Vânzările de mașini electrice scad în Europa. China a câștigat cursa

12 Apr. 2024, 06:00
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
12 Apr. 2024, 06:00 // Actual //  bani.md

Vânzările de vehicule electrice sunt sub presiune din cauza afluxului de mașini electrice noi fabricate în China, scrie The Telegraph.

Vânzările de mașini electrice Volkswagen au scăzut cu aproape un sfert în Europa, deoarece cererea de vehicule alimentate cu baterii se blochează și cumpărătorii revin la benzină.

Vânzările de vehicule electrice (EV) au scăzut cu 24% în primele trei luni ale anului, deoarece inflația ridicată și creșterea prețurilor la energie au diminuat cererea.
La nivel global, vânzările de mașini electrice Audi, Skoda și Porsche au scăzut cu 3%, la 136.400, în timp ce vânzările de mașini cu motor cu combustie au urcat cu 4%, la aproape două milioane.

Scăderea cererii de vehicule electrice vine pe măsură ce politicienii din regiune retrag subvențiile și reconsideră obiectivele ambițioase de a trage pe dreapta mașinile pe benzină și diesel.

În septembrie, premierul britanic Rishi Sunak, a amânat un termen limită pentru blocarea vânzărilor noi de benzină și motorină în Regatul Unit din 2030 până în 2035. Stimulentele pentru șoferii care cumpără vehicule electrice noi au fost abandonate în 2022.

Datele sugerează că cererea de mașini pe benzină crește mai rapid decât pentru modelele electrice în Marea Britanie.

Înmatriculările de vehicule electrice au fost cu doar 3,8% mai mari luna trecută decât au fost cu un an mai devreme, conform cifrelor publicate săptămâna trecută de Societatea Producătorilor și Comercianților de Automobile, în timp ce vânzările de motoare pe benzină au crescut cu 9,2%.

Volkswagen vinde unele dintre cele mai populare modele de vehicule electrice din Marea Britanie, inclusiv gama Audi e-Tron și Volkswagen ID.

Între timp, oficialii din UE s-au gândit să reducă o interdicție similară a mașinilor pe benzină și diesel în bloc pentru a permite utilizarea combustibililor sintetici – așa-numiții e-combustibili – care pot alimenta un motor cu combustie.

Matthias Schmidt, fondatorul Schmidt Automotive Research, a declarat că Volkswagen a fost afectat de reducerea subvențiilor pentru vânzările de vehicule electrice în Germania. UE a înghețat, de asemenea, ținte de emisii pentru flotele de vehicule, împiedicând vânzările.

Mercedes-Benz a raportat miercuri și o scădere a vânzărilor de vehicule electrice, dând vina „încheierea bruscă a unui stimulent fiscal” în Germania și eliminarea treptată a unui model electric popular de la marca sa Smart.

Vânzările de vehicule electrice ale Volkswagen sunt, de asemenea, sub presiune, deoarece producătorii de automobile europeni se confruntă cu o concurență tot mai mare din cauza afluxului de mașini electrice noi fabricate în China. Mărci precum BYD oferă mașini alimentate cu baterii la un preț mai ieftin decât rivalii occidentali.

UE, investigație pentru subvențiile primite de constructorii auto chinezi
UE a lansat o investigație cu privire la subvențiile oferite producătorilor de automobile chinezi de către Beijing. Experții de la Institutul Kiel din Germania estimează că numai BYD a primit mai mult de 3,4 miliarde de euro în subvenții de la guvernul chinez în ultimii ani, scrie Bloomberg.
Cu toate acestea, în timp ce vânzările de mașini electrice în Europa au scăzut brusc, acestea au crescut cu aproape 91% în China, a spus Volkswagen.

Hildegard Wortmann, membru al consiliului executiv al Volkswagen, a declarat: „Portofoliul nostru diversificat de produse ne oferă flexibilitatea necesară pentru a compensa fluctuațiile cererii în anumite segmente – așa cum este în prezent cazul vehiculelor complet electrice – în altele”.
Scăderea vânzărilor Volkswagen urmează o scădere bruscă a livrărilor la Tesla, principalul producător de vehicule electrice din Occident. Săptămâna trecută, afacerea lui Elon Musk a raportat o scădere cu 8% a vânzărilor în trimestrul martie.

Nu toate companiile se luptă: BMW a declarat miercuri că vânzările sale de vehicule electrice au crescut cu 28% în cele trei luni până în martie. Livrările modelelor sale alimentate cu baterii, cum ar fi i4, iX1 și i7, au crescut cu 41 buc în această perioadă.

Cu toate acestea, mai mulți producători de automobile au respins planurile de a lansa noi mașini electrice, pe fondul dovezilor că entuziasmul șoferilor pentru ele slăbește.
Bentley, producătorul britanic de mașini deținut de Volkswagen, a amânat planurile de a lansa primul său vehicul electric până în 2026.

Lamborghini, care este deținută de gigantul auto german Volkswagen, nu va începe să vândă un model complet electric până în 2028.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII