Cât câștigă un Youtuber? Creatorii de conţinut renumiţi pot strânge averi de milioane de dolari

30 Dec. 2022, 18:36
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
30 Dec. 2022, 18:36 // Au Bani //  MD Bani

Cât câștigă un Youtuber? Dacă creatorii de conținut depășesc un milion de abonați pe Youtube, își pot câştiga integral existenţa din conţinutul publicat pe platformă.

Potrivit Business Insider, creatorii de pe YouTube câştigă bani în mai multe moduri, dar banii din reclamele care rulează în videoclipuri constituie, de obicei, cea mai mare parte din veniturile lor. YouTuberul Andrei Jikh a câştigat 1,6 milioane de dolari din venituri din reclame în mai puţin de trei ani, a declarat el pentru Insider în 2021, când avea 1,7 milioane de abonaţi.

Un alt YouTuber, Tiffany Ma, creatoare axată pe lifestyle, câştigă până la 11.500 de dolari pe lună din reclamele ataşate videoclipurilor sale, a declarat ea pentru Insider în 2021.

Pentru a începe să câştige bani direct de pe YouTube, creatorii trebuie să aibă cel puţin 1.000 de abonaţi şi 4.000 de ore de vizionare în ultimul an. Odată ce ating acest prag, ei pot aplica pentru Programul de parteneriat al YouTube, care le permite să înceapă să îşi monetizeze canalele prin reclame şi abonamente. Pentru fiecare 1.000 de vizualizări înregistrate din reclame, agenţii de publicitate plătesc o anumită rată către YouTube. YouTube preia 45% din venituri, iar creatorul primeşte restul.

Doi parametri cheie pentru a câştiga bani pe YouTube sunt rata CPM, sau câţi bani plătesc agenţii de publicitate către YouTube pentru fiecare 1.000 de vizualizări înregistrate din reclame, şi rata RPM, care reprezintă cât de multe venituri obţine un creator la fiecare 1.000 de vizualizări video după ce YouTube îşi ia partea.

Unele subiecte, cum ar fi finanţele personale şi afacerile, pot creşte rata de publicitate a unui creator prin atragerea unor agenţi de publicitate profitabili.

Dar, în timp ce conţinutul de lifestyle al lui Ma face mai puţini bani, ea a perfecţionat o strategie pentru a maximiza veniturile.

„Pentru a-ţi optimiza cu adevărat audienţa, cred că YouTuberii ar trebui să pună cu siguranţă trei sau patru reclame în cadrul unui videoclip”, a spus Ma.

Banii obţinuţi direct de pe YouTube reprezintă un pilon cheie al veniturilor multor creatori.

Realitatea Live

22 Nov. 2024, 12:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
22 Nov. 2024, 12:32 // Actual //  Ursu Victor

Deși sistemul bancar din Republica Moldova oferă dobânzi competitive, 90% din creditele noi accesate de agenții economici sunt destinate să acopere datoriile anterioare, iar doar 10% reprezintă finanțări noi. Mai mult, valoarea acestora este semnificativ mai mică decât depozitele bancare ale acestora, ceea ce indică o problemă economică profundă.

În cadrul emisiunii „Analize economice cu Veaceslav Ioniță”, expertul în politici economice a explicat că agenții economici au mai multe depozite decât credite, ceea ce este un semnal îngrijorător pentru economia țării. „Acest fenomen nu a mai fost înregistrat vreodată și reflectă o temere profundă a mediului de afaceri față de investiții”, a declarat Ioniță.

Analizând evoluția creditelor accesate, expertul a menționat că, deși volumul acestora a crescut semnificativ în ultimii ani, creditarea reală a fost extrem de scăzută. Astfel, din 2020 până în prezent, agenții economici au luat credite noi de 157,5 miliarde de lei, dar au întors datoriile vechi în valoare de 141,3 miliarde de lei, ceea ce face ca creditarea reală să fie de doar 16,2 miliarde de lei.

În ceea ce privește creditarea netă, Ioniță a subliniat faptul că în 2024, în primele trei trimestre, agenții economici au efectuat depozite bancare de 2,8 miliarde de lei, ceea ce a făcut ca creditarea netă să devină negativă, adică agenții economici au depozitat mai mulți bani în bănci decât au luat sub formă de credite.

„Această tendință de creditare netă negativă a persistat în 12 trimestre consecutive din 2020 până în prezent, ceea ce reflectă o fragilitate a mediului de afaceri și o lipsă de încredere în economia locală”, a adăugat expertul.

Veaceslav Ioniță a subliniat că acest fenomen este un semn clar al unei economii vulnerabile, în care agenții economici nu sunt dispuși să facă investiții, iar acest lucru se reflectă în creditarea netă scăzută și volumul în creștere al depozitelor bancare. În acest context, Ioniță a avansat prognoza că este nevoie de cel puțin zece ani pentru ca economia Moldovei să se restabilească la nivelul înregistrat înainte de criza bancară din 2014.

„În ciuda creșterii creditării, situația nu va începe să se îmbunătățească semnificativ până când creditarea netă nu va deveni pozitivă, ceea ce poate să se întâmple abia în 2025, dar cu o tendință clară de însănătoșire a economiei”, a concluzionat Ioniță.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău