Bogații chinezi „inundă” centrele comerciale de lux din Emiratele Arabe Unite

21 Apr. 2023, 06:00
 // Categoria: Actual // Autor:  bani.md
21 Apr. 2023, 06:00 // Actual //  bani.md

Brandurile de lux ar putea beneficia de o creștere semnificativă a cererii în destinații precum Dubai, Singapore și Coasta de Aur a Australiei, pe măsură ce începe revigorarea turismului chinezesc în străinătate, potrivit Business of Fashion.

Dacă prima fază a recuperării industriei de turism din China a constat în zboruri pe distanțe scurte către orașe care au oferit oamenilor alinare imediată după trei ani de izolare, a doua fază este un proces mai subtil. Încă motivați de nevoia de evadare după ridicarea restricțiilor impuse din cauza pandemiei COVID-19, chinezii din regiunea continentală încep să călătorească mai departe, dar în principal în Asia-Pacific, adesea către destinații familiare.

În timp ce Hong Kong a devenit accesibil pentru chinezii de pe continent încă de la sfârșitul anului trecut, iar Japonia a fost o destinație populară în special în sezonul cireșilor înfloriți de luna trecută, agenția chineză de turism Trip.com a identificat și Thailanda, Singapore, Australia și Coreea de Sud ca fiind unele dintre cele mai solicitate destinații de către călătorii chinezi în luna martie.

Într-un sondaj realizat de McKinsey în aceeași lună, 40% dintre călătorii chinezi au declarat că își doresc ca următoarea lor călătorie să fie internațională.

Însă abia de acum înainte sau din a doua jumătate a anului destinațiile cu pricina vor vedea un număr mai mare de vizitatori, a declarat Institutul de Cercetare a Turismului de la China Outbound (COTRI). Acesta prognozează 110 milioane de călătorii în străinătate din China continentală în acest an, ceea ce reprezintă doar două treimi din traficul din 2019.

Rutele din China spre Orientul Mijlociu, în special prin operatorul de zbor cu pavilionul Emiratelor Arabe Unite, Emirates Airlines, se revigorează rapid, potrivit unui raport Barclays care prognozează că turiștii chinezi vor stimula vânzările de lux în Orientul Mijlociu în acest an.

Înainte de pandemie, turiștii chinezi au generat aproximativ 10-15% din vânzările de lux din Dubai, estimează nota. “Zborurile zilnice au fost reluate din Guangzhou începând cu 1 februarie, din Shanghai începând cu 1 martie și din Beijing începând cu 15 martie. În continuare există zboruri foarte limitate către Europa și credem că Emiratele Arabe Unite sunt o destinație alternativă atractivă în următoarele luni pentru călătorii chinezi”, a declarat analistul Barclays, Yasmin Clark, într-o notă.

Turismul din Dubai caută proactiv să atragă călătorii chinezi, iar în Emiratele Arabe Unite turiștii chinezi pot intra fără viză.

Emiratele au o relație puternică cu China, a declarat John Zhang, reprezentantul UAE pentru Camera de Comerț Internațională din Shanghai. Aceasta a ajutat turiștii chinezi să se simtă bineveniți și în siguranță acolo într-un moment în care tensiunile geopolitice cu SUA și cu unele țări europene au crescut.

“Emaar a lansat recent un cartier chinezesc în Dubai Mall, cu Haidilao și alte branduri chinezești faimoase”, a spus Zhang. Colosalul mall, unde Balenciaga, Balmain și Burberry sunt prezente alături de alte zeci de branduri de lux, a semnat un acord cu portofelul digital Alipay de la Alibaba în 2018 pentru a deveni și mai atractiv pentru turiștii chinezi.

În Arabia Saudită învecinată, noul parteneriat al autorității locale de turism cu Unionpay, furnizorul dominant de carduri chineze, a dus, de asemenea, la o creștere a interesului din partea călătorilor chinezi, aceștia simțindu-se mai bine primiți.

În plus, Orientul Mijlociu oferă monumente impresionante și experiențe noi turiștilor chinezi, în timp ce cumpărăturile pot fi făcute eficient sub acoperișul megamall-urilor la fel de mari cum sunt cele din China; la fel sunt scala și estetica facilităților de agrement – dintre care cele mai căutate sunt parcurile acvatice.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

Realitatea Live

02 Dec. 2024, 14:44
 // Categoria: Actual // Autor:  Ursu Victor
02 Dec. 2024, 14:44 // Actual //  Ursu Victor

Sancțiunile impuse de SUA asupra băncilor rusești au forțat companiile din Rusia să adopte scheme mai complicate și uneori dubioase pentru efectuarea plăților către furnizorii chinezi, în condițiile în care China rămâne principalul partener comercial al Rusiei.

Pe 21 noiembrie, peste 50 de bănci rusești, inclusiv cele care mai permiteau transferuri directe către China, au fost incluse pe lista de sancțiuni a SUA. Ca răspuns, au devenit tot mai populare serviciile agenților chinezi de plată, care facilitează transferurile prin metode neconvenționale.

„O companie chineză îți propune să plătești în ruble în baza unui contract de agent, iar de restul procesului de transfer se ocupă ei”, explică un importator rus care a adoptat această metodă încă din octombrie. El susține că plățile pentru bunuri precum haine și încălțăminte din fabricile chineze au fost finalizate în doar două zile, notează The Moscow Times.

Consultanții în comerț exterior explică faptul că aceste scheme implică de obicei compensări reciproce între agenții chinezi și exportatorii ruși. În acest caz, transferurile sunt gestionate prin acorduri între părți, minimizând riscurile. Comisioanele percepute de agenți variază între 2,5% și 3% pentru bunuri nesancționate, ajungând până la 15% pentru produse sancționate sau cu utilizare dublă.

Pentru unele bănci rusești sancționate, agenții chinezi oferă comisioane de doar 1%, utilizând veniturile din exportul de materii prime rusești. Totuși, această schemă este aplicabilă doar în anumite regiuni ale Chinei și în anumite bănci care gestionează astfel de tranzacții.

O parte dintre agenți operează prin așa-numitele „scheme cargo”, aducând bunuri în Rusia fără documente legale sau prin metode de contrabandă. După sancțiunile din noiembrie, aceste metode au devenit aproape inevitabile pentru importatorii de produse sancționate sau cu dublă utilizare.

Pentru a reduce riscurile, agenții oferă asigurări împotriva pierderii sau confiscării mărfurilor, însă costul acestora poate ajunge la 15% din valoarea bunurilor. „Dacă vrei să aduci un drone avansat din China, aceasta ar putea fi cea mai sigură opțiune”, a declarat un importator.

Pentru cei care importă produse nesancționate, o altă problemă este deprecierea abruptă a rublei. Devalorizarea monedei rusești cu peste 10% a dus la oprirea temporară a livrărilor din partea unor platforme comerciale chineze și la întârzieri anunțate de furnizori, ceea ce complică și mai mult situația importurilor în Rusia.

Pentru mai multe știri urmărește-ne pe TELEGRAM!

 
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Ajun de Boboteaza, la Catedrală
Capitala, în febra sărbătorilor
Capitala, în febra sărbătorilor
Repetiții pentru parada din 27 august
Repetiții pentru parada din 27 august
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Ploaia din 9 august a făcut ravagii în Capitală
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
Recolta de porumb a fost compromisă în proporții de 80%
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală
2 august 2022 – Trafic infernal în Capitală