„Big Oil” scoate armele grele: Mamuţii din petrol îi cer lui Kamala Harris să îşi clarifice politica energetică

01 Sept. 2024, 10:00
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  bani.md
01 Sept. 2024, 10:00 // Bani și Afaceri //  bani.md

Industria petrolieră americană şi republicanii îi cer lui Kamala Harris să îşi clarifice politica energetică şi climatică, în timp ce candidata democrată încearcă să îşi mulţumească baza progresistă fără a îndepărta alegătorii din zonele de şist, precum Pennsylvania, un stat crucial, scrie FT.

Joi, vicepreşedintele a declarat că nu mai susţine interzicerea fracturării, tehnologia care a declanşat revoluţia şisturilor bituminoase. Însă revenirea lui Harris nu a potolit atacurile lui Donald Trump sau ale executivilor americani, care susţin că ea ar afecta sectorul de petrol şi gaze al ţării.

Şefii celor mai mari două grupuri de lobby petroliere din SUA au declarat că candidata democrată trebuie să spună, de asemenea, dacă va menţine sau va pune capăt unei pauze în ceea ce priveşte aprobările federale pentru noi fabrici de gaze naturale lichefiate şi dacă va sprijini restricţiile privind forajul impuse de administraţia Biden.

„Pe baza a ceea ce ştim despre poziţiile sale anterioare, proiectele de lege pe care le-a sponsorizat şi declaraţiile sale anterioare, a adoptat o poziţie destul de agresivă împotriva energiei şi a industriei petrolului şi gazelor”, a declarat Anne Bradbury, şefa Consiliului american de explorare şi producţie.

„Acestea sunt întrebări politice semnificative şi majore care au un impact asupra fiecărei familii şi întreprinderi americane şi pe care alegătorii merită să le înţeleagă mai bine atunci când vor face alegerea în noiembrie”, a spus ea.

Mike Sommers, director executiv al American Petroleum Institute, cel mai puternic grup de lobby al Big Oil, a declarat că Harris ar trebui să spună dacă va rămâne la politicile administraţiei Biden, care au declanşat „un atac de reglementare cum această industrie nu a mai văzut niciodată”.

Trump, candidatul republican, a acuzat-o pe Harris că plănuieşte un „război împotriva energiei americane” şi a acuzat-o în mod repetat pe ea şi pe preşedintele Joe Biden pentru costurile ridicate ale combustibilului din ultimii ani.

Joi, el a promis să elimine politicile administraţiei Biden care „denaturează pieţele energetice”. Fostul preşedinte a calificat schimbările climatice drept o păcăleală, iar consilierii săi au declarat că va elimina legislaţia privind schimbările climatice semnată de Biden, Inflation Reduction Act.

Dezbaterea privind politica energetică a lui Harris are loc în timp ce ea şi Trump fac curte muncitorilor cu gulere albastre din Pennsylvania, un mare producător de gaze de şist care are 72 000 de angajaţi – un grup de vot potenţial decisiv într-un stat în care Biden a câştigat la limită în 2020.

Harris a declarat în 2019 că susţine interzicerea fracturării, dar joi a declarat pentru CNN că a renunţat la această poziţie şi că SUA ar putea avea „o economie prosperă bazată pe energie curată fără a interzice fracturarea”.

Producţia americană de petrol şi gaze a atins un nivel record sub conducerea lui Biden, chiar dacă capacitatea de energie curată s-a extins rapid.

Dar în special directorii din sectorul gazelor au fost alarmaţi de o pauză federală în construirea de noi fabrici de export de GNL, care aprovizionează clienţi din Europa până în Asia, afirmând că această politică va împiedica continuarea producţiei de şist din SUA.

Toby Rice, directorul general al EQT din Pennsylvania, cel mai mare producător de gaze naturale din SUA, a declarat că Harris ar trebui să ridice restricţiile, care, potrivit lui, ar compromite securitatea energetică.

„Ignorând pentru o secundă declaraţia ei anti-fracking de acum patru ani, putem vorbi despre recenta pauză LNG care a fost pusă în aplicare în acest an?”, a spus el. „Aceasta este o politică care a primit critici masive din toate părţile – aliaţii noştri, industria şi campionii mediului . . un pas înapoi pentru climă şi securitatea energetică americană”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

24 Nov. 2024, 10:39
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
24 Nov. 2024, 10:39 // Actual //  Ursu Victor

Ministerul Transporturilor începe demersurile pentru realizarea exproprierilor necesare construirii Podului peste Prut de la Ungheni, parte a proiectului Autostrăzii Unirii –A 8 Târgu Mureș-Iași-Ungheni (Frontieră Republica Moldova).

Pentru construirea Podului peste Prut, Guvernul va expropria 16 imobile proprietate privată din zona localității Golăiești (județul Iași) cu o suprafață totală de aproape 78.000 mp, respectiv trei terenuri care aparțin Statului: Administrația Națională Bazinală de Apă Prut-Bârlad (două terenuri) și Romsilva, notează economedia.ro.

Contractul pentru proiectarea și execuția Podului peste Prut de la Ungheni a fost semnat în septembrie cu Ness Proiect, iar lucrările ar putea începe din vara anului viitor după predarea proiectului tehnic.

,,Pentru prezentul proiect de act normativ este necesară asigurarea sumelor individuale estimate de expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național ,,Pod peste Prut la Ungheni”, prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre, aflate pe raza localității Golăiești din județul Iași, care sunt în cuantum de 157,4 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Pentru realizarea lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Pod peste Prut la Ungheni’’, este necesar a fi expropriată o suprafață  de 77.168 mp, aferentă unui număr de 16 imobile proprietate privată. În acest sens se impune declanșarea procedurilor de expropriere pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional ,,Pod peste Prut la Ungheni” -Proiect Hotărâre de Guvern.

Ansamblul de poduri care va face legătura între România (judeţul Iaşi) şi Republica Moldova (Raionul Ungheni) este format din două poduri paralele cu tablier mixt oţel-beton şi grindă continuă (un pod pentru fiecare sens de circulaţie).

În această vară, Guvernul a aprobat un Proiect de Hotărâre de Guvern pentru ca Podul peste Prut să nu ajungă muzeu, în lipsa legăturii la viitoarea Autostradă A 8 și la rețeaua de Drumuri Naționale. Astfel, Transporturile au găsit acum o variantă provizorie, de avarie, de a lega podul la infrastructura actuală. Podul urmează să fie conectat cu un Drum Județean (DJ 249) pe care CNAIR îl va moderniza și îl va ridica la profil de Drum Național. „conexiunea cu Drumul Județean este singura soluție pentru ca Podul să poată fi pus în circulație, a explicat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. „În cadrul proiectului de infrastructură de interes național „Ungheni RO-MD conexiune Pod Ungheni”, care urmează să asigure legătura cu Republica Moldova, este prevăzută și o componentă de modernizare a drumurilor județene DJ 248, DJ 249A, cât și a drumului comunal DC 8B, cu rol de descărcare temporară pentru podul Ungheni”, arată proiectul.

Următorul pod peste Prut cu 4 benzi între România și Republica Moldova va fi cel nou de la Albița.

Podul va fi construit de Ministerul Transporturilor/CNAIR, iar în 2022, Comisia Europeană a aprobat o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei) prin Programul Mobilitate Militară  „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”. Lungimea podului va fi de 260 de metri, drumul de legătură va avea 1 kilometru, iar proiectul include și amenajarea noului punct de frontieră. Principalele caracteristici prevăzute sunt:

– 261,20 m lungime pod nou peste Prut

– 2 benzi pe sens + trotuare

– 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)

– 8 m lățime parte carosabilă

– 1 km lungime traseu

– 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură

– punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor Va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).

Podul Ungheni reprezintă o necesitate atât pentru România, cât și pentru Moldova, al cărui scop constă în sprijinirea relațiilor economice, sociale, dar și frățești dintre cele două părți. Va ajuta la îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport, deservind traficului de tranzit internațional de mărfuri și persoane.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală