Bernard Arnault, cel mai bogat om din lume, îşi continuă marşul triumfal cu venituri record de 79 miliarde de dolari

28 Ian. 2023, 05:15
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
28 Ian. 2023, 05:15 // Actual //  bani.md

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, primul grup mondial de bunuri de lux, a înregistrat venituri de 79,2 miliarde de euro în 2022 şi un profit din operaţiuni recurente de 21,1 miliarde de euro, ambele în creştere cu 23%, potrivit site-ului oficial al companiei.

Toate grupurile de afaceri au înregistrat o creştere organică semnificativă a veniturilor pe parcursul anului. Fashion & Leather Goods a atins niveluri record, cu o creştere organică a veniturilor de 20%. Profitul din operaţiuni recurente s-a ridicat la 21,1 miliarde de euro pentru anul 2022, în creştere cu 23%. Marja operaţională a rămas la acelaşi nivel ca în 2021. Cota Grupului din profitul net a fost de 14,1 miliarde de euro, în creştere cu 17% faţă de 2021. Fluxul de numerar liber operaţional a depăşit 10 miliarde de euro.

Afacerile din Europa, Statele Unite şi Japonia au crescut puternic, beneficiind de cererea puternică din partea clienţilor locali şi de redresarea călătoriilor internaţionale. Asia a fost stabilă pe parcursul anului, datorită evoluţiei situaţiei sanitare din China.

Bernard Arnault, preşedinte şi director general al LVMH, a declarat: „În acest an, LVMH a înregistrat o creştere de peste 1,5%. Performanţa noastră în 2022 ilustrează atractivitatea excepţională a companiei şi capacitatea ei de a stimula dorinţa clienţilor în timpul unui an afectat de provocări economice şi geopolitice. Grupul a înregistrat din nou o creştere semnificativă a veniturilor şi a profiturilor”.

Oficialii companiei au declarat: „Strategia noastră de creştere, bazată pe complementaritatea activităţilor noastre, precum şi pe diversitatea lor geografică, încurajează inovaţia şi calitatea creaţiilor noastre.

Acest lucru a fost pus în evidenţă în timpul succesului LVMH Journées Particulières, când ne-am deschis porţile în cincisprezece ţări în 2022, cunoscând un număr record de vizitatori care au dorit să facă cunoştinţă cu produsele noastre. Intrăm în 2023 cu încredere, dar rămânem vigilenţi din cauza incertitudinilor actuale”.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

04 Dec. 2025, 17:12
 // Categoria: Slider // Autor:  Grîu Tatiana
04 Dec. 2025, 17:12 // Slider //  Grîu Tatiana

Bulgaria, Grecia și România au semnat la Bruxelles, un Memorandum de Înțelegere care pune în mișcare unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură regională ale ultimilor ani: dezvoltarea unei axe de transport care să conecteze Marea Egee cu Marea Neagră. Documentul stabilește cooperarea celor trei state în cadrul Platformei pentru Coridorul Marea Neagră – Marea Egee și creează baza pentru investiții majore în domeniul rutier, feroviar și fluvial. Comisarul european pentru transporturi și turism, Apostolos Tzitzikostas, a anunțat sprijinul instituțional al Comisiei Europene, calificând proiectul drept un pas decisiv spre o conectivitate mai rapidă și rezilientă în sud-estul Europei, scrie digi24.ro.

Planul include construirea a trei noi poduri peste Dunăre, văzute ca element strategic pentru conectivitatea dintre România și Bulgaria. Va fi edificat un al doilea pod mixt între Ruse și Giurgiu, urmat de un pod Silistra–Călărași și un altul la Nikopol–Turnu Măgurele. Autoritățile din regiune afirmă că aceste proiecte vor reduce congestionările de frontieră, vor crea opțiuni logistice suplimentare și vor asigura infrastructură adaptată inclusiv pentru mobilitate militară, dacă situația o va impune. În paralel, vor fi modernizate liniile de feribot existente, pentru a permite utilizarea lor duală, atât civilă, cât și strategică.

Planul atașat memorandumului descrie trei orientări majore ale coridorului sud–nord, având ca puncte de plecare Atena, Salonic și Alexandroupolis și ca destinații Sofia, Vidin, Ruse și București, cu extensii spre Europa Centrală, Ucraina și Republica Moldova. Astfel, porturile din regiune ar putea beneficia de noi fluxuri comerciale, iar țări precum Republica Moldova ar obține o conectivitate îmbunătățită către rețeaua europeană, ceea ce ar favoriza transportul de mărfuri și posibile proiecte logistice regionale.

Cele trei state au anunțat că vor utiliza fondurile europene disponibile prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei și vor include investițiile în următorul buget multianual 2028–2034.

 
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | IGSU ÎN ACȚIUNE: SIMULARE DE ÎNEC PENTRU PREVENIREA TRAGEDIILOR DE VARĂ
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | AGRICULTURA MOLDOVEI, MAI PREGĂTITĂ PENTRU SCHIMBĂRILE CLIMATICE
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | 31 DE SPORTIVI MOLDOVENI LA JOCURILE MONDIALE UNIVERSITARE DE VARĂ 2025
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | PREȘEDINTA MAIA SANDU, ÎN VIZITĂ OFICIALĂ LA VARȘOVIA
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | CEREMONIA DE ABSOLVIRE A PROMOȚIEI 2025 A ACADEMIEI „ȘTEFAN CEL MARE”
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII
NO COMMENT | PRIMUL SUMMIT MOLDOVA-UNIUNEA EUROPEANĂ, ÎN IMAGINI ŞI DECLARAŢII