(FOTO) Adevărate opere de artă! Care sunt cele mai impresionante magazine de lux din lume

12 Mai 2021, 19:30
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
12 Mai 2021, 19:30 // Au Bani //  MD Bani

Un magazin de modă bun înseamnă mai mult decât comerț. Oricât de tentant ar fi conținutul, ceea ce te atrage este adesea mai misterios. Magazinele de lux au început să se transforme în opere de artă proprii în ultimii ani, de multe ori datorită designerilor celebri invitați să creeze ceva extra special – așa cum demonstrează aceste nouă colaborări uimitoare.

1. Dolce & Gabbana, Roma

„Când sunteți la Roma, faceți așa cum fac romanii” – această afirmație descrie în mod adecvat magazinul D&G superlativ creat de studioul de arhitectură Carbondale. Nu numai că buticul se află într-un palat din secolul al XVI-lea, în renumita piață romană Piazza di Spagna, dar magazinul găzduiește o frescă digitalizată.
Fresca înfățișează nori pastel ondulați, heruvimi și zeități antice grecești Hercule și Atena create de studioul de creație parizian Pastor / Placzek. Aproape la fel de impresionante ca tavanul, podelele încearcă să-i captiveze pe cumpărători cu mozaicuri circulare încorporate în pardoselile lucioase și inscripționate cu cuvintele paradis, dragoste și frumusețe.

2. Dior, Seul

Noul butic Dior din Seul, creat de arhitecții Christian de Portzamparc și Peter Marino, abia arată chiar ca o clădire. Exteriorul folosește panouri sculpturale din fibră de sticlă albe, alese pentru a descrie mișcarea fluidă a îmbrăcămintei create în Atelierul Haute Couture Dior din Paris.
În afară de a oferi cele mai bune piese îmbrăcăminte ale mărcii, clădirea se mândrește și cu o cafenea Dior care servește mâncare tipic franceză sub formă de macaroane și produse de patiserie gătite de cofetarul Pierre Hermé. Peter Marino a folosit pe larg pereții cu oglinzi și lumânările drapate cu țesături pentru a merge cu pardoselile cu gresie monocromă. Interiorul este luxos, datorită inserțiilor din sticlă care ajută la iluminarea naturală a etajelor magazinelor. Un salon și galerie VIP ocupă etajul al treilea.

3. Louis Vuitton, Ginza, Tokyo

La începutul anului 2021 a apărut lansarea magazinului emblematic distinctiv al lui Louis Vuitton în cartierul comercial Ginza din Tokyo, cu o fațadă și interioară creată de arhitectul Peter Marino. Magazinul care se întinde pe patru etaje și include un salon pentru clienții VIP impresionează trecătorii cu suprafața sa exterioară de sticlă care imită valurile de apă cu reflexe irizate.
Aceeași idee este răsunată în interior cu o sculptură gigantică de meduză și echipată cu o scară cu același stil ondulat. Cine ar fi putut crede că cuvinte precum poetic, strălucitor, jucăuș și ritmic ar putea fi utilizate în mod legitim pentru a descrie o clădire?

4. Prada Boutique Aoyama, Tokyo

Arhitecții elvețieni Herzog & de Meuron sunt creierele din spatele clădirii cu șase etaje a lui Prada situată în cartierul Aoyama din Tokyo și este renumită ca una dintre cele mai recunoscute lucrări arhitecturale ale orașului.
Clădirea apare ca un teanc de blocuri de sticlă, iar vizitatorii ajung adesea în magazin doar în scopul de a vedea clădirea. În interior, fiecare linie produsă de Prada poate fi găsită aici, de la îmbrăcăminte pentru bărbați și femei până la îmbrăcăminte sport și parfumuri, făcându-l cel mai mare magazin emblematic din Japonia.

5. Hermès, strada Omotesando, Tokyo

Pe prestigioasa stradă Omotesando din Tokyo, se află magazinul Hermès proiectat de studioul parizian RDAI. Magazinul de 488 de metri pătrați este primul magazin Hermès de sine stătător din Tokyo și este puternic influențat de aspecte ale naturii și culturii japoneze. Magazinul este înfășurat într-un ecran geometric realizat din bucăți de oțel inoxidabil de culoarea cuprului, iar ferestrele mici sunt consolidate în placarea modelată, împreună cu iluminarea care luminează clădirea în timpul nopții.

6. Burberry, Shenzhen, China

Marca emblematică de modă britanică a fost legată de cea mai mare companie de socializare din China, Tencent, pentru a livra un magazin care rezonează cu reputația crescândă a Shenzhenului ca centru tehnologic global. Perechea a decis să extindă modernitatea la experiența de cumpărături, permițând cumpărătorilor să folosească WeChat, o aplicație chineză de mesagerie și social media, pentru a se angaja cu magazinul. Cumpărătorii pot rezerva unul dintre cele trei cabine tematice, pot preselecta hainele și pot reda propria muzică în timp ce le încearcă.

Magazinul găzduiește o fereastră interactivă în plus față de cele 10 camere din magazin, fiecare dintre ele având o temă diferită, cum ar fi Burberry Animal Kingdom, Reflections și Thomas Burberry Monogram. Cafeneaua Thomas este flancată de bej lucios, cu oglinzi teșite, panouri de perete cu modele animale și straturi de perdele de culoare nisipoasă.

7. Issey Miyake, Osaka

Designerul japonez Shingo Noma a creat interiorul magazinului Issey Miyake din cartierul Minamisemba din Osaka. Spațiul are o atmosferă ciudată datorită adăugărilor, cum ar fi scaunele în formă de bare de săpun și șinele de îmbrăcăminte asemănătoare țevii. Designerul a fost inspirat de lunga istorie a comerțului maritim din Osaka. Pentru a rămâne fidel temei, pe fațadă a fost montată o sculptură din argint cu patru brațe, asemănătoare mânerului unui robinet tradițional.
Aruncați o privire mai atentă și veți găsi tuburi asemănătoare țevilor care susțin mesele de afișare, care au toate blaturi albe, lucioase – aproape o reminiscență a căptușelii interioare a căzilor sau chiuvetelor.

8. Aesop, Piccadilly, Londra

Există ceva spectaculos în magazinul Aesop din centrul Londrei, care a fost proiectat de regizorul Luca Guadagnino (Call Me by Your Name). Indiferent dacă este vorba de panourile în stil Boiserie, de ușa uriașă cu cadru de marmură sau de marmura de culoare roz care dă o mistică, magazinul Piccadilly Arcade de la Aesop oferă un ecou inteligent clădirile istorice ale orașului.
În timp ce zona magazinului de la parter este ancorată de două bucăți aspre de marmură, la primul etaj se ajunge printr-o scară parțial ascunsă, finisată cu trepte încrustate cu marmură și o balustradă învelită în piele. Aesop Piccadilly Arcade este al 16-lea magazin pe care brandul l-a deschis la Londra.

9. Aspesi, Milano

În contrast puternic cu magazinul D&G aflat în altă parte pe această listă este magazinul Aspesi, situat în prestigiosul cartier comercial Duomo al orașului. Magazinul considerabil de 6.458 mp este repartizat pe două etaje inferioare ale unui fost birou bancar.

Designerul, Dordoni Architetti, l-a transformat într-un spațiu modern și elegant folosind o paletă eclectică de materiale precum plexiglas, piatră, PVC și oțel. Filosofia fără logo și spiritul neconvențional al mărcii rămân intacte, cu utilizarea amplă a pietrei incrustate și a diverselor piese de mobilier din metal de inspirație industrială.

Realitatea Live

01 Mai 2024, 14:53
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
01 Mai 2024, 14:53 // Actual //  Lupu Eduard

O parte dintre recenzorii lucrează și astăzi, 1 mai – Ziua Muncii, însă în funcție de cum și-au panificat activitatea, a declarat pentru BANI.MD, șeful Biroului Național de Statistică, Oleg Cara.

„Unii dintre ei își pot lua zile libere în cursul săptămânii și lucrează în weekend. Orarul e flexibil pentru fiecare în parte”, a mai spus Cara.

Întrebat dacă de Paștele Blajinilor, recenzorii vor merge prin cimitire, Oleg Cara a spus că: „ este exclus acest lucru. Sunt stabilite locuri speciale unde populația este intervievată: în fața blocului, în fața porții casei”.

Aproape 600 de mii de locuinţe şi 860 de mii de persoane din Republica Moldova au fost recenzate, până acum, în cadrul Recensământului populaţiei şi locuinţelor.

Recensământul populației și locuințelor 2024 în Republica Moldova se desfășoară în perioada 8 aprilie – 7 iulie, în întreaga țară. Conform legislației, cetățenii sunt obligați să răspundă la întrebările recenzorilor și să ofere răspunsuri corecte. La rândul lor, autoritățile sunt obligate să asigure confidențialitatea răspunsurilor acordate.

Recenzorul va efectua 5 vizite la domiciliu. În cazul în care recenzorul nu găsește pe nimeni acasă, el va lăsa în căsuța poștală, în poartă sau la ușă o înștiințare privind participarea la recensământ care va conține datele de contact ale recenzorului pentru a stabili împreună o zi și o oră convenabilă pentru recenzare.

Recensământul din 2024 este al treilea la număr efectuat în Republica Moldova.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău