Cuvântul cheie pe piața luxului este colaborările. Aproape toate mărcile de stradă, precum și mărcile de lux, experimentează parteneriate profitabile, out-of-the-box și, în timp ce o mână a întâmpinat un răspuns călduț, majoritatea s-au soldat în câteva minute.
Colaborările câștigă popularitate dintr-o multitudine de motive; mărcile se bazează pe bunăvoința reciprocă, oferă oportunități de marketing și chiar deschid căi alternative pentru vânzări. Iată o listă cu cele mai revoluționare colaborări de branduri de lux din ultimul deceniu.
Gucci x The North Face
Când două mărci gigantice, cum ar fi Gucci și The North Face, și-au unit forțele în decembrie 2020, nu se aștepta nimic mai puțin decât extraordinar. The North Face, un lider incontestabil în echipamentele de exterior, a făcut echipă cu Gucci pentru a crea o colecție rafinată într-un moment în care a fi afară din casă era un lucru rar și, prin urmare, considerat luxos.
Colecția a avut o senzație vintage puternică și a cuprins un sortiment de îmbrăcăminte retro-funk, inclusiv cizme de drumeție, jachete puffer și hanorace împodobite cu logo-urile duale pentru „exploratorul de lux”.
Dior x Nike
Colaborarea Dior cu Nike la mijlocul anului 2020 a vizat în mod strategic Gen Z și milenarii, care nu erau atrași în mod natural de Dior. Strategia de a crea doar 8.000 de perechi de adidași în ediție limitată a funcționat ca un farmec, iar cinci milioane de oameni s-au înscris pentru a cumpăra Dior x Nike Air Jordan 1s, determinând vânzarea colecției în doar câteva minute.
Abilitățile de marketing ale celor două mărci au fost pe deplin afișate în faptul că Nike Air Jordans – care se vând de obicei între 100 USD și 200 USD – au avut un preț de peste 2.000 USD, ceea ce le face probabil cele mai scumpe Air Jordans vândute vreodată pe piața primară.
Recomandările de celebrități de la Kylie Jenner, Travis Scott și Ashanti au întărit valoarea stelară a produsului, determinând site-uri de revânzare precum Stockx.com și Farfetch să le comercializeze cu peste 15.000 USD. Decalajul dintre cerere și ofertă a făcut ca pantofii să fie o cumpărare complet aspirațională chiar și în timpul unui an dur.
Louis Vuitton x Supreme
A fost o căsătorie a doi titani adevărați, încă din 2017, când marca de îmbrăcăminte de stradă preferată de cult Supreme a introdus o colecție cu Louis Vuitton. Această colaborare a inclus îmbrăcăminte exterioară din denim de marcă dublă, tricouri de baseball, pijamale, hanorace și accesorii precum pălării, genți, curele, mănuși, pături și multe altele.
A fost un parteneriat neașteptat, având în vedere că ambele mărci se adresau publicului diametral opus. În mod istoric, Supreme a atras o mulțime tânără și la modă, în timp ce Louis Vuitton avea o clientelă de lux mult mai tradițională. Dar acest element perturbator s-a dovedit a fi propunerea unică de vânzare. Designerul de îmbrăcăminte pentru bărbați Louis Vuitton, Kim Jones, era un cunoscut pasionat de îmbrăcămintea de stradă, iar alianța lui Supreme a cumpărat LV suficient pentru a justifica autenticitatea și revigora marca. În plus, i-a oferit lui Supreme intrarea într-un nou teren de joc al mărcilor de lux, unde și-a văzut logo-ul alături de prețurile dominante ale Louis Vuitton.
Veniturile lui Louis Vuitton au crescut cu 21% până la 18 miliarde de dolari SUA în acel an, iar în raportul anual al LVMH din 2017, colaborarea supremă a fost creditată direct ca un factor care a contribuit la această creștere.
La fel ca colaborarea lui Dior și Nike, parteneriatul a fost un pas către rebranding și aducerea publicului mai tânăr să dețină piese exclusive precum iubitele lor celebrități din lista A – Lady Gaga, Justin Bieber, Beyoncé și Madonna, care și-au etalat cu mândrie prăzile pe toate rețelele sociale.
Versace x H&M
Poate că cea mai inovatoare pereche din acea perioadă (noiembrie 2011) a fost cea dintre Versace și H&M. A fost un moment istoric în lumea modei rapide și de lux. Blake Lively, Uma Thurman și Emma Roberts au fost doar câteva dintre vedetele care s-au prezentat la lansarea de la New York și au adus puterea stelară incontestabilă la eveniment, care a fost co-găzduit de nimeni alta decât însăși Donatella Versace.
Acest tip de colaborare a fost un succes comercial sigur pentru H&M, deoarece clienții săi au reușit să atragă costumele scumpe Versace la o fracțiune din cost: publicitatea pentru ambele mărci a trecut prin acoperiș.
De asemenea, a pregătit calea pentru numeroase colaborări viitoare de lux pentru H&M, precum Marni, Alexander Wang, Balmain și alții. Colecția s-a vândut în magazinele Dubai și Beijing ale mărcii în 30 de minute, în timp ce site-ul magazinului s-a prăbușit în câteva minute din cauza traficului ridicat. Clienții au scanat rapid site-uri de revânzare precum eBay pentru a pune mâna pe râvnita colecție – dar deja la prețuri mult mai mari.
Dolce & Gabbana x Smeg
Una dintre cele mai visate colaborări din ultimii ani a fost între două mărci italiene de superstar – D&G și Smeg – care s-au asociat acum de trei ori în cinci ani pentru a lansa variante ale colecției lor de aparate electrocasnice elegante, dar funcționale.
La Târgul de Design din Milano din 2016, lumea a fost introdusă pentru prima dată în produsele ciudate. Frigiderele minunat ciudate, pictate manual, din colecția Sicilia s-au vândut cu suma de 50.000 de dolari SUA fiecare. Limitate la 100 de piese, aceste opere de artă strălucitoare au fost un tratament vizual atât pentru colecționari, cât și pentru casnici.
Cele două mărci și-au unit din nou forțele în 2019 pentru a lansa o altă gamă de aparate electrocasnice mai mici, inclusiv fierbătoare, prăjitoare de pâine și aparate de cafea. Gama a devenit faimoasă după ce Kris Jenner i-a înzestrat ca favoruri la petrecerea ei de Crăciun din acel an, iar Kim Kardashian a mers pe social media pentru a lăuda generozitatea mamei sale și frumusețea colecției.
A treia tranșă a colaborării a fost cea mai bine vândută aragazuri Victoria din gama Smeg, care au fost reproiectate cu modele albastre și albe din maiolică inspirate de Marea Mediterană.
Este evident că, pe măsură ce mărcile se reinventează cu fiecare colaborare, clientul beneficiază de modele distincte și de oferte unice. O situație câștig-câștig pentru toată lumea, se pare.