Visa și Mastercard au ajuns la un acord de 30 de miliarde de dolari pentru reducerea comisioanelor

27 Mart. 2024, 10:04
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  bani.md
27 Mart. 2024, 10:04 // Bănci şi Finanţe //  bani.md

Visa şi Mastercard au ajuns la un acord în SUA estimat la 30 de miliarde de dolari, pentru a limita comisioanele pentru cardurile de credit şi de debit pentru comercianţi, unele economii urmând să fie probabil transferate consumatorilor prin preţuri mai mici, transmite agenția Reuters.

Acordul antitrust anunţat marţi este unul dintre cele mai mari din istoria SUA şi, dacă ar primi aprobarea instanţei, ar rezolva majoritatea cererilor din litigiile la nivel naţional care au început în 2005.

Unii oponenţi cred că s-ar putea ca acordul să nu meargă suficient de departe.

Comercianţii au acuzat de multă vreme Visa şi Mastercard că percep comisioane mari sau comisioane interschimbabile atunci când cumpărătorii folosesc carduri de credit sau de debit şi au împiedicat prin reguli ”anti-direcţionare” să îndrume clienţii către mijloace de plată mai ieftine.

Taxele de glisare includ de obicei comisioane fixe mici plus un procent din sumele totale de vânzare şi sunt, în medie, între 1,5% şi 3,5% per tranzacţie, conform Bankrate.com.

Conform acordului, Visa şi Mastercard ar reduce ratele de glisare cu cel puţin patru puncte de bază (0,04 puncte procentuale) timp de trei ani şi ar asigura o rată medie cu şapte puncte de bază sub media actuală, timp de cinci ani.

Ambele reţele de carduri au convenit, de asemenea, să limiteze tarifele pentru cinci ani şi să elimine prevederile anti-direcţionare.

Comercianţii vor avea mai multă discreţie să ofere reduceri sau să impună suprataxe cardurilor cu comisioane de interschimb mai mari.

Mulţi îi avertizează deja pe clienţi, la finalizarea comenzii, că vor plăti mai mult folosind carduri în loc de numerar.

Numai reducerea taxelor şi plafonului valorează 29,79 miliarde de dolari, potrivit actelor judecătoreşti, iar Visa a estimat că întreprinderile mici cuprind mai mult de 90% dintre comercianţii care decontează.

Visa şi Mastercard au negat faptele greşite în momentul în care au convenit acordul.

În declaraţii separate, preşedintele nord-american al Visa, Kim Lawrence, a spus că acordul abordează ”adevăratele puncte de suferinţă” identificate de întreprinderile mici, în timp ce consilierul generalal  Mastercard Rob Baird a spus că oferă ”certitudine substanţială” întreprinderilor.

Acordul necesită aprobarea judecătorului de district din SUA Margo Brodie, din Brooklyn, New York, probabil nu înainte de sfârşitul lui 2024 sau începutul lui 2025, iar căile de atac sunt posibile.

”Este o afacere proastă pentru comercianţi. Oferă o scutire foarte mică, foarte temporară, dar ulterior Mastercard şi Visa vor fi libere să majoreze tarifele, iar acordul nu oferă un mecanism pentru a încetini o creştere”, a spus Doug Kantor, consilierul general al Asociaţiei Naţionale a Magazinelor de proximitate, într-un interviu.

Asociaţia liderilor industriei de retail, care reprezintă companiile care angajează peste 42 de milioane de americani, a declarat că acordul necesită o revizuire mai atentă, dar a reprezentat ”o simplă picătură în găleată”.

Analistul TD Cowen, Jaret Seiberg, a scris că băncile mici şi uniunile de credit pot obiecta, deoarece marii comercianţi cu amănuntul precum Walmart ar putea reduce ofertele cu bănci mai mari pentru cardurile care oferă reduceri la finalizare.

Dar el a spus că acordul reflectă ”concesii extraordinare” din partea Visa, Mastercard şi bănci, deoarece comercianţii pot impune suprataxe pentru companiile aeriene şi cardurile de credit cu rambursare, deşi puţini pot pentru că preferă să finalizeze vânzările decât să economisească taxe.

În martie anul trecut, curtea federală de apel din Manhattan a confirmat un acord într-un proces colectiv de 5,6 miliarde de dolari de către Visa şi Mastercard, care acoperă daunele pentru aproximativ 12 milioane de comercianţi, dar nu a rezolvat ce tipuri de taxe ar putea fi impuse.

Acordul de marţi încearcă să facă acest lucru, dar nu ar rezolva cererile de daune ale comercianţilor care au renunţat la acordarea de 5,6 miliarde de dolari şi au dat în judecată separat.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală