Amperity este cea mai recentă companie care s-a alăturat clubului evaziv al unicornilor din gama Seattle sau startup-urilor tehnologice private, evaluate la peste 1 miliard de dolari.
Startupul de marketing tocmai s-a derulat într-o rundă de investiții de 100 de milioane de dolari pentru a-și spori software-ul care ajută mărci precum Alaska Airlines și Kroger să organizeze și să analizeze datele individuale ale clienților. Runda din seria D împinge finanțarea totală până în prezent la 187 de milioane de dolari și este încă o infuzie gigantică de numerar pentru o startup din zona Seattle.
Statul Washington se mândrește acum cu 12 „unicorni” și mulți dintre ei – inclusiv Highspot, Zenoti, Outreach, Rec Room și acum Amperity – au ridicat runde de capital de risc de 100 milioane dolari sau mai mult în ultimele șase luni.
Fondat în 2016, software-ul Amperity permite companiilor să-și regleze campaniile de marketing vizate conectând surse de date fragmentate despre obiceiurile clienților individuali prin e-mailuri, istoricul achizițiilor, utilizarea aplicațiilor mobile, traficul site-ului web, vizitele fizice la magazin etc. Ideea este de a oferi specialiștilor în marketing înțelegerea holistică a unui anumit utilizator și creșterea vânzărilor în timp ce crește loialitatea față de marcă.
De exemplu, o companie precum Starbucks – al cărei CEO, Kevin Johnson, s-a alăturat consiliului Amperity anul trecut – folosește Amperity pentru a consolida relațiile digitale care să completeze experiența sa personală în cafenea.
Amperity este una dintre numeroasele platforme de date pentru clienți care se bazează pe vânturile din spate de la o reglementare în creștere în ceea ce privește controlul datelor personale și blocarea cookie-urilor de la terți – ceea ce, la rândul său, a sporit importanța datelor primare pe care Amperity le ajută să le gestioneze.
În ciuda pieței aglomerate, Amperity tocmai în această lună a încheiat cea mai mare ofertă din istoria companiei și a adăugat zeci de clienți corporativi noi în ultimul an. Veniturile au crescut cu aproape 100% anul trecut. Compania a refuzat să împărtășească valori specifice.
CEO-ul Amperity, Kabir Shahani, a declarat că mulți dintre clienții săi folosesc software-ul Amperity alături de produse de la Adobe și Salesforce.
Cazurile de utilizare pentru Amperity includ creșterea achiziției clienților; vizarea anumitor clienți pentru a genera venituri pe anumite piețe; îmbunătățirea raportării financiare; respectarea confidențialității; și altele.
„Când rezolvați problema de bază de a obține date despre clienți complete, corecte și disponibile, ceea ce fac clienții noștri este minunat”, a spus Shahani. El estimează că piața totală adresabilă este de 15 miliarde de dolari.
Amperity are 225 de angajați în Seattle și New York și intenționează să crească numărul de angajați la 300 în acest an.
În ceea ce privește statutul de „unicorn”, Shahani a spus că este o realizare – și, în anumite privințe, o șansă de resetare.