Produsele fără fum au reprezentat 29,1% din veniturile companiei Philip Morris International, în 2021

02 Iun. 2022, 10:29
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
02 Iun. 2022, 10:29 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Până la sfârșitul anului 2021, mai mult de 15 milioane de adulți au trecut la produsele fără fum ale Philip Morris International și au renunțat la fumat. În 2021, produsele fără fum ale PMI au reprezentat 29,1 la sută din veniturile nete ale companiei, iar la sfârșitul anului erau disponibile pentru vânzare pe 71 de piețe din întreaga lume. Datele au fost publicate în cel de-al treilea Raport Integrat anual al companiei, care include informații detaliate despre viziunea strategică a PMI, performanțele și obiectivele sale.

Raportul Integrat al PMI privind rezultatele obținute în 2021 dezvăluie rolul strategiei organizaționale, al gestionării corporative și al performanței în crearea valorilor pe termen scurt, mediu și lung.

„Sustenabilitatea și performanța în afaceri sunt pe deplin legate între ele și se consolidează reciproc. Acțiunile noastre, bazate pe date, știință și fapte, vorbesc mai puternic decât cuvintele. Înțelegem că afacerea noastră trebuie să devină un furnizor de alternative pentru fumătorii adulți care nu renunță la fumat. Pentru a realiza acest lucru, ne poziționăm în prima linie în ceea ce privește orientarea către consumator, tehnologie, știință și inovație”, a declarat Jacek Olczak, director executiv al Philip Morris International.

În Raportul Integrat pentru 2021, PMI raportează progresele sale în două direcții: impactul produselor și impactul operațiunilor.

Impactul produselor

„Impactul produselor” vizează misiunea companiei de a renunța la comercializarea țigărilor tradiționale, dezvoltarea și comercializarea produselor fără fum care sunt fundamentate științific, reducerea deșeurilor post-consum.

Din 2008, Philip Morris International a investit peste 9 miliarde de dolari în știință, cercetare și capacitate de producție pentru a dezvolta produse care furnizează nicotină fără a arde tutunul.

Compania dedică aproape toate cheltuielile de cercetare și dezvoltare, adică 99% în 2021, produselor fără fum. Aceste cheltuieli includ costuri legate de studiile clinice, dezvoltarea utilajelor, prototipuri și teste de acceptabilitate a produselor, inovația materialelor și a designului.

În Raportul Integrat se menționează că PMI aplică metode științifice riguroase pentru a susține reducerea efectelor nocive în comparație cu fumatul țigărilor, inclusiv toxicologia sistemelor, evaluările preclinice și clinice și evaluarea percepției și a comportamentului.

Dincolo de obiectivul său principal de a crea un viitor fără fum, compania înțelege necesitatea de a reduce impactul produselor sale asupra mediului.

În 2021, centrele CIRCLE ale PMI din Ungaria și Japonia au continuat să promoveze performanța în gestionarea deșeurilor electronice. Rata de reciclare a produselor în aceste două hub-uri a fost de 86%, mai exact 78% reciclare și 8% incinerare cu recuperare de energie.

Compania dezvoltă programe viabile din punct de vedere comercial, care să ofere o a doua viață dispozitivelor și să le reintroducă în economie. Astfel, Philip Morris se află la primele etape de tranziție de la modelul de colectare cu scopul reciclării la modelul de colectare pentru a oferi o nouă viață dispozitivelor.

În acest context, în 2021, au fost luate măsuri pentru a pregăti și a extinde capacitățile centrelor CIRCLE cu scopul de a permite procesarea dispozitivelor și a le oferi o viață nouă.

În timpul acestei faze de test, au fost recondiționate aproximativ 62.000 de dispozitive, care, ulterior, au fost vândute pe opt piețe sub formă de produse pilot.

Impactul operațional

„Impactul operațional” vizează crearea unui mediu de lucru inspirațional și incluziv pentru angajați, îmbunătățirea calității vieții persoanelor implicate în lanțul de producere, combaterea schimbărilor climatice.

Succesul PMI pe termen lung se bazează pe capitalul uman reprezentat de dedicarea, talentul și pasiunea angajaților. Pentru companie este esențial să ofere un loc de muncă echitabil și incluziv, care să susțină drepturile angajaților, să protejeze sănătatea și siguranța acestora, să le promoveze bunăstarea și să le ofere oportunități de dezvoltare.

Chiar și înainte de pandemia provocată de virusul COVID-19 și de trecerea la munca la distanță, PMI promova modalități echilibrate de lucru. În 2021, aproximativ 95% din piețele sale ofereau angajaților condiții de muncă flexibile, inclusiv la distanță, angajarea part-time și orare flexibile.

Totodată, încă de la început războiului în Ucraina, prioritatea Philip Morris International a fost de a avea grijă de siguranța și securitatea celor peste 1.300 de angajați din țara vecină și a familiilor acestora.

PMI a luat măsuri pentru a contribui la evacuarea a peste 1.000 de persoane din Ucraina și la relocarea a peste 2.700 de persoane din zonele de conflict în alte localități din țară.

Totodată, Philip Morris International a oferit sprijin logistic, medical și financiar angajaților săi din Ucraina care au plecat în afara țării, fiind în căutarea unui refugiu. PMI continuă să plătească salariile tuturor angajaților săi ucraineni, pe lângă faptul că le oferă un sprijin substanțial acestora și familiilor lor.

Compania a donat aproximativ 10 milioane de dolari fondurilor de caritate și a oferit articole de primă necesitate prin intermediul organizațiilor umanitare.

Realitatea Live

04 Iul. 2025, 18:52
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
04 Iul. 2025, 18:52 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Sezonul 2025 al cireșelor aduce provocări și oportunități pentru producătorii moldoveni, în contextul unor fluctuații semnificative pe piața internațională, anunță Asociația Moldova Fruct.

Deși exporturile în volum au scăzut față de anul trecut – doar 8000 de tone față de 10.000 de tone în iunie 2024 – valoarea totală a exporturilor a crescut spectaculos, ajungând la 20 milioane de dolari, față de 13 milioane în aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea cu 51,4% a prețului mediu de export a compensat pierderile cantitative.

Situația regională a influențat direct acest salt valoric. În timp ce Italia se bucură de un sezon bogat și o cerere crescută, alte țări importante producătoare, precum Grecia și Turcia, au fost afectate sever de condițiile meteo extreme din primăvară. Inclusiv recolta din Republica Moldova a fost influențată de acești factori, cu efecte asupra volumelor disponibile pentru export.

Pe lângă valoarea crescută, o schimbare notabilă este și în structura geografică a exporturilor. Dacă în 2024 84% din cireșe mergeau spre țările CSI, în 2025 ponderea a scăzut la 70%. În schimb, livrările către statele din Uniunea Europeană s-au majorat de la 16% la 28%. Printre noile piețe se numără Italia, Croația, Serbia, Bosnia și Danemarca.

Piața din România s-a remarcat printr-o evoluție spectaculoasă: în iunie 2025 au fost exportate 1666 tone de cireșe moldovenești, de aproape două ori mai mult decât în aceeași lună din 2024 (842 tone), iar valoarea acestora a crescut cu 65%.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO