Și în 2022 social media va continua să aibă un rol foarte important în viața companiilor și, mai exact, în modul în care acestea interacționează cu clienții vechi și reușesc să atragă clienți noi. Pentru a maximiza oportunitățile pe care le aduce acest gen de interacțiune dintre branduri și clienți, start-up.ro a realizat TOP zece tendințe în social media de pentru 2022.
1. Va veni cu adevărat vremea creatorilor de conținut. Aceștia vor putea să facă bani direct din platformele sociale mult mai ușor decât până acum cu features ce se anunță a fi lansate curând, de exemplu Instagram Subscriptions.
Potrivit Mihaelei Lemnaru, Social Media & Creative Strategist, platformele sociale precum TikTok, Instagram, Pinterest și chiar LinkedIn au început să investească serios în instrumente pentru creatori. Scopul? Să îi mențină pe aceștia aproape de comunitatea lor și să colaboreze mai ușor cu brandurile.
2. Comerțul direct din platformele sociale va fi mai popular
„Cum ar fi să poți descoperi, cumpăra și avea suport după finalizarea comenzii- toate direct din social media? Se numește social commerce și va fi din ce în ce mai pregnant în viitorul foarte apropiat. Spre exemplu, deja există Instagram Shop & Instagram Checkout, Pinterest shop tab, iar TikTok testează Tiktok shopping”, afirmă Mihaela.
3. Video vertical
„Atât TikTok, cât și Instagram ne-a delectat în ultima vreme cu video-uri scurte, în format vertical pe feed. Și extra, sunt un bun growth hack pentru orice business sau creator de conținut”, spune specialistul în social media.
4. Meme-urile rămân un tip de conținut foarte apreciat în social media
Secretul este să adaptezi la business-ul tău și/ sau sa folosești meme-uri în trend, contextuale.
5. LinkedIn vine din urmă
„Chiar dacă până acum a fost considerat a fi pentru recrutori sau pentru cei care caută un loc de muncă, platforma și-a dus atenția și către LinkedInfluencers (creatorii de conținut pe LinkedIn), oferind noi trăsături și programe globale pentru ei. Iar engagementul pe platformă este destul de mare, dacă postezi corect și interesant”, este părerea Mihaelei.
6. Mai multă conștientizare în ceea ce privește problemele lumii
De la schimbările climatice până la sănătatea mentală și burnout- toate sunt subiecte abordate din ce în ce mai mult în social media. „Se vorbește mai mult despre a lua pauze de la mediul digital, evitarea extenuării și self-care. De asemenea, awareness-ul merge și către zona de diversitate și incluziune socială”.
7. Comunicarea cu ajutorul chatboților devine necesară pentru a economisi timpul departamentului de customer service, spre exemplu
Chatboții cu inteligența artificială pot înțelege precis ceea ce dorești sau ce nemulțumiri ai și îți oferă cea mai bună soluție în doar câteva secunde.
8. Și mai multe branduri vor adapta tehnologia AR/ VR
Experiența utilizatorului este cea mai importantă, de aceea brandurile doresc să ducă totul la nivelul următor, folosindu-se de tehnologie pentru a încuraja deciziile de cumpărare.
9. Influencer marketing rămâne un pilon principal de promovare în social media a unui brand
Micro influencerii și blogurile de nișă sunt, de asemenea, apreciate de branduri, care preferă să meargă țintit la publicul potrivit, este de părere Mihaela Lemnaru.
10. Era autenticității
„Oamenii s-au cam plictisit ca totul să fie perfect în social media- farfuria perfectă, familia perfectă, casa perfectă. Autenticitatea și atitudinea „fără filtru” vine la putere cu scopul de a crea conexiuni mai adânci cu comunitatea. Adio feed perfect, bun venit conținut valoros”, concluzionează Mihaela referitor la tendințele din social media de care ar trebui să țină cont companiile în acest an.