Fundația Constantin Mimi susține refugiații din Ucraina. Cristina Frolov despre donații și implicare

21 Mart. 2022, 17:57
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
21 Mart. 2022, 17:57 // Oameni şi Idei //  MD Bani

1. De când Fundația Constantin Mimi se ocupă de campanii umanitare? Ce v-a motivat? Cum a început povestea?

Fundația Constantin Mimi a fost lansată în anul 2016. Ne-am propus să susținem prin intermediul acestei fundații proiecte din domeniul culturii și educației, dezvoltării regionale, precum și a proiectelor ecologice. În primul rând, pentru localitatea de baștină, unde continuăm să activăm deja în a șasea generație. Printre inițiativele susținute cu succes de Fundație în ultimii ani se numără burse pentru studenți, festivaluri și activități de împădurire în localitatea Bulboaca.

În momentul în care am aflat despre tragedia care se produce în țara vecină, în câteva ore ne-am mobilizat și ne-am implicat în acțiuni umanitare. Împreună cu fratele meu Adrian Trofim, ne-am implicat personal în susținerea refugiaților, calea cărora spre Chișinău trece prin preajma satului nostru de baștină – Bulboaca. La fel și la nivelul partenerilor Fundației. Castel Mimi a deschis două puncte cu alimente și băuturi calde, iar la unul dintre ele am asigurat un punct de acces la Wi-Fi pentru 500 de persoane simultan. În paralel, Hotelul Jolly Alon a luat decizia să ofere servicii de cazare fără adaos comercial, cazarea refugiaților fiind o prioritate, iar Distileria Bulboaca a pus la dispoziția punctelor prin care trec sau se cazează refugiații cantitatea necesară de dezinfectant.

2. În ce constă campania de caritate? Ce ați reușit să faceți până acum?

În prima săptămână de activitate, fundația a acumulat donații de peste o sută de mii de lei din care am procurat și donat cel mai necesar de ce era nevoie în primele zile: saltele, perne, seturi de lenjerie și plăpumi.

În ultima săptămână ne-am concentrat pe achiziții de alimente, pe care le-am transmis la un centru de cazare a refugiaților.

În același timp, cu ajutorul prietenilor fundației de peste hotare, am distribuit un ajutor umanitar din Marea Britanie, în special lucruri de primă necesitate pentru bebeluși și copii.

4. Colaborați și cu alți parteneri?

Am recepționat câteva donații din partea unor oameni de afaceri de peste hotare, în special prieteni. De exemplu, un vinificator renumit din Olanda a transferat o sumă chiar în prima săptămână.

4. Povestiți-ne despre posibilitatea de a face transferuri pe contul fundației… și unde vor ajunge acești bani.

La moment avem posibilitatea să recepționăm donații în monedă națională, euro și dolari SUA. Rechizitele contului de lei moldovenești sunt următoarele:

Fundația „Constantin MIMI”, Adresa: raionul Anenii Noi, s. Bulboaca, str. Dacia 1, Cod fiscal: 1016620006161, Codul băncii: MOBBMD22, IBAN: MD50MO2224ASV19139787100, OTP Banca

Pentru a asigura o transparență maximă, dar și să mărim capacitățile de a descoperi rapid necesitățile refugiaților, am instituit un consiliu care gestionează fundația pe perioada de criză.

Toate proiectele de finanțare vor fi aprobate de către consiliul Fundației, acesta fiind format din trei membri: prezentatoarea Lili Lozan, ziaristul Cristi Jardan și fondatoarea „MăiestrIA” Stela Moldovanu, cei care începând de astăzi, vor avea drept exclusiv pentru a decide solicitările de finanțare.

5. Ce presupune „Frați fără frontiere”?

Proiectul Frați fără frontiere a pornit din dorința de a oferi posibilitate fiecărui amator de vinuri să susțină comunitățile de voluntari din Republica Moldova și autoritățile de toate nivelurile, care se implică activ în ajutorarea refugiaților din Ucraina.

Ei vor putea face aceasta prin procurarea unei sticle de vin „Frați” Castel Mimi. Producătorul de vinuri va dubla fiecare 15 lei din vânzarea vinului, iar suma colectată va fi transferată către Fundația „Constantin Mimi” din contul căreia se vor efectua toate acțiunile de binefacere.

Vinul „Frați” nu a fost selectat întâmplător. Acesta este un vin roșu sec, produs 50/50 din soiurile de struguri Merlot și Malbec. Acest cupaj l-am creat împreună cu fratele, Adrian Trofim și este foarte reprezentativ pentru campania lansată de Fundația „Constantin Mimi” – „Frați fără frontiere. Pentru că omenia nu are cetățenie”.

6. Cum vă găsesc persoanele care doresc să acorde ajutor refugiaților?

Din experiența primelor săptămâni, cel mai des, noi suntem contactați de doritorii de a susține refugiații. Dar, a fost un transfer de la o persoană cu care nu ne cunoaștem. Ba mai mult, când am vrut să-i mulțumim printr-o postare pentru ajutor, a spus că vrea pur și simplu să ajute oamenii ajunși la nevoie.

7. Care este aspectul cel mai greu când vine vorba de a ajuta oamenii?

Nu există piedici dacă vrei să ajuți. În primele două zile am dus la punctul de trecere Palanca câteva mii de tartine și un întreg set de utilaj de bucătărie la care voluntarii noștri au gătit chiar și zeamă. Peste o săptămână, Castel Mimi a decis să transfere către fundație bugetul rezervat pentru cadouri de opt martie.

8. Poate aveți vreo povestioară care v-a impresionat în aceste zile.

Voluntarii noștri s-au intersectat cu sute de tragedii, dar și istorii care ne-au demonstrat câtă omenie există în jurul nostru. Într-un moment am creat un grup mixt de voluntari pentru a reîmpacheta un ajutor umanitar de câteva sute de kilograme. Femei și mame din Ucraina și Moldova când s-au întâlnit împreună au tot plâns, ucrainencele povestind ororile acestei tragedii. Spre sfârșit deja se împrieteniseră și râdeau, parcă uitând de tot ce se întâmplă înafara ușilor.

9. De ce este important ca actele de caritate să fie făcute publice?

Bunătatea trebuie să genereze bunătate! Și asta e posibil doar prin exemple proprii, de cele mai multe ori prin promovare. Din start am renunțat să cheltuim măcar un ban în promovare, dar postăm pe pagina fundației absolut toate acțiunile și, în cazul în care donatorul nu este împotrivă, chiar și îi mulțumim.

10. Pe lângă aceasta, Castel Mimi are în derulare și alt proiect referitor la studenții care-și doresc o carieră în domeniul viticulturii. Despre ce anume este vorba?

Fundația Constantin Mimi a încheiat un acord de colaborare îndelungată cu Universitatea Agrară de Stat din Moldova la solicitarea decanului Facultății de Viticultură și Horticultură, Gheorghe Nicolaescu. Împreună am ales 4 studenți în baza meritelor de studii, care ulterior au beneficiat de burse și cadouri. Această inițiativa este doar un început. Tindem să încurajăm tinerii să învețe cât mai bine și să devină specialiști  în vinificație, de care toată industria vitivinicolă are mare nevoie. Vom îndemna toți producătorii de vin și divin să se alăture acestui proiect prin contribuție financiară și prin crearea locurilor de stagiare, muncă ulterioară pentru studenți. La momentul actual avem două companii care au decis sa ne susțină – Distileria Bulboaca și Castel Mimi, dar repet, suntem doar la început de drum.

11. Ce vă propuneți să dezvoltați în viitor?

Înainte de pandemie începusem un proiect de informare a agenților economici și a persoanelor active din satele vecine cu vinăria. Oameni din Văratic, Speia, Bulboaca, Telița erau invitați la seminare și informare despre piața turistica, rigorile turiștilor din țările vecine, opțiunile de finanțare de către partenerii de dezvoltare și colaborarea cu vinăria Castel Mimi.

Încă un proiect la care continuăm să lucrăm, deocamdată fără mediatizare, este dezvoltarea satului de baștină, prin dezvoltarea turismului în localitate și în raion. Ne propunem să dezvoltăm acest sat, inclusiv prin crearea unor trasee turistice, chiar prin stimularea oamenilor din Bulboaca să-și deschidă pensiuni și alte atracții pentru turism.

P. 

Realitatea Live

02 Iul. 2025, 09:54
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
02 Iul. 2025, 09:54 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Cele mai faimoase logouri din lume au pornit, adesea, de la idei croite pe fugă. Este și cazul „swoosh-ului” Nike, creat în 1971 de studenta Carolyn Davidson pentru doar 35 de dolari — un preț simbolic pentru o marcă ce avea să atingă, cinci decenii mai târziu, o capitalizare de aproape 2 trilioane de dolari.

Istoria a fost rememorată de PR-experta și fondatoarea BackDoorAgency, Iana Ziab­lina, care a subliniat cât de neașteptate pot fi scânteile de geniu. În plină criză de identitate, profesorul de contabilitate Phil Knight — pe atunci co-fondator al Blue Ribbon Sports, distribuitor al pantofilor japonezi Onitsuka Tiger — a realizat că parteneriatul cu furnizorul din Japonia se apropie de final. Soluția: lansarea unei linii proprii de încălțăminte sport, cu producție deja contractată într-o fabrică din Mexic, dar fără nume și fără logo.

Knight i-a cerut lui Davidson, studentă la design grafic, o idee „măcar acceptabilă” de simbol care să fie aplicat rapid pe cele 300 de perechi aflate pe banda de producție. Dintre câteva schițe, singura care a trezit interes a fost o bifă fluidă — interpretată fie ca aripa zeiței grecești Nike, fie ca un semn de validare. Entuziasmul a fost modest, însă constrângerile de timp au consfințit alegerea.

Numele Nike a venit la scurt timp, propus de angajatul Jeff Johnson, inspirat de un vis în care îi apăruse zeița victoriei.

Astăzi, „swoosh-ul” întruchipează viteză, victorie, mișcare continuă și spirit de aprobarea („bifa” universală). Carolyn Davidson a colaborat încă o perioadă ca freelancer, apoi a părăsit profesia. În 1983, compania i-a mulțumit oficial: i-a oferit un inel cu logo-ul și un pachet consistent de acțiuni, gest care i-a asigurat confortul financiar.

Ziab­lina notează că logouri legendare au avut adesea începuturi similare: Apple a simplificat obsesiv simbolul mușcat al mărului pentru a transmite accesibilitate, iar Rolling Stones au ales faimoasa limbă scoasă într-un spirit de rebeliune. Lecția, spune experta: „Uneori inspirația lovește într-un taxi, la o prelegere sau într-un moment de revoltă — iar acea scânteie poate construi o identitate de miliarde”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO