National Geographic a făcut o listă cu principalele destinații de vacanță. Printre ele este și un oraș din România

25 Oct. 2024, 13:32
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
25 Oct. 2024, 13:32 // Actual //  Ursu Victor

În fiecare toamnă, National Geographic face o listă cu cele mai atractive destinații turistice pentru anul viitor. Best of the World 2025 este poate cel mai așteptat ghid de către călătorii pasionați, iar pentru anul viitor în el a fost inclusă și o destinație din România, scrie antena3.ro.

Redactorul șef al National Geographic, Nathan Lump, a dezvăluit câteva obiective incluse în Best of the World 2025 încă înainte de publicarea ghidului în sine, într-un interviu acordat CNN.

Astfel, el a spus că printre obiectivele de bifat anul viitor este Guadalajara, din Mexic, datorită festivalului de mariachi care se desfășoară timp de două săptămâni în august și septembrie. O altă destinație de distracție și cultură este Boise, Idaho, unde are loc festivalul Jaialdi, cu petreceri stradale, spectacole de dans și muzică, concursuri și alte manifestări.

În ghid au mai fost incluse mănăstirile cenobitice din Italia, care datează din Evul Mediu ori orașul irlandez Cork, orașul natal al starului „Oppenheimer”, Cillian Murphy.

Există, de asemenea, câteva destinații incluse frecvent în ghid, cum ar fi Bangkok și Los Angeles.

Însă ceea ce ne bucură pe noi, românii, este că în ghid a fost inclus și orașul Brașov și împrejurimile sale, descrise de National Geographic drept „un ținut al pădurilor străvechi, al satelor rustice și al Carpaților. Iar cu noul său aeroport – primul construit în România în ultimii 50 de ani – patria lui Dracula este mai accesibilă. Explorați regiunea de-a lungul Via Transilvanica, un traseu de drumeții finalizat în 2022”.

Destinațiile incluse în Best of the World 2025

  • Antigua, Guatemala
  • Pădurea Ocala, Florida
  • Bangkok, Thailanda
  • Raja Ampat, Indonezia
  • Guadalajara, Mexic
  • Mănăstirile cenobice, Italia
  • Los Angeles, California
  • Groenlanda
  • Kanazawa, Japonia
  • Oriental Expres, Malaezia
  • Brașov, România
  • Cerrado, Brazilia
  • Northland, Noua Zeelandă
  • Senegal
  • Haida Gwaii, Columbia Britanică
  • Barbados
  • Valea Suru, India
  • Boise, Idaho
  • Adu Dhabi, Emiratele Arabe Unite
  • Râul Murray, Australia
  • Kwazulu-Natal, Africa de Sud
  • Arhipelagul Stockholm, Suedia
  • Cork, Irlanda
  • Hebride, Scoția
  • Tunisia

Realitatea Live

20 Aug. 2025, 10:48
 // Categoria: Actual // Autor:  Soroceanu Olga
20 Aug. 2025, 10:48 // Actual //  Soroceanu Olga

În pragul alegerilor parlamentare din 2025, spațiul informațional al Republicii Moldova devine tot mai tensionat, iar influența rețelelor sociale crește semnificativ. Declarația a fost făcut de Petru Macovei, directorul Asociației Presei Independente, într-un interviu pentru grupul de presă REALITATEA.

[bzplayer mp4=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” youtube=”https://youtu.be/esRcdRfA-gw?si=ElfSL-r934DEGub_” muted=”false” thumbnails=”true”]

 

Potrivit expertului, manipularea opiniei publice prin intermediul Telegram, TikTok și al influencerilor devine tot mai vizibilă, iar provocarea majoră pentru societate este lipsa de gândire critică și de educație media.

„Ca de obicei, înainte de alegeri, situația din spațiul informațional devine mai tensionată, pentru că există încercări ale unor forțe politice de a influența piața media”, afirmă Macovei.

Acesta subliniază că în prezent manipularea are loc mai mult prin rețele sociale și platforme online decât prin canalele media tradiționale.

„Consiliul Audiovizualului își face bine treaba, dar internetul și rețelele sociale nu sunt reglementate, iar orice tentativă de reglementare întâmpină o opoziție puternică”, adaugă el.

Macovei atrage atenția asupra rolului sporit al platformelor Telegram și TikTok. În ceea ce privește mesajele de propagandă, expertul menționează narațiunile repetate privind „militarizarea țării” și presupusa intenție de implicare a Moldovei în războiul din Ucraina împotriva Rusiei.

De asemenea, persistă miturile vechi despre „străinii care ar cumpăra terenurile moldovenești”, vehiculate la fiecare campanie electorală din ultimii ani.

Macovei afirmă că aproximativ 85% din campaniile de dezinformare sunt coordonate:

„Un narativ apare inițial pe un site anonim, este preluat de mass-media tradițională și amplificat de influenceri, ajungând astfel la sute de mii sau chiar milioane de oameni.”

Potrivit directorului API, cea mai mare problemă rămâne respingerea informațiilor verificate de către cetățeni:

„Oamenii preferă să trăiască în propriul lor balon informațional și refuză realitatea, ceea ce îngreunează lupta împotriva dezinformării.”

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII