Gigantul de tehnologie Apple a cumpărat un start-up care folosește inteligența artificială (AI) pentru a comprima videoclipuri, scrie techcrunch.com.
Apple nu a confirmat vânzarea atunci când i s-a cerut un comentariu, dar site-ul WaveOne a fost închis în luna ianuarie, iar mai mulți foști angajați, inclusiv unul dintre co-fondatorii WaveOne, lucrează acum în cadrul diferitelor grupuri de învățare automată ale Apple.
Fostul șef de vânzări și dezvoltare a afacerilor WaveOne, Bob Stankosh, a anunțat vânzarea într-o postare pe LinkedIn publicată în urmă cu o lună.
„După aproape doi ani la WaveOne, săptămâna trecută am finalizat vânzarea companiei către Apple”, a scris Stankosh. „Ne-am început călătoria la WaveOne, realizând că învățarea automată și tehnologia video de învățare profundă ar putea schimba lumea. Apple a văzut acest potențial și a profitat de oportunitatea pentru a-l adăuga portofoliului lor de tehnologie.”
WaveOne a fost fondat în 2016 de Lubomir Bourdev și Oren Rippel. Până a se alătura întreprinderii, Bourdev a fost membru fondator al diviziei de cercetare AI a Meta, iar atât el, cât și Rippel au lucrat în echipa de viziune computerizată a Meta, responsabilă de moderarea conținutului, căutarea vizuală și clasarea feedurilor pe Facebook.
Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!
Principala inovație a WaveOne a fost un algoritm de compresie și decompresie video „content-aware”, care ar putea rula pe acceleratoarele AI încorporate în multe telefoane și un număr tot mai mare de computere. Folosind detectarea scenelor și obiectelor bazată pe inteligență artificială, tehnologia startup-ului ar putea „înțelege” un cadru video, permițându-i, de exemplu, să prioritizeze fețele în detrimentul altor elemente dintr-o scenă pentru a economisi lățime de bandă.
WaveOne a susținut că abordarea sa, care a fost independentă de hardware, ar putea reduce dimensiunea fișierelor video cu până la jumătate.
Investitorii au văzut potențialul, aparent. Înainte de achiziția Apple, WaveOne a atras 9 milioane de dolari de la susținători, inclusiv Khosla Ventures, Vela Partners, Incubate Fund, Omega Venture Partners și Blue Ivy.
Deci, ce și-ar putea dori Apple cu un codec video alimentat de AI? Ei bine, răspunsul evident este streaming mai eficient. Chiar și îmbunătățirile minore ale compresiei video ar putea economisi costurile lățimii de bandă sau ar putea permite serviciilor precum Apple TV+ să ofere rezoluții și rate de cadre mai mari, în funcție de tipul de conținut transmis în flux.
YouTube face deja asta. Anul trecut, DeepMind de la Alphabet a adaptat un algoritm de învățare automat dezvoltat inițial pentru a juca jocuri de societate la problema comprimării videoclipurilor YouTube, ceea ce a condus la o reducere cu 4% a cantității de date pe care serviciul de partajare video trebuie să le transmită utilizatorilor.