Germania va lansa de luni una dintre cele mai accesibile oferte de transport în comun din lume, stabilind un nou punct de referinţă pentru a încuraja consumatorii să renunţe la maşini şi punând presiune asupra Berlinului pentru a face ca această schimbare să funcţioneze.
Pentru doar 49 de euro (54 de dolari) pe lună, posesorii beneficiază de călătorii nelimitate în toate autobuzele, metrourile şi tramvaiele din fiecare municipalitate din ţară. Aceasta înseamnă că, cu un singur bilet – care se reduce la mai puţin decât costul unui espresso pe zi – puteţi merge cu autobuzele pe malul lacului Constance, la graniţa cu Elveţia, şi puteţi traversa portul din Hamburg, la Marea Nordului.
Trenurile locale şi regionale sunt incluse în aşa-numitul „Deutschland-Ticket”, dar nu şi serviciile interurbane mai rapide, deoarece ideea este de a încuraja oamenii să redirecţioneze călătoriile pe distanţe scurte.
Abonamentul se bazează pe popularul bilet de 9 euro care a fost introdus vara trecută pentru a ajuta la gestionarea crizei energetice declanşate de războiul din Ucraina. În timp ce noua ofertă este considerabil mai scumpă, durata propusă de cel puţin doi ani depăşeşte cu mult perioada de probă de trei luni a predecesorului său şi indică faptul că transportul public devine o componentă a politicii naţionale, mai degrabă decât un simplu serviciu local.
Ca parte a lansării, cancelarul Olaf Scholz a vizitat joi un depou de autobuze din Berlin, susţinând planul, dar şi legându-şi reputaţia de succesul acestuia.
Schimbarea este extrem de necesară, deoarece Berlinul, unde se află sediile BMW, Mercedes-Benz şi Porsche, nu a reuşit să reducă prea mult emisiile din transporturi. Sectorul a ratat în mod regulat obiectivele de reducere a emisiilor de dioxid de carbon şi este departe de ritmul necesar pentru a reduce aproape la jumătate poluarea până în 2030.