Anunț important de la Serviciul Vamal! Ce trebuie să cunoască transportatorii cu camioane fără marfă

20 Mai 2022, 14:45
 // Categoria: Actual // Autor:  MD Bani
20 Mai 2022, 14:45 // Actual //  MD Bani

Începând cu ziua de astăzi, 20 mai, și pe perioada stării de urgență, mijloacele de transport fără marfă, cu excepția mijloacelor de transport (remorci, semiremorci, cisterne) de tip termos/refrigeratoare, pot traversa frontiera de stat pe segmentul de frontieră moldo-română la ieșire din țară și prin posturile vamale 1010 – Costești (PVFI, rutier) și 3010 – Cahul (PVFI, rutier). Anunțul a fost făcut de Serviciul Vamal.

„Serviciul Vamal întreprinde toate măsurile pentru fluidizarea traficului transfrontalier de mărfuri și face apel către transportatori să manifeste spirit de înțelegere.”

Potrivit informațiilor, agenții economici din Republica Moldova care exportau mărfuri spre Ucraine s-au reorientat spre piața Uniunii Europene, fapt ce a cauzat aglomerații la posturile vamale de la frontiera moldo-română.

„Facilitarea comerțului este una dintre prioritățile cheie ale Serviciului Vamal al Republicii Moldova.”

În vederea reducerii timpului de staționare în posturile vamale de frontieră, recomandăm agenților economici să opteze pentru obținerea statutului de AEO sau obținerea statutului de exportator aprobat.

În aceeași ordine de idei, Serviciul Vamal reiterează și recomandă transportatorilor de mărfuri sub acoperirea Carnetului TIR să utilizeze sistemul electronic de declarare prealabilă TIR-EPD (TIR Electronic PRE-Declaration). Transportatorii care fac parte din sistemul de pre-declarare electronică TIR-EPD beneficiază de regimul prioritar de traversare a frontierei, fiind supuși unui număr redus de controale şi formalități.

Totodată, Serviciul Vamal din România nu a venit cu vreo informație recentă referitor la posibilități de optimizare a traficului transportului marfar la punctele de trecere de pe partea română.

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII