Lumea modei se pregăteşte pentru una dintre cele mai mari achiziţii din istoria recentă

16 Nov. 2022, 17:54
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  MD Bani
16 Nov. 2022, 17:54 // Bani și Afaceri //  MD Bani

Estée Lauder se apropie de un acord pentru a cumpăra Tom Ford pentru aproximativ 2,8 miliarde de dolari, învingând concurenţa mai multor persoane interesate de achiziţionarea brandului de modă de lux, a raportat Financial Times.

Tom Ford a intrat în această săptămână în negocieri exclusive cu Estée Lauder, care vinde mărci de cosmetice precum MAC, Clinique şi Aveda, iar o tranzacţie ar putea fi anunţată chiar luni, au spus persoanele respective.

Un acord între cele două mărci ar evidenţia forţa unei pieţe a modei de lux şi a produselor cosmetice care a continuat să reziste în faţa inflaţiei în creştere şi a întreruperilor lanţului de aprovizionare.

Pentru Estée Lauder, cu sediul la New York, achiziţia Tom Ford ar fi cea mai mare şi cea mai recentă dintr-o serie de tranzacţii, printre care se numără preluarea controlului total al grupului canadian de produse de înfrumuseţare Deciem pentru aproximativ 1 miliard de dolari în 2021.

Goldman Sachs a fost angajată pentru a explora o vânzare a Tom Ford la începutul acestui an. Compania a primit interes din partea altor mărci de lux, inclusiv Kering, proprietarul Gucci. Estée Lauder are deja un acord de licenţă de lungă durată pentru produsele de înfrumuseţare şi parfumuri ale Tom Ford, ceea ce ar fi putut complica o tranzacţie cu Kering.

În cadrul afacerii cu Tom Ford, care a fost lansat de creatorul de modă omonim în 2005, Estée Lauder ar urma să achiziţioneze şi afacerea cu îmbrăcăminte, un domeniu în care are relativ puţină experienţă.

Linia de produse de înfrumuseţare a lui Tom Ford a avut rezultate deosebit de bune în China, o piaţă în creştere pentru ambele grupuri. De asemenea, are o afacere destul de profitabilă în domeniul ochelarilor de vedere, pe baza unor acorduri de licenţă cu producătorul de ochelari de soare Marcolin.

Potrivit Wall Street Journal, Kering se află în discuţii avansate pentru a cumpăra Tom Ford pentru aproximativ 3 miliarde de dolari, plasându-se în faţa Estée Lauder. Cu toate acestea, discuţiile cu proprietarul Gucci s-au destrămat deoarece cele două părţi s-au luptat să ajungă la un acord pe mai multe fronturi.

Tom Ford este renumit pentru faptul că a transformat Gucci în anii 1990 dintr-o afacere de familie, într-o putere în lumea modei. El a părăsit Gucci în 2005 pentru a lansa Tom Ford împreună cu Domenico De Sole, pe care l-a angajat la Gucci în 1994.

Deşi Tom Ford a avut succes, afacerea s-a confruntat cu dificultăţi în timpul pandemiei de coronavirus, iar compania a fost nevoită să concedieze o parte semnificativă a forţei sale de muncă.

Realitatea Live

21 Mai 2025, 17:37
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
21 Mai 2025, 17:37 // Actual //  Ursu Victor

Guvernul Republicii Moldova a lansat oficial campania națională de informare „Moldova Poate”, o inițiativă care urmărește apropierea deciziilor publice de cetățeni, printr-un mesaj simplu, accesibil și axat pe impactul reformelor asupra vieții cotidiene. Campania debutează cu doar câteva luni înainte de alegerile parlamentare programate pentru 28 septembrie, iar potrivit datelor de pe platforma achiziții.md, bugetul total al campaniei este estimat la 5 milioane de lei, iar în data de 22 mai urmează să fie desemnat câștigătorul – compania care se ocupa de organizarea campaniei.

Sub sloganul „Vorbim despre oameni, pentru oameni”, campania va promova unitatea națională, direcția europeană a țării și implicarea cetățenilor în procesul de reformă. Potrivit purtătorului de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, accentul va fi pus pe explicarea clară a modului în care funcționează statul și pe prezentarea beneficiilor concrete ale reformelor implementate în domenii precum justiția, educația, sănătatea sau infrastructura.

„Moldova reușește atunci când mergem împreună – ca societate și ca parte din familia europeană”, a declarat Daniel Vodă.
Campania va include activități publice organizate în centre comunitare, piețe, parcuri și alte spații deschise, adresându-se tuturor categoriilor sociale, de la copii și tineri până la vârstnici. Se promit discuții directe, prezentări interactive și evenimente dedicate unei comunicări guvernamentale mai transparente.

Guvernul nu a oferit deocamdată detalii despre contractantul campaniei sau despre planul de distribuție media, însă lansarea inițiativei în plină perioadă preelectorală ridică semne de întrebare din partea observatorilor independenți, care atrag atenția asupra riscului de folosire a fondurilor publice în scop electoral.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO