Crime și caviar! Lumea subterană a businessului unui sportiv moldovean și a unui propagandist rus

01 Oct. 2024, 12:48
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
01 Oct. 2024, 12:48 // Actual //  bani.md

Un sportiv moldovean, care ar fi luptat în tranșeele din Donețk, a intrat recent în afaceri cu un propagandist rus stabilit la Chișinău, conform unei investigații realizate de jurnaliștii de la RISE Moldova. Acesta a organizat lupte corp la corp în colaborare cu Grigore Caramalac, alias „Bulgaru”, o personalitate notorie în crima organizată.

Propagandistul rus, pasionat de pescuit și caviar, a demarat o „afacere cu pește” la Moscova și a înregistrat ulterior mai multe companii în diverse țări europene, inclusiv în România. Aici, s-a asociat cu Rareș Mănescu, un fost coordonator de campanie al lui Mircea Geoană, actual candidat la președinția României.

Datele obținute de RISE Moldova relevă că Mănescu a fost implicat activ în pregătirea campaniei electorale a lui Geoană, care a demisionat recent din funcția de adjunct al secretarului general NATO. În aceeași perioadă, Mănescu a înființat o companie românească împreună cu Aleksei Kozlov, un propagandist pro-rus, cunoscut anterior sub pseudonimul Alex Krepchinsky.

Kozlov, care a promovat mesaje pro-Rusia în mediul online după invazia din 2014, a negat că ar fi asociat cu activități de propagandă. În ciuda refuzului său de a comenta, investigațiile sugerează că el și Krepchinsky sunt aceeași persoană.

În cadrul acestei afaceri, Kozlov a fondat Beluga Ventures SRL în România, avându-l pe Mănescu ca partener. De asemenea, a deschis o companie de comerț cu pește, Noida Group SRL, în Republica Moldova, unde are parteneriat cu Andrei Batin, un luptător moldovean cu legături în Donețk.

RISE Moldova a descoperit imagini cu Batin înarmați în regiunea Donețk, dar el a negat acuzațiile de implicare în lupte, afirmând că s-a ocupat de filmări pentru producții cinematografice. Totuși, reporterii au strâns dovezi solide care indică legături între Batin, Kozlov și Caramalac, sugerând o rețea complexă de afaceri și crime organizate.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII