Turismul rural și viața simplă de la țară, alături de experiențele culturale, gastronomice și vinicole autentice fac Republica Moldova să fie o destinație turistică autentică, care merită să fie descoperită, chiar și în pandemie. În perioada sărbătorilor de iarnă, Asociația Națională pentru Turism Receptor și Intern din Moldova (ANTRIM) în colaborare cu Ministerul Culturii, cu suportul Activității de Susținere a Competitivității din Industria Ușoară și cea a Turismului MCTA EDGE, finanțat de USAID au lansat campania „De Crăciun, Moldova te așteaptă acasă”. Campania are drept scop promovarea Republicii Moldova ca destinație turistică.
Inițiativa își propune să readucă în prim plan oferta turistică a țării noastre, în perioada vacanțelor de iarnă, care include activitățile specifice traiului liniștit de la sate: distracții în aer liber, experiențe culturale caracteristice comunităților rurale, dar și posibilitatea de a cunoaște tradițiile populare, prin bucatele pregătite de gospodinele satului, servite alături de vinurile de calitate produse de cramele moldovenești.
Tradițional, în perioada sărbătorilor de iarnă pensiunile din întreaga țară se întrec în multitudinea de activități puse la dispoziția turiștilor care le calcă pragul. Astfel, oaspeții pot participa la ateliere de gătit sarmale, plăcinte și cornulețe cu vișine, pot admira împrejurimile satelor mergând la plimbări cu sania și își pot ajusta activitățile sejurului, în funcție de preferințe.
Toate acestea, în condițiile în care, sărbătorile de iarnă în Moldova au devenit sinonim cu mese copioase, doldora cu bucate tradiționale, în jurul cărora sunt așezați oamenii dragi și rudele plecate peste hotare, care urmează îndemnul – „De Crăciun, Moldova te așteaptă acasă”.
Astfel, campania de promovare surprinde cele mai autentice momente trăite de mii de familii și care sunt mesajul central al celor 3 materiale video, cu rețetele celor mai deosebite bucate tradiționale (sarmale, friptură cu mămăligă și cornulețe cu vișină) îmbinate armonios cu tradițiile de iarnă și atmosfera călduroasă, din seara de ajun, pe muzica colindelor interpretate de „Surorile Osoianu”.
Natalia Țurcanu, director executiv ANTRIM: „Prin această campanie online ne-am dorit să apropiem oamenii în perioada sărbătorilor, pentru că nimic nu se compară cu amintirile din copilărie, căldura cuptorului la care ne gătea bunica sarmale de Crăciun sau emoțiile pe care le trezește un colind ascultat în prag de toată familia. Sărbătorile de iarnă sunt despre familie, iar noi ne-am dorit să convingem fiecare oaspete că în Moldova se poate simți ca în familie, ca acasă. În această campanie arătăm atmosfera adevărată, autentică a vieții rurale, de la pensiunile din Moldova – spațiu unde tradițiile sunt păstrate cu sfințenie.”
Campania „De Crăciun, Moldova te așteaptă acasă” din acest an este despre fiecare dintre noi și ne amintește despre faptul că tradițiile valorează enorm și sunt un atu pentru oferta turistică a RM și doar împărtășindu-le cu alții le putem păstra pentru viitor.
Campania se va desfășura până pe 7 ianuarie 2022 și este promovată atât local cât și pe piețele primare pentru oferta turistică a țării: România, Ucraina, Italia, Polonia și alte state europene. Oaspeții și cei care-și doresc să descopere Moldova de Crăciun, pot afla mai multe informații despre opțiunile pentru o vacanță de iarnă autentică, accesând portalul național www.moldova.travel.