Prețurile cerealelor și ruleta rusească

01 Oct. 2022, 18:29
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Oct. 2022, 18:29 // Actual //  bani.md

Vineri, prețurile la cereale la nivel mondial au scăzut brusc. Grâul a scăzut cu peste 3% la Chicago, porumbul a pierdut 2,6%, iar soia cu 2,1%. Aceste scăderi influențează și prețurile la cereale în Europa.

Bursele globale au scăzut, de asemenea, puternic vineri. Țițeiul a scăzut cu aproape 6%, iar euro a scăzut la un minim din 22 de ani , dar acest lucru face ca cerealele europene să fie puțin mai competitive (mai ieftine) pe piața mondială.

Comercianții de cereale și analiștii rămân îngrijorați de conflictul din Ucraina. Un factor de influență este anunțul Moscovei că va mobiliza mai multe trupe și va organiza referendumuri privind aderarea la mama Rusie a regiunilor ocupate din Ucraina . Acest lucru a alimentat îngrijorările cu privire la alte perturbări ale comerțului cu cereale din Marea Neagră.

Cu toate acestea, estimările foarte ridicate ale recoltei de grâu din Rusia și transporturile continue de cereale din Ucraina prin Coridorul Mării Negre au atenuat temerile de aprovizionare. Diferiți analiști ruși și internaționali văd acum recolta actuală de grâu din Rusia la 100 de milioane tone sau mai mult.

Potrivit informațiilor de la agenția de presă TASS, Rusia dorește, de asemenea, să mențină acordul privind exportul de cereale din porturile ucrainene, în ciuda criticilor.

Consiliul Internațional pentru Cereale (IGC) și-a modificat joi prognoza pentru producția globală de grâu pentru 2022/23. Cauza este o corecție ascendentă a recoltei din Rusia. CIG a revizuit recolta de grâu din Rusia la 93,4 milioane tone, comparativ cu cele 87,6 milioane tone din prognoza anterioară.

Exporturile de grâu ale Rusiei în sezonul 2022/23 au rămas neschimbate, la 36,5 milioane tone, în ciuda previziunilor de producție mai mari, ceea ce a condus la o acumulare estimată a stocurilor în țară.

Rusia a exportat 1,3 milioane tone de grâu în primele 10 zile ale lunii septembrie, în scădere cu 28,3% față de anul precedent, a declarat analiştilor Elena Turina, directorul departamentului de analiză al Uniunii Cerealelor din Rusia. Livrările de orz au scăzut cu 41% la 133,5 mii tone, exporturile de porumb cu 67% până la 10 mii tone.

Turina a spus că exporturile au scăzut în principal din cauza livrărilor mai slabe către Turcia, ceea ce a determinat o scădere a exporturilor către Turcia cu 440.000 de tone (72%). Turina a subliniat concurenţa puternică din partea livrărilor actuale din Ucraina.

„Egiptul, pe de altă parte, mărește importurile din Rusia, iar peste 53.000 de tone au fost expediate în Djibouti. Livrările către Pakistan, Tunisia și Algeria au fost stabile. Algeria a înlocuit grâul francez cu originile rusești”, a spus analistul.

Prin urmare, IGC se așteaptă ca stocurile de grâu rusești la sfârșitul sezonului 2022/2023 să fie de 22,5 milioane tone și, prin urmare, aproape de două ori mai mari decât în ​​sezonul precedent, 11,3 milioane tone.

Exporturile de cereale ucrainene continuă să funcționeze

Recolta de cereale a Ucrainei în 2022 ar putea fi între 54,1 și 55,7 milioane tone, comparativ cu un record de 86 de milioane tone anul trecut, au declarat sâmbătă analiştii APK-Inform. Noua recoltă ar putea fi de aproximativ 19 milioane de tone grâu, 30 de milioane de tone porumb și 5,5 milioane de tone orz.

Cu toate acestea, recolta mai mică și dificultățile logistice continue ar putea reduce semnificativ exporturile ucrainene în noul an de comercializare. Potrivit datelor Serviciului Vamal de Stat al Ucrainei, de la 1 iulie 2022 până pe 21 septembrie 2022, Ucraina a exportat 7,2 milioane tone de cereale, respectiv 2,9 milioane tone în septembrie, a precizat ministerul pentru politica agricolă.

În același timp, anul trecut, exportul a fost de 12,8 milioane tone, respectiv 4,0 milioane tone în septembrie.

Alte șapte nave încărcate cu produse agricole au părăsit porturile ucrainene duminică, a anunțat Ministerul Infrastructurii, ridicând numărul total la 218 de când a intrat în vigoare Coridorul pentru cereale al Mării Negre.

Realitatea Live

03 Iun. 2025, 12:03
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
03 Iun. 2025, 12:03 // Actual //  bani.md

Victoriabank oferă antreprenorilor din Moldova acces la acceptarea metodelor de plată pe platforma Shopify, una dintre cele mai cunoscute și folosite platforme de E-commerce din lume, devenind prima bancă din țară care integrează serviciile sale de plată cu Shopify.

Acum, clienții Victoriabank pot lansa și accepta metodele de plată în magazinul online de pe platforma Shopify și pot încasa mijloacele financiare direct în contul lor de companie, fără bătăi de cap, fără dezvoltări tehnice complicate și fără costuri suplimentare. Totul e posibil datorită unui plugin gratuit, creat de bancă în parteneriat cu echipa DOT TEAM – o premieră pe piața din Republica Moldova.

Acest plugin permite integrarea extrem de simplă și rapidă a soluției de plată Victoriabank cu Shopify și suportă procesarea plăților atât cu cardurile bancare Visa/Mastercard, cât și cu MIA – metoda de plată inovatoare lansată recent de bancă. Comercianții pot încasa online în MDL, direct în contul lor deschis la Victoriabank, beneficiind de un flux complet local, eficient și sigur. Integrarea durează doar câteva minute și elimină complet barierele tehnice.

Comercianții pot instala și utiliza acest plugin gratuit, detalii pot fi obținute accesând acest link.

Această inițiativă vizează IMM-urile care vor să-și dezvolte afacerea, într-un moment în care piața de E-commerce din Moldova a crescut semnificativ, iar tot mai multe afaceri caută soluții eficiente pentru a se extinde online.

Beneficii concrete pentru clienții Victoriabank:

  • acceptarea metodelor de plată online și instante, fără să fii expert IT;
  • acces la clienți din toată lumea, prin Shopify;
  • plăți securizate, direct prin Victoriabank;
  • suport tehnic local, oferit de specialiști în comerț electronic.

Ne dorim să oferim antreprenorilor locali mai mult decât un simplu instrument și am creat o soluție completă, adaptată realității din Moldova, care să le permită să-și dezvolte afacerea online, fără bariere tehnice sau costuri suplimentare. Shopify este un standard global în E-commerce, iar integrarea noastră le oferă clienților Victoriabank acces la aceleași oportunități pe care le au la dispoziție businessuri din SUA, Germania, Franța sau România. Este un pas important în strategia noastră de digitalizare a mediului de afaceri și de susținere activă a economiei locale”, declară Mircea Aursulesei, Vicepreședinte Retail și IMM, Victoriabank.

Shopify este folosită de peste 4 milioane de afaceri din întreaga lume și reprezintă una dintre cele mai avansate platforme de comerț electronic. Prin această integrare, Victoriabank face posibilă conectarea simplă a afacerilor moldovenești la rețele internaționale de clienți, metode moderne de plată și standarde globale de performanță digitală.

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO