Conferința „Retail & Fast-moving consumer goods Market în Republica Moldova” a adunat la Chișinău zeci de producători locali, branduri și bussinessuri aferente domeniului. Evenimentul B2B organizat de către Modern Buyer România se află la a 6-a ediție și a avut loc într-un mediu modern și vibrant în incinta centrului inovativ Digital Park.
Printre subiectele abordate de către speakerii invitați în cadrul expoziției s-au trasat concluzii privind reușitele sectorului de comerț modern din Republica Moldova, cât și a tendințelor și oportunităților pentru producătorii din industria alimentară și a băuturilor, precum și pentru comercianți.
În agenda evenimentului s-a conturat și poziția fermă a țării noastre pe arealul internațional privind piața retail.
Lanțurile mari de supermarketuri din Moldova aleg tot mai mulți producători locali, printre care produsele lactate, vinurile cât și legumele și fructele întregistrează o pondere de 80 la sută pe rafturi.
Organizarea expozițiilor de acest tip crează un mediu propice pentru bussines network și colaborare dintre sectorul privat și a instituțiilor de stat.
Сele mai mari 12 reţele de magazine din Rep.Moldova, realizează, cumulat, o cifră de afaceri de peste 21,5 miliarde de lei moldoveneşti, în creştere cu peste 31% faţă de 2023. De asemenea, aceşti 12 comercianţi au realizat un profit de aproximativ 16 milioane de lei moldoveneşti, în 2023. Aceşti comercianţi sunt angajatori importanţi la nivel naţional, având, împreună, peste 10.000 de salariaţi. Aşadar, avem un comerţ modern care creşte constant de la an la an şi care va schimba şi modelul de vânzare a produselor alimentare, modelul de claborare comerciant – producător.