(FOTO) Adevărate opere de artă! Care sunt cele mai impresionante magazine de lux din lume

12 Mai 2021, 19:30
 // Categoria: Au Bani // Autor:  Dumitrita Culiuc
12 Mai 2021, 19:30 // Au Bani //  Dumitrita Culiuc

Un magazin de modă bun înseamnă mai mult decât comerț. Oricât de tentant ar fi conținutul, ceea ce te atrage este adesea mai misterios. Magazinele de lux au început să se transforme în opere de artă proprii în ultimii ani, de multe ori datorită designerilor celebri invitați să creeze ceva extra special – așa cum demonstrează aceste nouă colaborări uimitoare.

1. Dolce & Gabbana, Roma

„Când sunteți la Roma, faceți așa cum fac romanii” – această afirmație descrie în mod adecvat magazinul D&G superlativ creat de studioul de arhitectură Carbondale. Nu numai că buticul se află într-un palat din secolul al XVI-lea, în renumita piață romană Piazza di Spagna, dar magazinul găzduiește o frescă digitalizată.
Fresca înfățișează nori pastel ondulați, heruvimi și zeități antice grecești Hercule și Atena create de studioul de creație parizian Pastor / Placzek. Aproape la fel de impresionante ca tavanul, podelele încearcă să-i captiveze pe cumpărători cu mozaicuri circulare încorporate în pardoselile lucioase și inscripționate cu cuvintele paradis, dragoste și frumusețe.

2. Dior, Seul

Noul butic Dior din Seul, creat de arhitecții Christian de Portzamparc și Peter Marino, abia arată chiar ca o clădire. Exteriorul folosește panouri sculpturale din fibră de sticlă albe, alese pentru a descrie mișcarea fluidă a îmbrăcămintei create în Atelierul Haute Couture Dior din Paris.
În afară de a oferi cele mai bune piese îmbrăcăminte ale mărcii, clădirea se mândrește și cu o cafenea Dior care servește mâncare tipic franceză sub formă de macaroane și produse de patiserie gătite de cofetarul Pierre Hermé. Peter Marino a folosit pe larg pereții cu oglinzi și lumânările drapate cu țesături pentru a merge cu pardoselile cu gresie monocromă. Interiorul este luxos, datorită inserțiilor din sticlă care ajută la iluminarea naturală a etajelor magazinelor. Un salon și galerie VIP ocupă etajul al treilea.

3. Louis Vuitton, Ginza, Tokyo

La începutul anului 2021 a apărut lansarea magazinului emblematic distinctiv al lui Louis Vuitton în cartierul comercial Ginza din Tokyo, cu o fațadă și interioară creată de arhitectul Peter Marino. Magazinul care se întinde pe patru etaje și include un salon pentru clienții VIP impresionează trecătorii cu suprafața sa exterioară de sticlă care imită valurile de apă cu reflexe irizate.
Aceeași idee este răsunată în interior cu o sculptură gigantică de meduză și echipată cu o scară cu același stil ondulat. Cine ar fi putut crede că cuvinte precum poetic, strălucitor, jucăuș și ritmic ar putea fi utilizate în mod legitim pentru a descrie o clădire?

4. Prada Boutique Aoyama, Tokyo

Arhitecții elvețieni Herzog & de Meuron sunt creierele din spatele clădirii cu șase etaje a lui Prada situată în cartierul Aoyama din Tokyo și este renumită ca una dintre cele mai recunoscute lucrări arhitecturale ale orașului.
Clădirea apare ca un teanc de blocuri de sticlă, iar vizitatorii ajung adesea în magazin doar în scopul de a vedea clădirea. În interior, fiecare linie produsă de Prada poate fi găsită aici, de la îmbrăcăminte pentru bărbați și femei până la îmbrăcăminte sport și parfumuri, făcându-l cel mai mare magazin emblematic din Japonia.

5. Hermès, strada Omotesando, Tokyo

Pe prestigioasa stradă Omotesando din Tokyo, se află magazinul Hermès proiectat de studioul parizian RDAI. Magazinul de 488 de metri pătrați este primul magazin Hermès de sine stătător din Tokyo și este puternic influențat de aspecte ale naturii și culturii japoneze. Magazinul este înfășurat într-un ecran geometric realizat din bucăți de oțel inoxidabil de culoarea cuprului, iar ferestrele mici sunt consolidate în placarea modelată, împreună cu iluminarea care luminează clădirea în timpul nopții.

6. Burberry, Shenzhen, China

Marca emblematică de modă britanică a fost legată de cea mai mare companie de socializare din China, Tencent, pentru a livra un magazin care rezonează cu reputația crescândă a Shenzhenului ca centru tehnologic global. Perechea a decis să extindă modernitatea la experiența de cumpărături, permițând cumpărătorilor să folosească WeChat, o aplicație chineză de mesagerie și social media, pentru a se angaja cu magazinul. Cumpărătorii pot rezerva unul dintre cele trei cabine tematice, pot preselecta hainele și pot reda propria muzică în timp ce le încearcă.

Magazinul găzduiește o fereastră interactivă în plus față de cele 10 camere din magazin, fiecare dintre ele având o temă diferită, cum ar fi Burberry Animal Kingdom, Reflections și Thomas Burberry Monogram. Cafeneaua Thomas este flancată de bej lucios, cu oglinzi teșite, panouri de perete cu modele animale și straturi de perdele de culoare nisipoasă.

7. Issey Miyake, Osaka

Designerul japonez Shingo Noma a creat interiorul magazinului Issey Miyake din cartierul Minamisemba din Osaka. Spațiul are o atmosferă ciudată datorită adăugărilor, cum ar fi scaunele în formă de bare de săpun și șinele de îmbrăcăminte asemănătoare țevii. Designerul a fost inspirat de lunga istorie a comerțului maritim din Osaka. Pentru a rămâne fidel temei, pe fațadă a fost montată o sculptură din argint cu patru brațe, asemănătoare mânerului unui robinet tradițional.
Aruncați o privire mai atentă și veți găsi tuburi asemănătoare țevilor care susțin mesele de afișare, care au toate blaturi albe, lucioase – aproape o reminiscență a căptușelii interioare a căzilor sau chiuvetelor.

8. Aesop, Piccadilly, Londra

Există ceva spectaculos în magazinul Aesop din centrul Londrei, care a fost proiectat de regizorul Luca Guadagnino (Call Me by Your Name). Indiferent dacă este vorba de panourile în stil Boiserie, de ușa uriașă cu cadru de marmură sau de marmura de culoare roz care dă o mistică, magazinul Piccadilly Arcade de la Aesop oferă un ecou inteligent clădirile istorice ale orașului.
În timp ce zona magazinului de la parter este ancorată de două bucăți aspre de marmură, la primul etaj se ajunge printr-o scară parțial ascunsă, finisată cu trepte încrustate cu marmură și o balustradă învelită în piele. Aesop Piccadilly Arcade este al 16-lea magazin pe care brandul l-a deschis la Londra.

9. Aspesi, Milano

În contrast puternic cu magazinul D&G aflat în altă parte pe această listă este magazinul Aspesi, situat în prestigiosul cartier comercial Duomo al orașului. Magazinul considerabil de 6.458 mp este repartizat pe două etaje inferioare ale unui fost birou bancar.

Designerul, Dordoni Architetti, l-a transformat într-un spațiu modern și elegant folosind o paletă eclectică de materiale precum plexiglas, piatră, PVC și oțel. Filosofia fără logo și spiritul neconvențional al mărcii rămân intacte, cu utilizarea amplă a pietrei incrustate și a diverselor piese de mobilier din metal de inspirație industrială.

Realitatea Live



Ședința Comisiei Electorale Centrale, din 14 iunie 2021
Secțiile de vot în diasporă: Curtea de Apel a reluat procesul de judecată
Ședința Consiliului de Integritate, din 14 iunie 2021
Un nou protest în fața Guvernului de la Chișinău
Centrul pentru Jurnalism Independent lansează primul raport de monitorizare a presei audiovizuale în campania electorală
O nouă ședință la Curtea de Apel Chișinău cu privire la numărul secțiilor de votare deschise în străinătate
Protest organizat de Alianța pentru Unirea Românilor la Ministerul Afacerilor Interne
Ședința operativă a serviciilor Primăriei Chișinău, din 14 iunie 2021
Evenimentul de comemorare a 80 de ani de la primul val de deportări (13 iunie 1941)
14 Iun. 2021, 17:10
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  Dumitrita Culiuc
14 Iun. 2021, 17:10 // Oameni şi Idei //  Dumitrita Culiuc

Victor Buzatu, un tânăr din raionul Ialoveni a început o afacere cu prepelițe încă în perioada studiilor de master. A lansat afacerea împreună cu alți 2 colegi din dorința de a face cât mai repede bani, însă după o perioadă a rămas singur, scrie AgroTV.

„A început demult, din 2014, atunci când eram studenți la master. Împreună cu doi colegi, am pornit afacerea, era un moment când ne-am regăsit la master cu mult timp liber și ne gândeam cu ce să ne ocupăm. A apărut această idee, după care a urmat o perioadă de analiză, două-trei săptămâni. Atunci eram mai tineri, ne doream cât mai repede să facem bani și aceasta era activitatea care ne promitea în cel mai scurt timp să ne întoarcem investițiile, respectiv, am decis să creștem prepelițe,”  afirmă Victor Buzatu, antreprenor.

Victor Buzatu a lansat afacerea împreună cu alți doi colegi, însă cei doi au renunțat și Victor a rămas singur. Acum este ajutat de familie.

„Atunci când noi am început, ele promiteau să-și întoarcă investiția în cel mai scurt timp, pentru că ele cresc relativ repede, în 45 de zile noi avem păsările mature pe care le putem sacrifica. Un alt avantaj este și spațiu mic pentru creșterea lor. Într-o încăpere de 40 m, se poate de crescut o mie de prepelițe, inclusiv loc pentru păsări mature și tineret.”

Victor Buzatu vinde carne și ouă de prepeliță, iar sezonier vinde și păsări și pui vii.

„Noi valorificăm din ele în primul rând carnea proaspătă și ouăle pentru consum. Sezonier vindem pasărea vie sau puii mici, de obicei primăvara persoanele care au gospodării pot crește și prepelițe, dar anul împrejur noi valorificăm carnea și ouăle lor.”

Antreprenorul menționează că ouăle de prepeliță au o valoarea nutrițională ridicată, în special dacă sunt consumate crude.

„Produsul acesta, pe care noi îl considerăm oușoarele de aur, recomandăm să fie consumate în stare crudă, așa poate să ne ofere toate calitățile pe care le posedă. Odată ce noi deja le preparăm, se pierde puțin din ceea ce au în interior.”

Potrivit lui Victor, creșterea de prepelițe este o afacere profitabilă, dar trebuie planificată foarte bine. De asemenea, crescătorul de prepelițe a fost afectat și de pandemia de Coronavirus.

„Da, în general este o afacere profitabilă, doar că pandemia ne-a afectat și pe noi foarte mult, pentru că activitatea noastră este una sezonieră. În primul rând, noi simțim posturile religioase. Atunci când e post, cererea la produsele noastre scade esențial, mai ales în Postul Mare și cel de Crăciun. Pe lângă asta, este o afacere care se bazează pe nunți și cumetrii, sezonul ceremoniilor,” menționează Victor Buzatu, antreprenor.

Victor Buzatu vinde carnea de prepeliță cu 130 de lei kilogramul, iar ouăle se vând cu un leu bucata.


 
Ultimele aplauze pentru interpretul Iurie Sadovnic
Ultimele aplauze pentru interpretul Iurie Sadovnic
Exerciții demonstrative de luptă corp la corp, la Armata Națională
Exerciții demonstrative de luptă corp la corp, la Armata Națională
Patru turnuri de răcire din Marea Britanie, puse la pământ
Patru turnuri de răcire din Marea Britanie, puse la pământ
Veneția: proteste față de revenirea vaselor de croazieră în lagună
Veneția: proteste față de revenirea vaselor de croazieră în lagună
Protestul Die-in/Умирание, la Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului
Protestul Die-in/Умирание, la Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului
Concurs de desene, lansat de Ministerul Justiției
Concurs de desene, lansat de Ministerul Justiției
Activități pentru copii, la Școala Securității a IGSU
Activități pentru copii, la Școala Securității a IGSU
Maratonul de vaccinare pe roți continuă în Chișinău
Maratonul de vaccinare pe roți continuă în Chișinău
Rezidenții Goma revin acasă după erupția vulcanului Congo
Rezidenții Goma revin acasă după erupția vulcanului Congo