A ajuns milionar cu o idee ce i-a venit când se uita la poze pe Instagram

18 Mart. 2023, 07:05
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
18 Mart. 2023, 07:05 // Actual //  bani.md

Wesley Ng a avut o revelație în 2011, în timp ce se uita pe Instagram: dacă oamenilor le place să-și pună online pozele din smatphone, de ce să nu și le pună și pe husele telefoanelor? Această idee l-a făcut milionar.

Conceptul a dus la apariția Casetify, un startup din Hong Kong specializat în accesorii pentru branduri de top, lansat acum 12 ani de Wesley Ng și co-fondatorul Ronald Yeung. Ei vând huse pentru telefoane (iPhone, Samsung, Google Pixel), tablete și laptopuri pe care imprimă design-ul trimis de clienți.

Până acum, Casetify a vândut peste 15 milioane de huse de telefon, iar anul trecut a raportat venituri de 300 de milioane de dolari, iar totul a pornit de la dorința utilizatorilor de Instagram de a-și personaliza exteriorul dispozitivelor mobile cu imaginile preferate.

“Cred că suntem unul dintre primele branduri născute din Instagram și de acolo am crescut”, a spus Ng, în vârstă de 42 de ani, pentru CNBC.

O afacere care s-a ridicat pe puterea influencerilor

Casetify a devenit un brand care valorează milioane de dolari speculând cultura în plină dezvoltare a influențelor rețelelor de socializare. Wesley Ng a început trimițându-le mesaje tuturor persoanelor care aveau mulți urmăritori pe Instagram și întrebându-le dacă doresc să-și transforme fotografiile în huse de telefon personalizate.

“Ne-am dat seama că dacă facem aceste persoane să ne cumpere produsele și dacă le plac, probabil le vor împărtăși celor care îi urmăresc”, a spus Ng. “Acea strategie cu influencerii Instagram am practicat-o din prima zi, practic. Și a fost foarte importantă pentru noi”, a explicat el.

Mare parte din succesul acestei afaceri vine din momentul intrării pe piață: strategia folosirii influencerilor de pe Instagram e adoptată de multe firme care încearcă să se dezvolte fără bugete mari de marketing și se bazează pe faptul că, fiind primele pe o nișă, au o concurență redusă.

Vizibilitatea le-a permis celor de la Casetify să atragă atenția multor celebrități. În ultimii ani, vedete influente pe rețelele de socializare precum Kylie Jenner, au contribuit la notorietatea brandului menționându-l în postările lor.

Apoi compania a semnat acorduri pentru a vinde huse cu design semnat de Drake și Olivia Rodrigo și a încheiat parteneriate cu branduri importante precum Disney, NASA și Saint Laurent.

Migrația spre TikTok și spre magazine fizice

Chiar și cu aceste nume mari în spate, competiția e din ce în ce mai acerbă în fiecare an. Într-o piață online care crește necontenit, poate fi greu să te menții constant în prim-plan dacă nu vii cu ceva nou, iar asta explică deciziile recente ale companiei, cum ar fi retragerea de pe Instragram.

Fondatorii spun că se vor îndrepta spre alte platforme de socializare unde pot fi găsite noi tendințe. De aceea una dintre colecțiile de huse poartă denumirea “Văzut pe TikTok”. “TikTok e o extindere naturală pentru noi”, a spus Ng.

Alte strategii eficiente au fost lărgirea gamei de produse, care acum include și alte accesorii nu doar huse de telefon, și extinderea dincolo de mediul online. În 2018, Nordstrom, lanțul de magazine de lux din Statele Unite, a început să vândă produse Casetify înainte ca firma să-și deschidă propriul magazin în Hong Kong, în 2020.

Compania deține acum 25 de magazine, cele mai multe în Asia și Australia, dar și în Statele Unite, care le dau posibilitatea clienților să vadă întâi calitatea produselor înainte de a le cumpăra. Magazinele fizice le oferă clienților posibilitatea de a-și crea propriul design pentru produse care pot fi gata în mai puțin de 30 de minute, unul dintre avantajele-cheie ale afacerii lui Ng și Yeung.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 

Realitatea Live

17 Nov. 2025, 17:54
 // Categoria: Bănci şi Finanţe // Autor:  Grîu Tatiana
17 Nov. 2025, 17:54 // Bănci şi Finanţe //  Grîu Tatiana

Dolarul american, considerat mult timp coloana vertebrală a finanțelor globale, își pierde treptat dominanța. Potrivit datelor Fondului Monetar Internațional (FMI), ponderea dolarului în rezervele valutare globale a scăzut la puțin peste 56% la mijlocul anului 2025, cel mai scăzut nivel în ultimele decenii, după ce la începutul secolului depășea 70%.

Experții Best Brokers subliniază că această scădere nu înseamnă că dolarul se prăbușește, ci reflectă o diversificare tot mai accentuată a rezervelor băncilor centrale. În ultimele decenii, băncile au adăugat euro, yen, aur și alte monede pentru a-și diminua riscurile, pe fondul tensiunilor geopolitice și a sancțiunilor americane care au demonstrat cât de mult poate fi folosit dolarul ca instrument politic și economic.

În paralel, alte monede și-au consolidat poziția: euro a crescut de la 18% la peste 21%, iar lira sterlină a ajuns la 4,8% din rezervele globale. Monedele netradiționale, inclusiv yuanul chinezesc, dolarul canadian și australian, au ajuns la o pondere de 22,5% în 2025, dublu față de 2000, semnalând o tendință clară de diversificare.

Factorii principali care au influențat scăderea dolarului includ criza financiară globală din 2008, pandemia de COVID-19, războiul din Ucraina și retorica de dedolarizare promovată de unele țări emergente. Experții Bitfinex și Noelle Acheson, autoarea cărții „Crypto Is Macro Now”, susțin că investitorii și băncile centrale devin mai precauți și caută alternative mai stabile pentru rezervele lor.

Deși dolarul își menține poziția dominantă, analistii avertizează că această scădere discretă, dar constantă, poate marca începutul unei reconfigurări a sistemului financiar global.

Pentru mai multe știri urmărește-ne

pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII