Alina Andriuță, despre metoda ei de autor în dezvoltarea sistemelor de vânzări. Ce reprezintă 7SSS

19 Mart. 2021, 14:31
 // Categoria: Oameni şi Idei // Autor:  MD Bani
19 Mart. 2021, 14:31 // Oameni şi Idei //  MD Bani

Vânzările nu reprezintă doar counicarea dintre client și vânzător. Aceasta este doar o mică parte. Vânzările reprezintă un sistem întreg, susține Alina Andriuță, trainer internațional și business – consultant în construcția Departamantelor de Vânzări.

Metoda ei de autor, pe care a construit-o și care stă la baza consultanței oferite companiilor a denumit-o 7 SSS (Sisteme Strategige Sales). Despre ea va vorbi și în cadrul unui webinar gratuit pe care-l va ține pe data de 24 martie 2021, la ora 19. Link de înregistrare – AICI.

„Un sistem înseamnă un lanț cu mai multe verigi, unde, pentru buna funcționalitate a acestuia, este nevoie ca fiecare element să fie trainic.”, explică Alina Andriuță.

Metoda 7SSS, pe care a dezvoltat-o, o folosește de ani de zile în consultanța firmelor.

„Când vorbesc despre acest sistem, mă gândesc în primul rând care este fundamentul lui. Dacă ne-am propune să construim un Departament, să-l reorganizăm – să avem un răspuns de unde începem.”, relatează Alina Andriuță.

Potrivit ei, acestea ar fi 7 elemente de bază, pietre de temelie ale metodei:

  1. Primul lucru ar fi o structură organizatorică corectă a Departamentului de Vânzări, bazată pe planurile proprietarului cu referință la firma lui, pe ce țintește proprietarul cu referire la ce vrea să vadă în firma lui, despre cum își vede firma, despre ce cifră de venit sau profit țintește acest proprietar. Trebuie să spunem că organigrama Departamentului de Vânzări se bazează și pe cartela zilei de muncă a unui angajat.
  1. Cel de al doilea lucru. Urmează să punem la punct planificarea și indicatorii în Departamentele de Vânzări. Este o cultură a cifrelor, pe care dacă înveți să o înțelegi și să le coordonezi, devii un maestru.
  2. Automatizarea este un al treilea element de bază. Aici vorbim despre alegerea CRM-ului, tipului de IP telefonie utilizat.
  3. Motivarea și KPI-urile, financiari și non-financiari, reprezintă o următoare etapă-cheie în sistematizarea vânzărilor.
  4. Urmează control și raportare. Totul trebuie să fie măsurat, înregistrat, verificat. Aceste cifre sunt ca și notele muzicale. Lipsește una – nu mai e atât de melodioasă rapsodia veniturilor din firmă.
  5. Abia după ce am clarificat totul la capitolul control și raportare – mergem mai departe. Instruim vânzătorii cum să vândă. Le oferim scenarii de vânzări, – instrumente de comunicare. Ei sunt cei care trebuie să primească atât ingredientele, cât și ustensilele. Nu uităm de rețetă și instrucțiunea de a o urma cât mai exact pentru ca rezultatul primit să fie și cel așteptat.
  6. Tot acest sistem este guvernat de Resurse Umane. Este important cum găsim oamenii, cum îi învățăm să înoate și cum îi aruncăm în mare.

„Proprietarii de companii care își doresc să îmbunătățească acest indicator, trebuie să înțeleagă că a lucra asupra vânzărilor înseamnă a lucra în paralel, armonios și echitabil cu fiecare dintre sistemele enumerate anterior. A face un training de vânzări în cadrul companiei înseamnă a lucra doar asupra punctului 6. Noi avem 7 sisteme, pe care dacă reușim să le punem la punct în vânzări, nu doar că veți crește vânzările, dar veți obține și o foarte mare claritate.”, conchide Alina Andriuță. 

În detaliu, despre metoda dezvoltată și cum aceasta poate fi implementată, trainerul va vorbi în cadrul webinarului gratuit „Ce înseamnă sistem de vânzări: 7 elemente de bază care cresc vânzările”, pe data de 24 martie 2021, ora 19:00.

Link de înregistrare – AICI.

Realitatea Live

19 Mai 2025, 16:24
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
19 Mai 2025, 16:24 // Actual //  Ursu Victor

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, Sergiu Harea, a participat la o întrevedere la nivel înalt cu Marta Kos, Comisara Europeană pentru Extindere, alături de conducerea Eurochambres și reprezentanți ai camerelor de comerț din țările candidate și potențial candidate la aderarea la Uniunea Europeană.

Întâlnirea s-a desfășurat în contextul intensificării dialogului privind extinderea UE și a vizat rolul strategic al camerelor de comerț în procesul de integrare europeană, cu accent pe sprijinirea mediului de afaceri, a întreprinderilor mici și mijlocii, și pe consolidarea cooperării economice între state.

În intervenția sa, Sergiu Harea a subliniat angajamentul activ al CCI a RM în susținerea IMM-urilor din Republica Moldova, promovarea reformelor economice și armonizarea cu standardele europene. Acesta a menționat implicarea în inițiative precum rețeaua Enterprise Europe Network și programul Erasmus pentru Tinerii Antreprenori, care facilitează integrarea antreprenorilor moldoveni în piața unică europeană.

Totodată, Harea a propus lansarea unui program dedicat schimbului de bune practici între camerele de comerț din țările candidate și cele din statele membre ale UE, în vederea accelerării procesului de convergență economică și instituțională.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO