Glasul roţilor de tren nu mai răsună a nesimţire, bătaie de joc şi șmecherii. Record de mărfuri transportate de CFM

08 Feb. 2022, 09:45
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
08 Feb. 2022, 09:45 // Actual //  Lupu Eduard

În luna ianuarie 2022, Î.S “Calea Ferată din Moldova” a transportat mărfuri în volum de 95,38 milioane tone/kilometri. 40% din volumul total au constituit  produse cerealiere transportate pentru export,  30% – transport de mărfuri în tranzit, iar restul de 30% a constituit importul și transportarea locală de mărfuri, printre care materiale de construcție și carburanți, anunță CFM.

Volumul mărfurilor transportate în prima lună a anului 2022 este mai mare decât cele înregistrate în lunile ianuarie ale anilor 2016-2019, în timp ce în anul trecut, transportarea unui volum similar de mărfuri a fost înregistrată doar la 4 aprilie.

Compania explică majorarea volumului de mărfuri transportate urmare a reabilitării în termeni restrânși a materialului rulant necesar activităților operaționale. Parcul de material rulant a fost completat cu 150 vagoane pentru transportarea produselor cerealiere, 600 vagoane pentru transportarea mărfurilor de diferite tipuri, 240 semivagoane, 40 cisterne pentru carburanți și 6 locomotive. O componentă foarte importantă în acest proces a fost identificarea și alocarea în timp util a resurselor necesare pentru procurarea pieselor, componentelor și consumabilelor necesare pentru efectuarea lucrărilor de reparare a materialului rulant necesar dar și a unor segmente critice de cale ferată.

CFM continuă și în anul 2022 colaborarea strânsă cu reprezentanții executivului, în special cu cei ai Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale și Agenției Proprietății Publice, în vederea promovării agendei de restructurare a sectorului feroviar, a proiectelor investiționale, precum și în vederea îmbunătățirii situației financiare a întreprinderii.

Calea Ferată a Moldovei se află într-o situație dificilă. Compania a fost delapidată de sute de milioane de lei în ultimul deceniu.

Potrivit planului de modernizare a întreprinderii, în următorii ani va fi reabilitată în totalitate infrastructura feroviară și vor fi achiziționate 5000 de vagoane marfare. De asemenea vor crește volumele de mărfuri transportate, dar și salariile. Totodată, compania a contrcat și un credit de peste 100 mil. de euro din care au fost achizționate 12 locomotive, dar și va fi reabilitat tronsonului Bender-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești. Acestsegment fiind cel mai aglomerat tronson de cale ferată din țară, care asigură tranzitul de mărfuri din România și Ucraina.

Astfel, în cinci ani cifra de afaceri a companiei se va dubla, la 2 miliarde de lei, salariul mediu va fi de 15 000 de lei față de 4000 de lei cât e în prezent, ar numărul angajaților va fi de 4500 comparativ cu 6300 câți sunt în prezent.

CFM este într-o situație dificilă. Astfel, din cele 139 de locomotive existente, 134 și-au depășit durata de amortizare. Totodată, peste 25% din infrastructura feroviară nu mai poate fi exploatată și necesită reparație capitală, iar peste câțiva ani circulația pe mai mult de jumătate din căile ferate ar urma să fie suspendată.

În ultimii 8 ani, întreprinderea de stat a generat pierderi care se apropie de un miliard de lei. Pierderile au crescut în ultimii ani din cauza scăderii numărului de pasageri, în special pentru transportul internațional, dar și a transportului de mărfuri. Totodată veniturile sunt în continuă scădere. Costurile salvării CFM sunt estimate la câteva sute de milioane euro.

Realitatea Live

27 Apr. 2024, 08:24
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Lupu Eduard
27 Apr. 2024, 08:24 // Bani și Afaceri //  Lupu Eduard

Inteligenţa artificială va duce la o nevoie „minimă” de call center-uri în cel mult un an, progresele rapide ale inteligenţei artificiale urmând să schimbe o industrie întreagă, spune directorul companiei indiene de IT Tata Consultancy Services, citat de FT.

K Krithivasan, directorul general al TCS, a declarat pentru Financial Times că, deşi „nu am văzut nicio reducere a locurilor de muncă” până acum, adoptarea pe scară mai largă a inteligenţei artificiale generative în rândul clienţilor multinaţionali va revizui tipul de centre de asistenţă pentru clienţi care au creat locuri de muncă în masă în ţări precum India şi Filipine.

„Într-o fază ideală, dacă mă întrebaţi pe mine, ar trebui să existe un număr foarte mic de centre de apeluri primite care să aibă deloc apeluri primite”, a spus el. „Suntem într-o situaţie în care tehnologia ar trebui să fie capabilă să prevadă un apel care vine şi apoi să abordeze proactiv punctul de durere al clientului.”

El a spus că chatbots vor putea în curând să analizeze istoricul tranzacţiilor unui client şi să facă o mare parte din munca depusă de agenţii din centrele de apeluri. „Acolo ne îndreptăm … . Nu cred că suntem acolo astăzi – poate peste un an sau cam aşa ceva”, a spus el.

Perspectiva ca instrumentele de inteligenţă artificială generativă care avansează rapid să înlocuiască multe tipuri de lucrători cu guler alb, inclusiv agenţii din centrele de apeluri şi dezvoltatorii de software, a alarmat factorii de decizie din întreaga lume.

În India – un centru global pentru serviciile de back-office – peste 5 milioane de persoane lucrează în domeniul IT şi al externalizării proceselor de afaceri, potrivit grupului industrial Nasscom.

TCS, o ramură a conglomeratului indian Tata care lucrează cu multinaţionalele pentru a le dezvolta sistemele IT, are peste 600.000 de angajaţi proprii şi venituri anuale de aproape 30 de miliarde de dolari.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău