Apple ar putea reduce producția altor modele iPhone în favoarea iPhone 13. Ce telefoane vom găsi mai greu în magazin

06 Oct. 2021, 09:51
 // Categoria: Au Bani // Autor:  MD Bani
06 Oct. 2021, 09:51 // Au Bani //  MD Bani

În mod inevitabil și Apple resimte efectele crizei de semiconductoare, gigantul american depunând mari eforturi pentru procurarea de suficiente cip-uri pentru continuarea producției iPhone 13.

Întrucât iPhone 13, obținut în condiții de pandemie se bucură de o popularitate foarte mare. Pe de altă parte, compania se confruntă cu probleme reale în asigurarea lanțului de aprovizionare cu componente și furnizarea de stocuri suficiente în principalele piețe de desfacere.

În mod inevitabil, Apple, la fel ca alți jucători din industrie, ajunge să favorizeze produsele de mare interes în defavoarea celora mai puțin importante. Și cum iPhone 13 este cel mai căutat și cel mai profitabil model iPhone al momentului, eforturile companiei se concentrează în jurul acestuia, cu riscul împuținării stocurilor iPhone din generațiile mai vechi încă aflate în producție.

Potrivit surselor citate de Digitimes, Apple concentrează eforturile pe procurarea cât mai multor componente pentru noul iPhone, ajustând comenzile trimise principalului furnizor TSMC.

Prin urmare, este de așteptat ca generațiile iPhone 12, iPhone 12 mini, iPhone 11 și iPhone SE 2 să devină tot mai dificil de găsit în magazine, iar atunci când sunt pe stoc, să apară la prețuri mult umflate. Cât despre cei care încă speră să obțină un exemplar iPhone XR, iPhone 12 Pro sau iPhone 12 Pro Max la reducere, Apple informează că producția acestora a fost sistată imediat după lansarea iPhone 13.

Vestea, oarecum bună, este că Apple nu are întâmpină întârzieri cu livrarea de componente care vizează în mod expres modelul iPhone 13. În practică, comenzile primite pentru cel mai nou iPhone au deja termene de livrare de 4-5 săptămâni, variind de la o regiune la alta.

Realitatea Live

16 Mai 2025, 16:37
 // Categoria: Bani și Afaceri // Autor:  Ursu Victor
16 Mai 2025, 16:37 // Bani și Afaceri //  Ursu Victor

Statul român, prin Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța (CN APM), a depus prima ofertă neangajantă pentru achiziționarea operatorului Portului Internațional Liber Giurgiulești din Republica Moldova – firma ICS Danube Logistics, controlată în prezent de Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).

Potrivit documentelor obținute de Profit.ro, oferta a fost înregistrată pe 24 aprilie 2025, marcând un prim pas concret al României pentru preluarea singurului port maritim al Republicii Moldova, situat strategic la kilometrul 133,8 al Dunării, în vecinătatea granițelor cu România și Ucraina, scrie profit.ro.

Pentru a susține acest demers, compania românească a lansat o procedură de achiziție de servicii de consultanță în valoare de 2 milioane de lei, necesare evaluării activelor și realizării unui raport de due diligence. Cinci operatori economici au depus oferte pentru acest contract, urmând ca firma câștigătoare să finalizeze analiza în termen de trei săptămâni.

Tranzacția este urmărită cu atenție și de alți potențiali investitori strategici. Printre aceștia se numără MBF Port Burgas din Bulgaria, controlată de frații Kiril și Georgi Domuschiev – oameni de afaceri influenți și proprietari ai clubului de fotbal Ludogorets Razgrad. De asemenea, BERD a anunțat anterior că poartă discuții și cu investitori din Turcia, Olanda și Danemarca.

Portul Giurgiulești este singurul port maritim al Republicii Moldova și un nod logistic crucial, conectat trimodal – pe cale ferată, rutier și fluvial. În 2023, portul a înregistrat un record de 2,17 milioane de tone de mărfuri transbordate, o creștere de aproape 19% față de anul precedent.

Terminalele portului permit importul de combustibili, îngrășăminte și materiale de construcții, precum și exportul de cereale, ulei, șrot și deșeuri metalice. Giurgiulești funcționează și ca port satelit al Constanței, de unde vin livrări regulate de produse esențiale.

Directorul general al Danube Logistics SRL, Mathias von Tucher, a declarat recent că accentul operațional va fi pus pe nevoile importatorilor și exportatorilor moldoveni, menționând investiții în infrastructura cerealieră și digitalizarea operațiunilor.

BERD a devenit unic proprietar legal al portului în 2021, după ce a sprijinit financiar proiectul încă din 1995. Banca internațională a anunțat că urmărește atragerea unui investitor strategic capabil să continue dezvoltarea infrastructurii portuare și să asigure stabilitatea economică a proiectului.

Deși obiectivele guvernului român sunt în prezent confidențiale din rațiuni de concurență, sursele oficiale arată că Bucureștiul tratează acest proiect ca un obiectiv de interes strategic pentru întărirea conectivității regionale, a cooperării economice cu Republica Moldova și a prezenței în bazinul Mării Negre și Dunării.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | FOOD&DRINKS ŞI HORECA EXPO, DESCHISE LA MOLDEXPO
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | OFICIALII AU DEPUS FLORI DE 9 MAI LA MEMORIALUL „ETERNITATE”
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | PROTEST ÎMPOTRIVA RĂZBOIULUI ȘI A SUSŢINERII PENTRU LIBERTATEA PRESEI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | RESTAURANT CUPRINS DE FLĂCĂRI
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | MILITARII MOLDOVENI, DETAȘAȚI ÎN KOSOVO, AU REVENIT ACASĂ
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO
NO COMMENT | CARABINIERII MOLDOVENI PLEACĂ ÎN KOSOVO