Afacerea din ecommerce a lui Sturza strânge rândurile! Creștere modestă în 2022

26 Apr. 2022, 09:17
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
26 Apr. 2022, 09:17 // Actual //  bani.md

Piața de ecommerce va continua să crească și în acest an, însă sub nivelul din 2020, un an atipic pentru sectorul de retail online, estimează Sergiu Chirca, CEO-ul retailerului Elefant.ro, fondat de omul de afaceri Ion Sturza, fostul premier al Republicii Moldova și proprietarul fondului de investiții Fribourg Capital.

La finalul anului trecut, piața de comerț electronic din România a atins pragul de 6,2 miliarde de euro, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro, potrivit estimărilor ARMO, GPeC și ale principalilor jucători din domeniu.  Creșterea a fost însă sub previziunile inițiale, potrivit cărora era așteptată o creștere cu 15 puncte procentuale și vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an. „Dacă ne uităm pe termen lung, în ultimii ani comerțul online a înregistrat niște creșteri foarte bune. Tot mai multe companii raportează această dinamică ca medie a ultimilor 2-3 ani exact din aceste motive, pentru că tindem să comparăm ani atipici. Un an nu seamănă cu celălalt. De aici vine și această dezamăgire, pe care eu o văd în schimb ca o tendință foarte bună”, a spus, la PROFIT NEWS TV, Sergiu Chirca, CEO Elefant.ro.

Inflația și războiul de la graniță nu vor afecta creșterea sectorului de ecommerce, mai ales că oamenii s-au obișnuit cu achizițiile online, trend care se va menține în continuare. Cel mai probabil este ca achizițiile mari să aibă de suferit, pe fondul scumpirilor din ultima perioadă.  „În mod normal, atunci când suntem într-un mediu inflaționist, bineînteles că puterea de cumpărare scade și suferă în primul rând achizițiile mari, ceea ce ține de echipamente pentru casa sau mobilier. De exemplu, noi la Elefant ne poziționăm foarte mult în zona de carte, cadouri, care nu sunt o parte importantă în bugetul de familie, dar sunt niște lucruri la care nu se va renunța. Per total, eu zic că vom avea o creștere modestă în acest an, probabil undeva la nivelul anului trecut”, mai spune acesta.  Odată cu creșterea sectorului de comerț online și apariția a tot mai mulți jucători în piață, consumatorii români au devenit mult mai educați și mai exigenți atunci când aleg de unde să-și achiziționeze produsele.

Pentru mai multă diversitate și comoditate, urmărește contul nostru de INSTAGRAM!

 

 

 

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII