Autorul celei mai mari fraude crypto din istorie a fost arestat în Muntenegru

24 Mart. 2023, 13:32
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
24 Mart. 2023, 13:32 // Au Bani //  MD Bani

Fondatorul criptomonedei Terra, Do Kwon, care era dat în urmărire, a fost arestat în Muntenegru, a anunţat ministrul de interne de la Podgoriţa.

„Poliţia din Muntenegru a arestat o persoană suspectată că ar fi unul dintre cei mai căutaţi fugari din lume, sud-coreeanul Do Kwon, co-fondator şi CEO Terraform Labs”, a anunţat pe Twitter Filip Adzic.„Aşteptăm confirmarea oficială a identităţii sale”, a mai spus Adzic.

Suspectul a fost arestat pe aeroportul capitalei şi avea asupra sa documente de identitate false.

Organismul de supraveghere al pieţei de valori din SUA, SEC, l-a pus sub acuzare pe Do Kwon la mijlocul lunii februarie pentru punerea la cale a unei fraude de mai multe miliarde de dolari în criptoactive.

Interpol a emis o notificare roşie în septembrie pentru a-l localiza, la cererea procurorilor sud-coreeni. Procuratura a cerut Ministerului de Externe de la Seul să îi revoce paşaportul, susţinând că Do Kwon era fugar.

Prăbușirea criptomonedei Terra a dus la pierderi de 40 de miliarde de dolari

Prăbuşirea Terraform Labs şi prăbuşirea criptomonedei Terra de anul trecut au făcut ca investitorii să piardă aproape 40 de miliarde de dolari şi au zguduit piaţa globală a criptomonedelor.

Terraform Labs a propus o criptomonedă stabilă, sau „stablecoin”, Terra. În principiu, preţul unui stablecoin este susţinut de cel al unei monede tradiţionale sau al activelor corporale, ceea ce garantează investitorilor mai multă stabilitate în lumea foarte volatilă a criptomonedelor. Însă stabilitatea unora dintre aceste criptomonede nu este asigurată de rezervele valutare, ci de un algoritm care face arbitraje pe baza cererii şi ofertei unei alte criptomonede. A fost şi cazul Terra, care a fost susţinut de criptoactivul Luna, dezvoltat de Garda Foundation.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Cum au fost înșelați investitorii în criptomoneda Terra

Potrivit plângerii SEC, Terraform şi Do Kwon „au înşelat în mod repetat investitorii”, susţinând că o aplicaţie populară de plată coreeană a folosit tehnologia din spatele Terra pentru a reglementa tranzacţii care ar creşte valoarea Luna.

Schema Terraform Labs „a fost pur şi simplu o fraudă umflată de un pseudo stablecoin algoritmic, al cărui preţ era controlat de inculpaţi şi nu de cod informatic oarecare”, a declarat Gurbir Grewal, un înalt responsabil oficial al SEC.

În aprilie 2022, valoarea Terra a atins cel mai înalt nivel. Potrivit CoinMarketCap, atunci era al patrulea cel mai important stablecoin şi a zecea criptomonedă ca valoare de piaţă. Peste o lună, Terra şi-a pierdut mai mult de jumătate din valoare în doar 24 de ore, provocând panică. Foarte rapid, stablecoin-ul şi tokenul său Luna au scăzut la zero, afectând economiile multor investitori mici. Autorităţile sud-coreene au deschis de atunci mai multe anchete penale în acest caz.

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală