Statul vrea să se împrumute masiv de la bănci! Scoate la bătaie bonduri pe termen lung la dobânzi atractive

23 Mai 2023, 09:33
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
23 Mai 2023, 09:33 // Actual //  Lupu Eduard

Ministerul Finanțelor reîncepe emiterea valorilor mobiliare de stat (VMS) cu termen lung de circulație. La licitația din 24 mai 2023, investitorii vor putea procura Obligațiuni de stat (OS) cu maturitatea de 2, 3, 5, și 7 ani.

Totodată, în vederea dezvoltării pieței de capital, Ministerul va admite tranzacționarea VMS cu termen lung de circulație, la Bursa de Valori a Moldovei.

Această operațiune oferă posibilitatea investitorilor de a investi resursele disponibile în Obligațiuni de stat la rate de 8,00% (maturitate de 2 ani), 8,25% (maturitate de 3 ani), 8,50% (maturitate de 5 ani) și 9,00% (maturitate de 7 ani). Rata oferită de Minister este una considerabil avantajoasă raportată la rata inflației, care conform ultimei runde de prognoză, în trimestrul II a anului 2024, va înregistra valoarea minimă de 3,9%.

Investitorii pot procura respectivele Obligațiuni de stat fie prin intermediul dealer-ilor primari, fie prin brokeri pe piața secundară, astfel susținând direct proiectele finanțate de stat, precum: reparația și construcția drumurilor, a grădinițelor, școlilor, spitalelor, plata salariilor și a pensiilor, și alte activități de menire socială.

Lista Obligațiunilor de stat admise spre tranzacționare și pozițiile deschise vor fi publicate de către Bursa de Valori a Moldovei pe pagina sa web oficială.

La fel, pentru atractivitatea investițională a valorilor mobiliare de stat tranzacționate pe piața reglementată, Comisia Națională a Pieței Financiare nu va percepe taxe, iar Bursa de Valori a Moldovei a diminuat cu 50 la sută comisionul perceput de operatorul de piață.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

02 Mai 2024, 17:56
 // Categoria: Actual // Autor:  Lupu Eduard
02 Mai 2024, 17:56 // Actual //  Lupu Eduard

Restricțiile de călătorie pentru cetățenii ruși se înmulțesc, care sunt deja lipsiți de zboruri directe către Europa și de posibilitatea de a obține o viză pentru majoritatea țărilor din spațiul Schengen, scrie The Moscow Times.

Miercuri, 1 mai, Trezoreria SUA a impus sancțiuni împotriva companiei aeriene Pobeda Airlines, cea mai mare companie aeriană low-cost din Rusia, care a transportat anul trecut 13 milioane de pasageri.

Compania, deținută 100% de Aeroflot, este inclusă în lista SDN – cea mai strictă dintre listele de sancțiuni, fiind inclusă în care înseamnă blocarea tuturor activelor și interzicerea oricăror operațiuni. Drept urmare, Pobeda poate avea probleme cu zborurile internaționale, avertizează Vasily Karpunin, șeful de analiză la Alfa Investments.

În prezent, Pobeda zboară în țările fostei URSS, precum și în Turcia și Emiratele Arabe Unite. Printre destinațiile sale se numără Abu Dhabi și Antalya, o mecca a turismului rusesc, vizitată de 3,5 milioane de ruși anul trecut.

Noul val de sancțiuni americane, care, pe lângă Pobeda, mai include aproape 300 de cetățeni și companii, va crea dificultăți rușilor „la nivel de zi cu zi”, sunt de acord analiștii MMI: a fi inclus în lista SDN „ar putea avea un impact negativ. pe traseele străine” Pobeda .

Zborurile companiei către Turcia și Emiratele Arabe Unite și țările din fosta URSS pot fi limitate – iar aceasta reprezintă aproximativ 15% din toate zborurile Pobeda, scriu analiştii Sberbank CIB. „Zborurile internaționale ale Pobeda vor înlocui probabil Aeroflot și Rossiya Airlines, iar Pobeda ar putea crește ponderea zborurilor interne ca compensație”, cred ei.

Sancțiunile împotriva Pobeda vor intra oficial în vigoare pe 30 iulie – înainte de această dată, Ministerul de Finanțe al SUA permite finalizarea tuturor operațiunilor cu transportatorul. Până acum, compania operează toate zborurile conform planificării, notează Asociația Rusă a Turoperatorilor (ATOR), citând o sursă din cercurile aviatice.

Pobeda a devenit prima companie aeriană rusă care a căzut sub sancțiunile de blocare ale SUA. De exemplu, Aeroflot se află doar pe lista de sancțiuni a Ministerului Comerțului, care îi interzice să importe direct tehnologie americană.

Încălcarea restricțiilor tehnologice a devenit baza sancțiunilor împotriva lui Pobeda, după cum reiese din explicațiile Departamentului de Stat. Potrivit datelor americane, compania a achiziționat și a transportat doar anul trecut piese de schimb pentru avioane în valoare de un milion de dolari, iar în ianuarie 2024 a participat la transportul componentelor de aeronave din India cu ajutorul Iranian Mahan Air.

La sfârșitul anului trecut, Pobeda a raportat un profit record în istoria sa de 21,3 miliarde de ruble. Compania a avut rezultate pozitive, spre deosebire de Aeroflot, care a rămas neprofitabilă pentru al cincilea an consecutiv. Anul trecut a pierdut 14 miliarde de ruble și totalul acumulat pentru 2020-2023. – peste 200 de miliarde.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Atmosferă de poveste la Târgul de Crăciun din Chișinău
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Construcția drumului de ocolire a satului Bahmut din raionul Călărași este în toi
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Expoziția sculptorului Virgil Scripcaru, la Chișinău
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Covor moldovenesc, „așternut” pe aleea Grigore Vieru din Capitală
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Târgul de cariere Chișinău 2021: Hai că variante există
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău
Expoziţia Internaţională World Press Photo, la Chișinău