes, verifică actele, explică avantajele și dezavantajele clientului, ceea ce îl ajută să economisească timp.

„Un agent imobiliar este ca un avocat pentru client. Sunt oameni care poate o dată în viață procură un apartament, își fac griji, au emoții iar noi îi încurajăm, aflăm care este necesitatea lui.”

Pentru a reuși în ceea ce face își planifică fiecare zi, fiecare activitate. În cazul în care nu are un program consideră acea zi ca fiind pierdută.

În cei cinci ani de experiență a ajutat multe persoane să-și găsească apartamentul/casa visurilor. Printre ei se numără și influencerii Ella Chistol și Svetlana Sainsus.

El consideră că publicitatea unui agent imobiliar vine de la clienți mulțumiți și multă muncă.

„Dacă clientul este mulțumit, automat mai ai niște clienți. Publicitatea vine de la sine.”

Cea mai scumpă proprietate pe care a vândut-o a fost de 220.000 de euro (aproximativ 4,5 mil. de lei), iar cea mai scurtă tranzacție a încheiat-o într-o oră.

Potrivit lui Gheorghe Dragomir, atunci când moldovenii doresc un apartament nou achită cash, dar sunt și o parte care solicită creditele ipotecare. În ceea ce privește prețurile, clienții sunt gata să scoată din buzunar până la câteva zeci de mii de euro, iar în top sunt apartamentele cu două camere. O altă tendință pe care a observat-o Gheorghe în activitatea sa este că, în perioada sărbătorilor de iarnă vânzările de locuințe cresc. Moldovenilor le place „să intre în noul an în casă nouă”.

„Cele mai solicitate sunt apartamentele cu prețuri medii cuprinse între 60 – 70 de mii de euro.”

De asemenea, în ultima perioadă tot mai mulți preferă apartamente în blocurile noi și reparate.

La fel, ca și alți specialiști din domeniul imobiliar, Gheorghe spune că, în 2022 prețurile la imobile vor crește din mai multe motive.

„Prețurile vor crește 100%. În primul rând s-au scumpit materialele de construcție. În al doilea rând, limitarea autorizațiilor de construcții, acum nu se oferă autorizații cum se ofereau anterior. Și al treilea motiv, unul mai actual, introducerea moratoriului construcțiilor în sectorul Centru.”

Tot în cadrul emisiunii, Gheorghe Dragomir a menționat că, în anul care a trecut, 2021, sectorul imobiliar s-a dezvoltat mult.

„Oamenii au început foarte mult să investească în imobile. Ele sunt stabile, prețurile au crescut, oamenii care au investit au avut doar de câștigat.”

Tot el spune că investițiile în imobile sunt foarte bune, deoarece în Republica Moldova sunt încă foarte mici comparativ cu alte țări.

În cadrul interviului a vorbit și despre apartamentele de lux, prețul cărora variază între 1500 și 2000 de euro pe metru pătrat. Ele sunt solicitate atât de moldoveni cât și de străini. Iar unul dintre cele mai scumpe imobile pe care le-a vândut a fost unul de lux din centrul Capitalei.

Gheorghe notează că zona influențează cel mai mult prețul imobilului, iar un detaliu este și: bloc nou sau bloc vechi. Cele mai scumpe zone fiind sectorul Centru și Rîșcani al Capitalei.

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII